TD5 plotseling electrisch dood
-
Herko
TD5 plotseling electrisch dood
Ik heb een TD5 uit 2004. Reed normaal tot afgelopen zaterdagochtend. Ik stond te wachten met de motor uit en de radio aan. Toen ik wilde starten gebeurde er niets; radio viel uit en auto is sindsdien totaal levenloos. Zelfs het alarmledje brandt niet. Alle zekeringen lijken ok.
Ik ga vanavond zoeken, maar zou bijna niet weten waar te beginnen. Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Bedankt,
Herko
Ik ga vanavond zoeken, maar zou bijna niet weten waar te beginnen. Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Bedankt,
Herko
-
Richard78
Re: TD5 plotseling electrisch dood
Daar zou ik ook beginnen, gevolgd met de bedrading vanaf de accu en zekeringen (ook die in de motorruimte als die er zijn). Misschien is er een los contact ergens.
BTW bedenkt wel dat wij (rickse en ik) een electro arme series III hebben, veel simpeler:-)
Richard78
BTW bedenkt wel dat wij (rickse en ik) een electro arme series III hebben, veel simpeler:-)
Richard78
-
Erwin 110TD5
Check inderdaad eerst die accu,
daarna de zekeringen onder de stoel en onder de motorkap. (en als er 1 stuk is even nagaan waarom......)
Erwin
110TD5
[home.wanadoo.nl]
110TD5
daarna de zekeringen onder de stoel en onder de motorkap. (en als er 1 stuk is even nagaan waarom......)
Erwin
110TD5
[home.wanadoo.nl]
110TD5
-
geert 88sIID
Beste Herko,
gebeurde dit in de bebouwde kom???
Een mij bekende 90 TD5 heeft dezelfde kwaal gehad.
Toen is de ANWB gebeld, deze heeft hem naar het buitengebied gesleept en het probleem was over.
Heeft te maken met het alarm en draadloze telefoons ed.
De opmerking van de ANWB, hier horen ze thuis en werken ze wel goed
Misschein kun je er wat mee.
Groetjes
Geert
gebeurde dit in de bebouwde kom???
Een mij bekende 90 TD5 heeft dezelfde kwaal gehad.
Toen is de ANWB gebeld, deze heeft hem naar het buitengebied gesleept en het probleem was over.
Heeft te maken met het alarm en draadloze telefoons ed.
De opmerking van de ANWB, hier horen ze thuis en werken ze wel goed
Misschein kun je er wat mee.
Groetjes
Geert
-
hycom
spanningregelaar van de dynamo defect , je accu laadt op den duur niet meer bij of veel te weinig en dan houdt het een keer op , had dit met m,n mazda lekker aan het rijden , en in eens radio uit en een minuut later stond ik stil.
suc6 met je speurtocht
groet hycom
suc6 met je speurtocht
groet hycom
-
hERKO
Hallo allemaal,
Bedankt voor alle reacties. De accu en zekeringen waren allemaal ok. Na wat draden te hebben gecontroleerd deed plotseling alles het weer. KM stand zichtbaar, gloeien ging goed, maar bij het starten was alles weer dood...
Blijkt dat ik zelf de recentelijk opnieuw aangesloten accu-pool niet goed had aangedraaid. Optisch alles ok, maar feitelijk de plus niet vast genoeg.
Weer wat geleerd.
Fijne avond,
Herko
Bedankt voor alle reacties. De accu en zekeringen waren allemaal ok. Na wat draden te hebben gecontroleerd deed plotseling alles het weer. KM stand zichtbaar, gloeien ging goed, maar bij het starten was alles weer dood...
Blijkt dat ik zelf de recentelijk opnieuw aangesloten accu-pool niet goed had aangedraaid. Optisch alles ok, maar feitelijk de plus niet vast genoeg.
Weer wat geleerd.
Fijne avond,
Herko