disco3 verlichtingsvraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
bram

disco3 verlichtingsvraag

Bericht door bram »

hoi

vraag: disco3 is afgeleverd, echter mijn verzoek inzake de verlichting geeft wat problemen.

mijn vraag: schakel het zodanig, dat de lichten altijd branden tijdens het rijden (ook wel zweedse schakeling genoemd)

landroverdealer geeft aan dat landrover nederland vooralsnog hier geen oplossing voor heeft

het betreft een disco3 S-uitvoering, . bij de SE en HSE schijnt het wel mogelijk te zijn, maar bij de S niet

denk alsjeblieft even mee, en kom svp met de gouden tip

dank op voorhand

bram
Bart van Dessel

Re: disco3 verlichtingsvraag

Bericht door Bart van Dessel »

Mijn pa had een RRS hse uitv. en die had het inderdaad wel. Als het bij de dealer niet mogelijk is dan zou je kunnen informeren bij een goede inbouwshop van alarminst. en dat soort gedoe.
Heb je wel het laatste nieuwe model gekregen? Zoals vorige week aangekondigd in autoweek, Land Rover noemt 'm type 4 maar ik zie het als een grote face-lift.
Als je een gloednieuwe hebt gekocht dan zou het vervelend zijn als je een oud model hebt.

Gr, Bart
bram

Bericht door bram »

hoi bart

nee...niet de disco4, ik heb het 2008.5 model, een type van vorig jaar dat met een stevige korting in de markt is gezet als "grijs-kenteken" uitvoering

by the way...... zelf vind ik het type2 nog steeds de mooiste disco, maar die was niet meer nieuw leverbaar

wel naar op zoek geweest, naar een nog nieuwe type2, maar dat schijnt i.v.m. de td5-motor niet te lukken vanwege de milieu-eisen

maar.....'t probleem met de verlichting is nog niet opgelost en de electronica-inbouwer heb ik gevraagd en die wist het ok niet

dank voor het meedenken

gr

bram
Bart van Dessel

Misschien zou je een Zweedse dealer 's kunnen vragen of Zweedse importeur. Misschien weet hier in NL iemand die (goede....) contacten heeft met onze importeur in Beesd. Moet toch op te lossen zijn.

Bart
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Als de dealer zegt het niet te kunnen zou ik het de eerst komende 3 jaar ook zo laten.
Het zou erg vervelend zijn als je er door een extern bedrijf aan laat sleutelen en je op een later tijdstip tot de conclusie komt dat je geen garantie meer op je wagen krijgt hierdoor.

Aad Koene.
hycom

Bericht door hycom »

heb ooit eens bij conrad een schakelkastje gezien waarmee zodra je de wagen op contact zette de verlichting aan gaat , zoals dat in zweden ook gebeurd.

en misschien een wilde gok maar als je je auto uitzet en afsluit met de verlichting aan gaan deze dan ook niet uit ( uiteindelijk vanzelf als de accu leeg is )

suc6
hycom

Bericht door hycom »

als het bij de wat luxere modellen wel kan en zo werkt , dan moet er ergens een relais of een ander soort verlichtingschakelaar gemonteerd zijn die dit mogelijk maakt , dus zou een bereidwillige landrovertechneut of landroverdealer dit op z,n minst toch moeten kunnen vinden in de elektrische schema,s.

suc6

groet hycom
Bart van Dessel

Nee, dat werkt zo niet meer bij het hypermoderne spul, alles gaat via flinterdunne glasvezel draadjes en ecu's, allemaal hardware/software etc.
Daar moet je als amateur echt niet mee gaan rommelen.
Wat ik schreef, informeren hoe het bij een Scandinavische uitvoering zit, lijkt me het beste,

gr, Bart
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

Hoi,

Het zal een CANBUS versie zijn, dus dat moet op het level van de BECM worden geprogrammeerd. Lijkt me wel mogelijk, maar alleen met een Testbook. Als ze bijvoorbeeld een profiel voor Zweden of USA kiezen.

Een mogelijke optie die ik zie, is het plaatsen van daylight running lights van Hella.

Deze zijn voorzien van E-keur, zijn energiezuinig in Led techniek en schakelen uit zodra de gewone verlichting wordt geactiveerd. Een Laro dealer moet dit kunnen inbouwen, en ook dusdanig dat de hele verlichting storingsvrij blijft werken.

Deze lampen schakelen in met het starten van de motor, en schakelen uit zodra je de gewone verlichting gaat gebruiken. Lijkt enigszins op die nieuwe led daylight running lights van Audi, maar dan in een aparte behuizing.

groeten, Ruud
R.de Graaff

Bericht door R.de Graaff »

Een SE en HSE hebben standaard xenon, een S uitvoering niet.
De SE en HSE hebben ook een automatische stand (licht aan bij donker) en zijn in de instellingen te programmeren.
Ik weet niet of jouw auto als optie xenon heeft, dan zou het mogelijk zijn.
bram

Bericht door bram »

dank aan allen die gereageerd hebben, 'k hoorde van de dealer dat e.e.a. inmiddels met behulp van lr-nederland is opgelost

nogmaals dank

mvg

bram
Plaats reactie