De P 38 is notoir niet betrouwbaar, daarentegen is het een heerlijke auto om te rijden.
Wat wil je uitlezen?
Als je een lange reis gaat maken zou ik een paar voorzorgsmaatregelen nemen.
Je kan zoals hier gezegd wordt de luchtvering vervangen door schroefveren, maar de luchtvering rijdt als hij werkt heerlijk.
Wat ook belangrijk is dat je de geschiedenis van de auto weet,,de 4.0 en 4,6 zijn motoren waar nogal eens problemen mee kunnen ontstaan en dan sta je ook werkelijk stil.
Vaak beginnen de problemen rond de 180k maar komen ook wel eens eerder.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een 4.0, waar ik net het blok van vervangen heb en de luchtvering van gereviseerd heb.
Nu heb ik een heerlijk rijdende auto, maar ook blijft hij zoals alle P38s onbetrouwbaar.
Als hij rijdt, zoals die van mij nu doet is het een geweldige auto.
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
Ben