2,25 benzine 109 stottert af en toe...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sven

2,25 benzine 109 stottert af en toe...

Bericht door Sven »

Op de reis van en naar de Ardennen bleek onze 109 tijdens lange hellingen een beetje te gaan stotteren.
Bij Bertrix heb ik de benzinepomp enigszins gereviseerd door een nieuw membraam te plaatsen en het rubber onder de 'glazen kelk' te vervangen door een nieuw. Hierdoor is het probleem een stuk minder geworden, maar het lijkt nog steeds of de pomp onder vollast (lange hellingen op de snelweg) het niet kan bijbenen. Iemand nog goede tips om dit probleem op te lossen?

Sven
p.s.
De 109 heeft ook een 2de in serie geschakelde elektrische pomp die uitkomst kan bieden (na een nieuwe kabelboom te hebben gemaakt is deze echter nog even niet aangesloten). Dit lijkt me echter meer een lapmiddel dan een definitieve oplossing?
Sander

Re: 2,25 benzine 109 stottert af en toe...

Bericht door Sander »

Misschien even handig om te controleren of het brandstof filter nog goed is, de waterafscheider nog goed werkt (en openstaat wat bij mij dus niet zo was ) en of er verder niet stiekem ergens een knikje in de leiding zit oid
Sven

Bericht door Sven »

Brandstof filter is schoon (is zo'n in line filter), heb ik dit jaar zelfs nog vervangen. Verder zit er zo'n friemel filter bovenop de 'jampot', die ik tijdens mijn 'mini' revisie schoon heb gemaakt. Verder ben ik me niet bewust van filters...?

Waterafscheider? Dat is toch de 'jampot'? Of bedoel je iets anders? En, wat zou daar dicht/open kunnen?

Thanks!

Sven
Sander

Bericht door Sander »

Bij mij zit op de afscheider een aparte schakelaar om de leiding dicht te zetten en makkelijk alles los te halen maar ik heb een ex-def dus ik weet niet of jij die ook hebt.
Sven

Bericht door Sven »

Ik heb ook een ex-def, maar ben dat nog niet tegen gekomen....
Mocht je hiervan een foto'tje hebben.... graag!

Groet,

Sven
Sander

Bericht door Sander »

Hm het ziet er naar uit dat die bij mij niet standaard is nu ik het 2e echelon boek bekijk. Daar is het een ander model dan wat er bij mij onder de auto zit.
Buffy SIII 109

Bericht door Buffy SIII 109 »

alleen een diesel heeft een waterafscheider benzine niet.
Dennis (van Heidi)

Bericht door Dennis (van Heidi) »

kan ook de ontsteking zijn (bougies gescheckt?)
Discoghia

Bericht door Discoghia »

Hoi,

Filter aan de aanzuigbuis in de benzinetank kan ook deels dicht zitten.
succes, Henk
D&G

Bericht door D&G »

Of, zoals ik had, kan hij ergens valse lucht aanzuigen. Bij mij was dat bij de aansluiting op de tank.

G
Sven

Bericht door Sven »

Ik ga hier inderdaad eens naar zoeken!
Sven

Bericht door Sven »

Ah. goeie tip!
Plaats reactie