trekhaak bouten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sjoerd

trekhaak bouten

Bericht door Sjoerd »

Beste prikkers,

Heb ik daar een schitterende trekhaak overgenomen van een medeprikker. Hij tipte me nog dat de bouten van de bumper wel eens heeeeeel ernstig vast kunnen zitten. Ik met lood in mijn schoenen naar de wagen. Helemaal blij de boutjes gingen los alsof ze gisteren voor het eerst gemonteerd waren en de bumper zat niet meer in de weg.

Vol goede moed de bouten waar de trekhaak mee aan het chassis zitten willen losmaken, die aan de achterzijde onder de bumper geen probleem maar toen.... De bouten die aan de lengte kokers zitten, die waar ook zo'n soort trekoog aan zit, zijn met geen mogelijk heid los te krijgen natuurlijk, de moeren reeds verwijderd, de trekhaak er op ietwat onorthodoxe wijze onder vandaan gehaald. Maar nu moeten die twee bouten nog uit het chassis.

Aangezien ik vast niet de enige ben die met een rrc rijdt en er waarschijnlijk meerdere zijn die dit klusje al eens gedaan hebben zijn er vast wel prikkers met nuttige tips om deze bouten uit het chassis te krijgen.

Alvast mijn dank,

Groet, Sjoerd
RoLandrover

Re: trekhaak bouten

Bericht door RoLandrover »

Volspuiten met een 50/50mix van aceton en ATF olie. een paar dagen laten staan en tussentijds bij spuiten. Daarna moeten de buitenmet enig gepast geweld er wel uit gehamerd kunnen worden.

en anders heb je vast nogwel een haakseslijper

grtn

RoLandRover
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Ehhhh, haakse slijptol, die wilde ik nu eens een keertje niet gebruiken vandaar deze vraag .

Ik ga het aceton atf verhaal eens mixen, volgens mij heb je dan gewoon bessenjenever met een pittige afdronk. En dan eens proberen of het loswil.

Mijn dank
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik krijg ze altijd los met een aantal malen WD40 inspuiten en dan met een vuisthamertje en een dikke drijver of een lange stalen bout, ik wil het best voor je doen maar zit in Limburg,

Gr, Bart
Sylvester

Bericht door Sylvester »

Sjoerd,
Ik weet uit ervaring dat ze muurvast kunnen zitten, na enige dagen tobben heb ik ze eruit moeten boren.
Sylvester.
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Hoi Bart,

Bedankt voor je aanbod, maar ik geniet er zelf veel teveel van als ik een keertje lomp mag doen :-). Maar mocht het niet lukken dan weet ik je te vinden.

Groet, Sjoerd
Plaats reactie