nieuwe kop

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jan wolters

nieuwe kop

Bericht door jan wolters »

Morgen gaan we de nieuwe "geflowde"kop plaatsen, later komt de andere carb en de spaghetti-uitlaat. Ben zeer benieuwd naar het effect van de kop op het rijgedrag van de serie 111 88 benzine/gas.
Keep you posted.

jan
paulus

Re: nieuwe kop

Bericht door paulus »

kijk je wel meteen je remmen na?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Welke carburateur ben je van plan te gebruiken?
Ga je voor een Weber 32/34 DMTL uit een 90/110, Weber 32/36 DGV of wordt het een SU?

Het effect van de kop schijnt merkbaar te zijn, maar de grote verandering zal waarschijnlijk de carburateur en de uitlaat worden.
Het kan zijn dat je wat moet experimenteren met sproeiers (Weber) of Naalden (SU) voordat je de optimale setting hebt gevonden.

Dennis B (Die zelf precies op het goede moment bij toeval een DMTL tegenkwam).
paulus

Bericht door paulus »

mijn opmerking was als grap bedoeld dennis.

we hebben onlangs een 2.25 benzine kop aangepast,
inlaatspruitstuk perfect aansluitend op de kop gemaakt, gietbramen/randen glad gemaakt, inlaat gestraald.
verder een su gemonteerd 1 3/4 inch.

de auto loopt in ieder geval veel rustiger en pakt mooier op.
topsnelheid scheelt niet zoveel, maar dat zal wel veranderen als de uitlaat aan de beurt is.het verbruik ligt op 1 op 11.

de grootste uitdaging was het vinden van de juiste naald voor deze opzet.
ik denk dat we er een stuk op 8 geprobeerd hebben.
wel makkelijk dat zo,n su zo simpel werkt ! net een bromfiets carb.

paul
Niels

Bericht door Niels »

Ik heb het laatst inderdaad met Jan over een SU gehad. Zou wel mijn keuze zijn. Ik heb de Stromberg op mijn 6-pitter inmiddels ook vervangen door een SU. Mijn voordeel was daarbij dat ik een naald heb kunnen zoeken op basis van de naald die in de SU van de 109 FC werd gebruikt. Dat is in principe de zelfde motor, maar aangezien ik een ander type SU heb gebruikt moest ik gaan puzzelen met een naald met vergelijkbare/identieke vorm. Ik had wel in 1 keer de goede te pakken. Hij loopt er perfect op.
Volgende stap gaat waarschijnlijk een K&N filter worden, maar het zou kunnen dat ik dan opnieuw met naalden moet geen klooien. Kan goed zijn dat hij dan te arm gaat lopen.
Misschien toch maar een keer op de rollenbank zetten en CO onder belasting meten.

Groet,

Niels
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Volgens mij reageerde ik ook niet op jouw opmerking.

Ik ben er wel in geïnteresseerd welke naald het uiteindelijk geworden is bij jouw SU.
Ik wil in de toekomst misschien eens wat experimenteren met een Stromberg (daar heb ik er toch een stuk of 10 van liggen), maar als ik weet welke naald het bij een SU goed doet weet ik in elk geval in welke richting ik moet zoeken voor een Stromberg.

Dennis B
paulus

Bericht door paulus »

dennis,

binnenkort gaan we weer met de auto aan de gang.
dan zal ik de naald er uit halen en het nummer overnemen.

paul

was er in ieder geval een die vrij stomp was.
Plaats reactie