nog steeds de remmen, word er verdrietig van
-
Richard Dries
nog steeds de remmen, word er verdrietig van
Nou daar ben ik dan weer, m'n belgje uit 1975 omgebouwd naar 4x4. Met een vooras van een "88 na 1980.
Dus 11" remtrommels. hier heb ik de remcilinders van vervangen en wel met geerling en met trw lucas (volgens een eerdere vraag en antwoord kon ik deze gewoon door elkaar gebruiken).
Maar nu heb ik nog steeds het volgende probleem en dat is dat als ik rem de auto naar links trekt. Bij hard remmen blokkeren de wielen links voor en rechts achter.
Nu heb ik een remcilinder, (van de oude vooras), gebruikt om een remcilinder van de achteras te vervangen omdat deze lek was. Volgens mijn reparatie handboek moet dit gewoon kunnen omdat beide cilinders eenzelfde boring hebben, namelijk 31,75mm.
Dus wie weet er raad, ik weet het gewoon effe niet meer
ps hebben uitlijning en versleten remslangen hiermee iets te maken?!
Groetjes Richard Dries
Dus 11" remtrommels. hier heb ik de remcilinders van vervangen en wel met geerling en met trw lucas (volgens een eerdere vraag en antwoord kon ik deze gewoon door elkaar gebruiken).
Maar nu heb ik nog steeds het volgende probleem en dat is dat als ik rem de auto naar links trekt. Bij hard remmen blokkeren de wielen links voor en rechts achter.
Nu heb ik een remcilinder, (van de oude vooras), gebruikt om een remcilinder van de achteras te vervangen omdat deze lek was. Volgens mijn reparatie handboek moet dit gewoon kunnen omdat beide cilinders eenzelfde boring hebben, namelijk 31,75mm.
Dus wie weet er raad, ik weet het gewoon effe niet meer
ps hebben uitlijning en versleten remslangen hiermee iets te maken?!
Groetjes Richard Dries
-
Apke
Re: nog steeds de remmen, word er verdrietig van
Ik zat op ongeveer net zo'n manier met APK eisen. De auto bleef naar rechts trekken.
Nieuwe remcilinders, nieuwe remschoenen, leidingen gecontroleerd op knikken en vouwen, slangen gecontroleerd. Niets hielp, ik was er zeker van dat er geen lucht in het systeem zat.
Uiteindelijk nieuwe trommels geplaatst (hadden een binnendiameter die 3 mm kleiner was).
Probleem opgelost
Wat je ook zou kunnen proberen is de trommels links en rechts om te wisselen, die truuk heb ik al eens bij een Mini (de echte dan wel) toegepast omdat ik de remmen niet recht kreeg.
Succes ermee.
Apke
www.larrie.nl
Nieuwe remcilinders, nieuwe remschoenen, leidingen gecontroleerd op knikken en vouwen, slangen gecontroleerd. Niets hielp, ik was er zeker van dat er geen lucht in het systeem zat.
Uiteindelijk nieuwe trommels geplaatst (hadden een binnendiameter die 3 mm kleiner was).
Probleem opgelost
Wat je ook zou kunnen proberen is de trommels links en rechts om te wisselen, die truuk heb ik al eens bij een Mini (de echte dan wel) toegepast omdat ik de remmen niet recht kreeg.
Succes ermee.
Apke
www.larrie.nl
-
88Cees
Volgens mij hebben series 3 SWB's van voor 80/81 grotere remcilinders vóór als achter.
S 3 SWB's van na 80/81 hebben deze grotere (1,25" cilinders achter, en vóór 2 enkele cilinders net als de LWB.
Gr Cees
S 3 SWB's van na 80/81 hebben deze grotere (1,25" cilinders achter, en vóór 2 enkele cilinders net als de LWB.
Gr Cees
-
Richard Dries
ik ga dat zeer zeker even proberen om de trommels te verwisselen
bedankt apke
bedankt apke
-
Dennis101
Je hebt nu een aan de achterkant een 1" remcilinder en een 1.25" remcilinder geplaatst, vandaar dat hij naar links trekt.
De 1.25" cilinder zit waarschijnlijk links achter gemonteerd.
Ik had je al gewaarschuwd:
[www.prikpagina.nl]
Dennis B
De 1.25" cilinder zit waarschijnlijk links achter gemonteerd.
Ik had je al gewaarschuwd:
[www.prikpagina.nl]
Dennis B
-
Richard Dries
Dennis
ik heb de cilinder die ik uit de oude as heb gehaald aan de rechter kant geplaatst dus dan zou die daar toch harder moeten gaan remmen!?
En hoe verklaar je het voor dan? daar heb ik de volgende cilinders 243744G van trw en 243743G van lucas, bij deze zoals ik al schreef blokkeert bij hard remmen het linker wiel
Groet Richard
ik heb de cilinder die ik uit de oude as heb gehaald aan de rechter kant geplaatst dus dan zou die daar toch harder moeten gaan remmen!?
En hoe verklaar je het voor dan? daar heb ik de volgende cilinders 243744G van trw en 243743G van lucas, bij deze zoals ik al schreef blokkeert bij hard remmen het linker wiel
Groet Richard
-
Richard78
Persoonlijk zou ik bij remmen geen risico lopen en dus niet recyclen of gokken. Bij Paddocks zijn de remcillinders niet zo duur (een ongeluk en geen verzekering door slechte remmen is duurder).
Ik heb zelf redelijk snel na de aankoop alle remcillinders vervangen toen eentje bleek te lekken. Ik heb wel de oude nog werkende cilinders bewaard als reserve onderdeel voor nood.
Richard78
Ik heb zelf redelijk snel na de aankoop alle remcillinders vervangen toen eentje bleek te lekken. Ik heb wel de oude nog werkende cilinders bewaard als reserve onderdeel voor nood.
Richard78
-
ex-fietser
Dat heb ik ook gedaan. Meteen alles nieuw en van een kwaliteitsmerk. Trommels cilinders, remschoenen, leidingen enz. Hat zag er namelijk allemaal niet zo fraai uit en wilde zeker weten dat alles ok was.
Arnold.
Arnold.
-
Dennis101
Ik had even over het hoofd gezien dat er voor ook nog een probleem zat.
Als alle remmen voor goed waren geweest zou hij met een remcilinder met grotere boring rechts achter inderdaad iets naar rechts moeten trekken.
Bij de achterremmen voel je dat niet zo duidelijk in het stuur, maar voel je de achterkant wat wegtrekken.
Het duidelijk naar links trekken zal je eerder in de voorremmen moeten zoeken en dan is het meestal de rechterkant waar het probleem gezocht moet worden.
Bijkijk eens nauwkeurig het patroon op de rechter remschoenen, want je zou nu duidelijk verschil moeten zien ten opzichte van de linker remschoenen.
Aan het patroon zie je vanzelf wel of de schoenen recht staan, of er olie op de schoenen zit of dat het contactvlak links en rechts grote verschillen laat zien.
Ik neem aan dat je ook nieuwe trommels en schoenen hebt gemonteerd?
Dennis B
Als alle remmen voor goed waren geweest zou hij met een remcilinder met grotere boring rechts achter inderdaad iets naar rechts moeten trekken.
Bij de achterremmen voel je dat niet zo duidelijk in het stuur, maar voel je de achterkant wat wegtrekken.
Het duidelijk naar links trekken zal je eerder in de voorremmen moeten zoeken en dan is het meestal de rechterkant waar het probleem gezocht moet worden.
Bijkijk eens nauwkeurig het patroon op de rechter remschoenen, want je zou nu duidelijk verschil moeten zien ten opzichte van de linker remschoenen.
Aan het patroon zie je vanzelf wel of de schoenen recht staan, of er olie op de schoenen zit of dat het contactvlak links en rechts grote verschillen laat zien.
Ik neem aan dat je ook nieuwe trommels en schoenen hebt gemonteerd?
Dennis B
-
Richard Dries
Eh nee............Ik heb geen nieuwe trommels gemonteerd, wel de remschoenen rondomDennis101 schreef:
>
> Ik had even over het hoofd gezien dat er voor ook nog een
> probleem zat.
> Als alle remmen voor goed waren geweest zou hij met een
> remcilinder met grotere boring rechts achter inderdaad iets
> naar rechts moeten trekken.
> Bij de achterremmen voel je dat niet zo duidelijk in het
> stuur, maar voel je de achterkant wat wegtrekken.
> Het duidelijk naar links trekken zal je eerder in de
> voorremmen moeten zoeken en dan is het meestal de rechterkant
> waar het probleem gezocht moet worden.
> Bijkijk eens nauwkeurig het patroon op de rechter
> remschoenen, want je zou nu duidelijk verschil moeten zien
> ten opzichte van de linker remschoenen.
>
> Aan het patroon zie je vanzelf wel of de schoenen recht
> staan, of er olie op de schoenen zit of dat het contactvlak
> links en rechts grote verschillen laat zien.
>
> Ik neem aan dat je ook nieuwe trommels en schoenen hebt
> gemonteerd?
>
> Dennis B
>
> Ik had even over het hoofd gezien dat er voor ook nog een
> probleem zat.
> Als alle remmen voor goed waren geweest zou hij met een
> remcilinder met grotere boring rechts achter inderdaad iets
> naar rechts moeten trekken.
> Bij de achterremmen voel je dat niet zo duidelijk in het
> stuur, maar voel je de achterkant wat wegtrekken.
> Het duidelijk naar links trekken zal je eerder in de
> voorremmen moeten zoeken en dan is het meestal de rechterkant
> waar het probleem gezocht moet worden.
> Bijkijk eens nauwkeurig het patroon op de rechter
> remschoenen, want je zou nu duidelijk verschil moeten zien
> ten opzichte van de linker remschoenen.
>
> Aan het patroon zie je vanzelf wel of de schoenen recht
> staan, of er olie op de schoenen zit of dat het contactvlak
> links en rechts grote verschillen laat zien.
>
> Ik neem aan dat je ook nieuwe trommels en schoenen hebt
> gemonteerd?
>
> Dennis B
-
Apke
Ik ben er in mijn verhaal wel vanuit gegaan dat de cilinders per as gelijk zijn.
Apke
www.larrie.nl
Apke
www.larrie.nl
-
Dennis101
Ongelijkheid in de trommels kan ervoor zorgen dat hij een kant op trekt.
Ook is het goed mogelijk dat een van de trommels verzadigd is geweest met olie.
Dat laatste zie je ook terug in de remschoenen.
De beste trommels die je nu nog voor een prettige prijs kunt kopen zijn de kistjes met trommels en schoenen van het NL leger, deze trommels zijn wel rond. Ronde trommels van andere merken zijn zeldzaam geworden, hoewel ik de laatste tijd nog geen nieuwe TRW trommels heb geprobeerd.
Je zou ook eens kijken wat het L/R wisselen van de voorrem trommels oplevert.
Dennis B.
Ook is het goed mogelijk dat een van de trommels verzadigd is geweest met olie.
Dat laatste zie je ook terug in de remschoenen.
De beste trommels die je nu nog voor een prettige prijs kunt kopen zijn de kistjes met trommels en schoenen van het NL leger, deze trommels zijn wel rond. Ronde trommels van andere merken zijn zeldzaam geworden, hoewel ik de laatste tijd nog geen nieuwe TRW trommels heb geprobeerd.
Je zou ook eens kijken wat het L/R wisselen van de voorrem trommels oplevert.
Dennis B.
-
Gerrit
je vraagt of uitlijning en remslangen er mee te maken hebben.
Met name oude remslangen kunnen dicht gaan ziiten bij hoge druk.
uitlijning heeft enige invloed maar niet zoveel.
Zou voor alle zekerheid de slangen ook vervangen, en goed ontluchten met easybleed of vacuum.
Succes Gerrit
Met name oude remslangen kunnen dicht gaan ziiten bij hoge druk.
uitlijning heeft enige invloed maar niet zoveel.
Zou voor alle zekerheid de slangen ook vervangen, en goed ontluchten met easybleed of vacuum.
Succes Gerrit