Ik wou even mijn ervaringen van gister met jullie delen.
Gister reed ik op mijn gemak de coentunnel in toen er opeens een zeer nokkend en ratelend geluid van rechtsvoor kwam.
Ik kon het zelfs voelen in mijn pedalen.
Natuurlijk meteen een afrit genomen en de auto neergezet.
Ben maar even onder de auto gekropen om te zien of ik iets kon ontdekken aan de aandrijf assen maar dat zag er allemaal normaal uit.
Voorzichtig een klein stukje gereden en het geluid leek te veranderen als ik aan het stuur draaide.
Conclusie : wiellagers aan gort of homekineet....grrr (is nou niet echt makkelijk onderweg op te lossen).
Dus auto opgekrikt aan het wiel gedraaid en dat was alsof het wiel aan een nokkenas vastzat.
Bart109 even gebeld en die kwam met het goede idee om even de as stomp eruit te halen om te weten of het een wiellager was of de de homokineet.
Zo gezegd zo gedaan en het nokken was er nog steeds dus wiellagers en aangezien ik bang was dat deze vast zou lopen tijdens het rijden en deze angst werd ondersteunt door Bart moest deze ter plekke worden gefixed.
Na wat telefoontjes geregeld dat iemand de onderdelen zou halen en ondertussen ben ik op straat alles gaan slopen om de lagers te kunnen vervangen (lang leven een goede gereedschap kist die permanent is de auto ligt).
Na de remschijf met buitennaaf te hebben verwijderd en de lagers te hebben bekeken die helemaal PRIMA bleken te zijn zag ik tot mijn grote schrik dat twee bouten die de naaf en de schijf bij elkaar houden helemaal naar buiten waren gekomen!!.
Gevolg was dus dat deze twee bouten tegen de bouten van het swiffel huis sloegen en bijna in elkaar gehaakt waren.
Ik moet er niet aan denken als dit in de coentunnel met 100 km/h had gebeurd want ik denk dat ik dit verhaaltje niet meer had kunnen schrijven.
Na de schrik alles weer in elkaar gezet en natuurlijk problemen voorbij, Bart gebeld , onderdelen waren niet meer nodig en me weg na diverse uren weer vervolg.
PFFFFFF
Geluk is met de domme zullen we maar zeggen.
Bart nogmaals dank voor je adviezen en raad.
Matt
geluk is voor de ....
-
Lucas van Lierop
Re: geluk is voor de ....
Fiew da's net geluk hebben!, ben blij voor je.
Ik heb ook altijd maar gereedschap bij in de auto, ben nu voor het eerst een (voor) as uit elkaar aan het schroeven en merk dat ik weer naar de winkel mag voor wat extra sleutels etc. Denk dat ik die na dit verhaal ook zeker mee neem onderweg.
Groet
Lucas
Ik heb ook altijd maar gereedschap bij in de auto, ben nu voor het eerst een (voor) as uit elkaar aan het schroeven en merk dat ik weer naar de winkel mag voor wat extra sleutels etc. Denk dat ik die na dit verhaal ook zeker mee neem onderweg.
Groet
Lucas