Alarm blijft afgaan na motor afzetten (3)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Eric

Alarm blijft afgaan na motor afzetten (3)

Bericht door Eric »

Iemand nog suggesties !?

Ik heb het kastje achter het dashboard bekeken, maar kan er niets aan zien.

Hoe zoek je zo'n storing eigenlijk op

gr Eric
Anton

Re: Alarm blijft afgaan na motor afzetten (3)

Bericht door Anton »

Het uitlezen van de landrover garage heeft niks gevonden?
Tja, het zal dan een beetje trail and error play worden.
misschien heeft iemand sugesties hoe te beginnen?
Begin eerst alle startbeveiligingen is te controleren. (motorkap bijvoorbeeld?)

groeten Anton
Scratch

Bericht door Scratch »

Die van de motorkap is verwijderd, maar het alarm ziet dat niet als een probleem. Bij activeren van het alarm knipperen de knipperlichten 3 x en flikkert het rode lampje op het dashboard 10 sec snel en dan langzaam. Wat betekend dat alle deuren en de motorkap vergrendeld zijn. Nieuwe is onderweg en kan dinsdag/woensdag gemonteerd worden.

Kan ik het stuurslot verdenken, ook bij het terug draaien van de sleutel bij stand II naar 0 klinkt soms de sirene heel even (motor heeft dan niet gelopen)

Ben benieuwd naar de reactie's :-)

gr Eric
Rumble

Bericht door Rumble »

Ik kan me voorstellen dat een lekstroompje misschien los komt als je het contact afzet, heb je de massa al is nagelopen?
Er is vast wel iemand die wat meer van TD% afweet.

Ik ben meer een 2,5D man.
Scratch

Bericht door Scratch »

Ik ga morgen de bedrading langs lopen en de beide hoornd bekijken.

Weet iemand of je het alarm systeem van een TD5 kan loskopenen (blijvend verwijderen dus)

gr eric
aRumble

Bericht door aRumble »

Ik denk niet dat je hem kan los koppelen, daar zal hij wel tegen beschermt zijn. Een dief zal dat namelijk ook proberen ;-) . doet me denken, zou er een extra accu/baterij op je alarm zitten die alarm maakt als het contact naar het alarm onderbroken is. misschien geeft hij een toon als deze leeg raakt of niet geladen word?

Bel me anders even.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Nee Eric,

je kunt hem niet loskoppelen.
De ECU krijgt zijn startsignaal van het Demobilisatie systeem.

Overigens werkt het hele Alarmsysteem via de massa.

Succes,

Aad Koene.
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ik denk dat je de diverse massa punten moet gaan nalopen, ik vindt het echter wel raar dat er geen storing is gevonden in je ECU, deze slaat namelijk wel alle alarm activeringen op en ook welke deze veroorzaakt heeft. b.v als je een deur hebt geopend zonder eerst het alarm uit te zetten.

zo kon ik laast tegen een klant van mij zeggen "je maakt volgens mij vaak je deur open zonder het alarm uit te zetten of niet?" antwoord "ja , hoe weet je dat?"

hij wil dan ook op kort termijn centraal vergrendeling.

Echter als je een slechte massa punt hebt vooral die van de diagnose aamsluiting of de ECU dan kan zelfs de dealer je auto niet uitlezen! en aangezien de meeste dealers weinig tijd hebben voor en oude defender Tja........... vul zelf maar in.

Groetjes Andrew
Scratch

Bericht door Scratch »

Mijn dealer doet gelukkig daarover niet moeilijk. uitlezen gaf inderdaad aan dat ik een keer de deur had geopend terwijl de auto op alarm stond, dit deed ik bewust en werd ook uitgelezen. 2de storing die er in stond was iets onbeduidendst. Verder geen storingen.

Welke massa's bedoel je, die onder de bijrijderstoel ??

Ik breng overigens de 90 naar Zwolle, lijkt me een lastige storing en ik heb er geen verstand van :-)

gr Eric
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

ik doel idd die onderde bijrijders stoel maar ook van de accu zelf en motor naar chassis chassis naar caroserie etc , als ik me niet vergis zit er ook noeg een kabeltje van de diagnose stekker onder de middenconsole of 3de stoeltje.

Massa probleempjes komen vaak voor bij de defender Td5

Groetjes Andrew
Plaats reactie