koppakking - laatste deel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cor van Haaren

koppakking - laatste deel

Bericht door Cor van Haaren »

Deel 3 en laatste deel van mijn koppakking pericelen: cylinderkop laten afpersen en blijkt dat deze gescheurd is: duidelijk te zien dat over de binnenste vriesdoppen een scheur zit, verklaard natuurlijk het koelwaterverlies.

Cor
ex-fietser

Re: koppakking - laatste deel

Bericht door ex-fietser »

Dan weet je in ieder geval de oorzaak van je problemen. Gelukkig niet in je blok.

Nu alleen een andere kop scoren. Moet lukken toch?
Weet je ook waarom de kop gescheurt is? Is de motor een keer te heet geweest ofzo? Foute montage? Het is wel heel fijn om de oorzaak te weten maar dat zal wel lastig zijn om te achterhalen.


Arnold.
Cor van Haaren

Re: koppakking - laatste deel

Bericht door Cor van Haaren »

Tja, oorzaak is zoiets...

Volgens de specialists kunner er 2 oorzaken zijn: of door de vorst in combinatie met slechte koelvloeistof kan de kop bevroren zijn, in mijn geval denk ik dat de kop te warm is gelopen door verlies van koelvloeistof (heb al eens een lijntje gemaakt over schuim in de radiator als gevolg van een te laag waterniveau), kan natuurlijk een kip en ei verhaal zijn: is de kop gescheurd door te weinig water of is het waternivo te laag geworden door een gescheurde kop.
Hoe dan ook: ben toe aan een nieuwe kop, als iemand nog iets heeft liggen???

Cor
Huub Pennings

Re: koppakking - laatste deel

Bericht door Huub Pennings »

Heb nog een 2.5 diesel kop liggen die na revisie slechts 1000km heeft gelopen.
Kan je daar wat mee?

Huub
Cor van Haaren

Re: koppakking - laatste deel

Bericht door Cor van Haaren »

Huub, bedankt voor het aanbod maar ben op zoek naar een petrol uitvoering..
Plaats reactie