transport 110 vanuit uk
-
hycom
transport 110 vanuit uk
hallo een vraag , ik heb een 110 gekocht in de uk, de 110 is wel gewoon rijdbaar maar geen mot of tax er meer op , nu staat de wagen maar 40 minuutjes rijden vanaf dover , dus dat zijn geen schokkende afstanden.
wat is wijsheid , gewoon de 110 verzekeren en naar huis rijden of toch maar transportje regelen?
bvd voor eventuele tips en reacties en nog een prettige pasen
mvg hycom
wat is wijsheid , gewoon de 110 verzekeren en naar huis rijden of toch maar transportje regelen?
bvd voor eventuele tips en reacties en nog een prettige pasen
mvg hycom
-
Jurriaan
Re: transport 110 vanuit uk
Vrijdag net een auto in Dover opgehaald voor een vriend. Die had wel MOT en tax, maar hebben we toch op een trailer gezet. Je had anders wel mee kunnen liften...
Misschien zijn tijdelijke Duitse platen een idee, of een Nederlands 1dagskenteken?
Jurriaan.
Misschien zijn tijdelijke Duitse platen een idee, of een Nederlands 1dagskenteken?
Jurriaan.
-
Bart van Dessel
Op dit moment ivm de vele controles in UK zou ik op Nederlandse platen rijden of een 5 daagse verzekering afsluiten, en gewoon rijden. Er worden geregeld Engelse Land Rovers die richting Dover gaan op de auto-ambulance van de weg gehaald en de papieren in beslag genomen als aan de auto veel veranderd is. (een '84 110 met 300 tdi aut. bijvoorbeeld een paar maanden terug).
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Eric
Volgens mij is dat met een nederlands 1 dags kenteken toch echt geen legale optie? dat heb ik eens nagevraagd maar was toen niet mogelijk.
En er niet veel verzekeringen die hem op engels kenteken verzekeren; daar komt dan nog eens bij dat hij in engeland ook niet gekeurd is ( en geen belasting).. (dan zullen ze het nog lastiger accepteren) maar mag dus nog steeds niet de weg op zonder tax en mot...
Geen risico nemen en met aanhanger gaan lijkt me eigenlijk de juiste manier..
En er niet veel verzekeringen die hem op engels kenteken verzekeren; daar komt dan nog eens bij dat hij in engeland ook niet gekeurd is ( en geen belasting).. (dan zullen ze het nog lastiger accepteren) maar mag dus nog steeds niet de weg op zonder tax en mot...
Geen risico nemen en met aanhanger gaan lijkt me eigenlijk de juiste manier..
-
ron mulder
Ik heb 2 weken geleden een 110 XD uit Engeland opgehaald, op het engelse kenteken, met een geldige tax en een MOT, met V5c aangemeld voor export, verzekerd op het chassisnummer. In Nederland heb ik vervolgens gereden met gebruikmaking van de regeling dat je eens per jaar 2 weken met een buitenlands
gekentekende auto mag rijden, mits geleend of gehuurd. Die periode heb ik gebruikt om om alles te regelen met de RDW en de douane. Voor de rit naar de RDW / douane heb ik gebruik gemaakt van een eendags kenteken.
Legaler kon ik het niet bedenken, gaf ook totaal geen problemen.
Ron
gekentekende auto mag rijden, mits geleend of gehuurd. Die periode heb ik gebruikt om om alles te regelen met de RDW en de douane. Voor de rit naar de RDW / douane heb ik gebruik gemaakt van een eendags kenteken.
Legaler kon ik het niet bedenken, gaf ook totaal geen problemen.
Ron
-
Richard78
hoe zit die regeling dat je 2 weken mag rijden met buitenlands kenteken? Ik werd opgewacht door de douane toen ik van de ferry afreed!
btw ik had ook een verzekering op chassisnummer welke in engeland geldig was.
Richard78
btw ik had ook een verzekering op chassisnummer welke in engeland geldig was.
Richard78
-
ron mulder
Die 2 weken vrijstelling van bpm en mrb kun je online regelen bij de belastingdienst
[mijn.belastingdienst.nl]
Daar geef je het o.a. buitenlandse kenteken en chassisnummer op en je persoonlijke gegevens, en dan krijg je die vrijstelling
Ron Mulder
[mijn.belastingdienst.nl]
Daar geef je het o.a. buitenlandse kenteken en chassisnummer op en je persoonlijke gegevens, en dan krijg je die vrijstelling
Ron Mulder
-
GrayRover
Reed jij heel vroeg op de N57 ( 06.30) en sloeg af bij de BP pomp?
-
Jurriaan
Nee, wij moesten maar tot Zeeuws-Vlaanderen Daarna ben ik met het OV naar huis gegaan omdat m'n boodschappenbakje het toen nog niet deed. Nu gelukkig wel weer =)
Jurriaan.
Jurriaan.
-
hycom
bedankt voor de reacties ,het is verder een orginele 110 stawag uit 85-er met 3,5 v8
dus daar verwacht ik geen problemen mee qua controle
ga eens verder met transport regelen , kijken wat tunnel kost of de ferry
bedankt
groet hycom
dus daar verwacht ik geen problemen mee qua controle
ga eens verder met transport regelen , kijken wat tunnel kost of de ferry
bedankt
groet hycom
-
hycom
hallo paul het gaat om een zwarte 110 met een wit dak zover ik kan zien op de foto,s is de 110 ook echt zwart en de omschrijving staat ook zwart als kleur vermeld
groet hycom
groet hycom
-
Eric
Hoi Ron
Maar jou auto had dus TAX en MOT en was dus in engeland nog legaal op de weg; dat is bij die hierboven niet het geval.
Maar jou auto had dus TAX en MOT en was dus in engeland nog legaal op de weg; dat is bij die hierboven niet het geval.
-
hycom
bestaat er voor de uk ook zoiets als een exportkenteken?
ik weet dat je voor een duitse auto een 5 daags exportkenteken aan kunt vragen , dit duurt wel een paar weken ,maar dan kun je zonder problemen met een duitse auto naar de gewenste bestemming rijden
ik heb wel op de site gekeken van de dvla , maar daar gaat het alleen over export en dat je dat stukje van het v5 moet afhalen wat de verkoper naar de dvla stuurt waarmee de auto op dat moment als geexporteerd staat , maar moet de wagen dan nog steeds getaxt en gemot zijn omdat deze voor de export gaat.
mvg hycom
ik weet dat je voor een duitse auto een 5 daags exportkenteken aan kunt vragen , dit duurt wel een paar weken ,maar dan kun je zonder problemen met een duitse auto naar de gewenste bestemming rijden
ik heb wel op de site gekeken van de dvla , maar daar gaat het alleen over export en dat je dat stukje van het v5 moet afhalen wat de verkoper naar de dvla stuurt waarmee de auto op dat moment als geexporteerd staat , maar moet de wagen dan nog steeds getaxt en gemot zijn omdat deze voor de export gaat.
mvg hycom
-
Bart van Dessel
In Geldern en Kempen, net bij Venlo de grens over, kun je een 5 daags verzekerings kenteken kopen voor ca. € 112,-. Mag je heel Europa mee doorkruisen amar officieël niet in Nederland, de douane kan hier lastig over doen, maarrrrr, je bent wel verzekert. Zoek maar 's op Google reichs strasse verkehrs amt.
groetjes, Bart
groetjes, Bart
-
Paul Stroink
én zijn alleen geldig (en dus verzekerd) als ze op een duitse auto worden gebruikt.
Geen exportkenteken mogelijk in UK, gewoon op de aanhanger zetten, veel beter.
Geen exportkenteken mogelijk in UK, gewoon op de aanhanger zetten, veel beter.