Gewicht motor en versnellingsbak
-
laro
Gewicht motor en versnellingsbak
Halo, wie weet er toevallig het gewicht van een 200 tdi motor met versnellingsbak, lt 77 en een 230 verdeelbak, mijn elektrische takel heft maar 250 kg tillen, vandaar de vraag, alvast bedankt.
-
peter z
Re: Gewicht motor en versnellingsbak
het is meer dan 250 kg
is je kabel al verdubbeld bij dat gewicht? anders kan je met een katrol het til gewicht verdubbelen en dan gaat het wel
peter z
is je kabel al verdubbeld bij dat gewicht? anders kan je met een katrol het til gewicht verdubbelen en dan gaat het wel
peter z
-
Puffino
ik weet het niet en probeer ook maar te gissen, maar een blok schat ik op 300 (hangt af van wat er nog aan zit), een bak op ruim 60 per stuk.
Ik schat dus dat je op de 450 kg uitkomt, ongeveer.
Ben benieuwd hoe ver ik er naast zit, maar in vredesnaam, niet met 250 kg takel gaan tillen..... En ook je ketting/touw/band wat dan ook moet flink wat kunnen.
Mijn takel komt ook tot 250 kg in de gebruikte lange stand van de arm, heb de bak los van motor en til deze apart, gaat prima.
Sander Lelieveld
Ik schat dus dat je op de 450 kg uitkomt, ongeveer.
Ben benieuwd hoe ver ik er naast zit, maar in vredesnaam, niet met 250 kg takel gaan tillen..... En ook je ketting/touw/band wat dan ook moet flink wat kunnen.
Mijn takel komt ook tot 250 kg in de gebruikte lange stand van de arm, heb de bak los van motor en til deze apart, gaat prima.
Sander Lelieveld
-
Huub Pennings
Niet doen met die takel, met startmotor en dynamo erbij zit je zo aan de 450 kilo.
Huub
Huub
-
Richard78
Bij mijn 2.25d is de V-bak geloof ik 175kg en het motorblok iets van 350kg. Maar dat zijn gok waardes. Ik zou het dus zeker niet met die takel doen. het is altijd goed om een paar 100kg speling te hebben
Richard78
Richard78
-
laro
Ik heb mijn takej nog eens bekeken, 250 kg is met enkele ketting, 500 kg met dubbele ketting zodat het moet lukken met mijn takel.
-
ex-fietser
Niet doen met die takel. Mijn series blok zit alleen al aan de 300 a 350 kg zonder bak. Het 200tdi blok lakt heel veel op een series blok. Doe dan eerst de bak en daarna het blok. Geen zin om hier te lezen over ongelukken. leen anders een takel van een prikker.
Arnold.
Arnold.