Nou, het gaat weer helemaal OK.
Ik koop een P38, motorblok krom, dus een paar avonden en een weekendje klooien en voilà effe starten en lopen.
Ik denk ik kom nog eens ergens met die P38.
Dus nog wat andere zaken gerepareerd en gelijk de compressor gereviseerd.
Dus ik denk mooi afspraak maken voor een APK.
Proefritje gemaakt en ja hoor rijd heerlijk, geweldige auto.
Volgende morgen naar de garage voor een APK.
Ik wist dat er nog twee nieuwe banden op moesten, maar om de garage ook wat te laten verdienen, mag de garage die in dit geval leveren en monteren.
Verder zat er roest op de remschijven, maar hij remt super, dus even wat remmen en de schijven zijn weer als nieuw.
Ik breng hem netjes naar de garage.
Daar kreeg men de auto niet meer gestart, de solenoid hoorde je wel klikken , maar de startmotor deed niets meer.
Ook hadden ze alvast wat andere opmerkingen, over een kapot achterlicht en een paar ruitenwissers.
Verder kon de APK niet doorgaan omdat de auto niet liep.
Ik een Starmotor geregeld, een achterlicht en een paar ruitenwissers.
Zaterdag de boel even gemonteerd en klaar is Ikke.
Ja jammer dus.
Zondag wilde ik een proefrit maken en stond de vering in ene in zijn laagste stand (#%^&@#&^)
Ik denk nou dan gaat hij wel met rijden omhoog, maar nee hoor, geen beweging in te krijgen.
Dus de auto maar weer naar binnen op de brug.
Staat de auto op de brug en ik denk avonds, ik kijk nog even en wat schetste mijn verbazing, de auto kwam netjes omhoog.
Dus geen moment verliezen en lekker even weer een stukje rijden en genieten.
Na de proefrit de auto buiten geparkeerd om de volgende morgen naar de garage te gaan voor de APK.
Kom ik vanmorgen mijn bed uit en wil ik wegrijden, staat de voorkant links helemaal op zijn laagste stand (#@%^&
.
Dus ik de auto starten en langzaam komt hij weer omhoog en wilde ik gaan rijden.
Het leek wel een stuiterbal, achteraan was hij wel omhoog, maar vooraan niet.
Dus ik de APK weer afgezegd en nu voor morgen afgesproken, kan ik toch misschien als hij het gewoon doet 1 januari naar de kuil om hem even het terrein in te jagen.
Maar ik krijg er geen beweging in, de compressor geeft druk, ik heb het kleppenblok gereviseerd en achteraan komt hij netjes omhoog.
Vooraan heeft hij er nog geen zin is en de compressor draait niet regelmatig en wil niet blijven draaien, tenzij ik hem doorverbind.
Ik ga morgen het kleppenblok nog een maal controleren, maar ik verdenk de besturingsunit of misschien de compressor.
Al met al een project waar ik nog voorlopig plezier aan beleef.
Ik wilde het toch even met jullie delen, dus mijn advies blijft:
KOOP NOOIT EEN P38
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
Ben