Hoi Prikkers,
Even een snelle vraag:
Ik ga zo een Discovery 2 Td5 ophalen welk 2 jaar heeft stilgestaan.
Net geprobeerd om hem op de aanhanger te zetten, maar de auto start niet, is achter door de lucht vering gezakt en de wielen/handrem zitten vast. iig niet te starten met start booster, niet te slepen.
Ik ga zo terug met een nieuwe accu, maar zijn er nog procedures voor het wisselen van de accu !? Bv alarm aan en uit.
Remmen zitten vast, tips om ze los te krijgen. Voorzichtig slepen deed iig niets !?
Wie weet raad, want om 19:00 wil ik beslagen te ijs komen
Discovery 2 Td5 starten
Re: Discovery 2 Td5 starten
Het is gelukt !! Na 2 accu's bijna leeg te hebben getrokken de accu uit de 110 gehaald. Samen met de start booster was het starten lopen. Remmen kwamen met wat heen en weer rijden los. Alleen de achterveren kwamen niet omhoog, maar daar kijken we later wel na.
Nou... iedereen... bedankt dan maar
Nou... iedereen... bedankt dan maar

Sorry, niet gezien.
Na zo lang still staan zouden de balgen achter best wel eens stuk kunnen zijn, zeker als de as aanslag rubbers missen op het chassis.
Kan ook zijn dat de auto het een ander aan gegevens kwijt is waaronder de hoogte van de achter veeren.
Probeersel. Met gesloten deuren en lopende motor de schakelaar van de lucht vering in drukken en vast houden, als het goed is hoor je een gong en begint de compressor te lopen dan zal de achterkant langzaam omhoog komen.
mocht je de auto in de hoogste stand zetten dan kun je deze weer normaal krijgen door nogmaals kort ( in en los )op de lucht vering knop te drukken.
De remmen zou ik preventief even demonteren de schuif stukken( slee / remtang ) zullen mogelijk vast zitten na zo lang still staan. het is een eenvoudig klusje ( mits niet vast gerot ) als er roest op de schuif stukken zit dan kun je nieuwe bestellen of ze even opschuren met fijne waterproof schuurpapier en goed in vers vet zetten. De schijven even ontroesten met een schuur papiertje ( het meeren deel hoeft niet blank ) de rem blokken maken de rest wel schoon.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Na zo lang still staan zouden de balgen achter best wel eens stuk kunnen zijn, zeker als de as aanslag rubbers missen op het chassis.
Kan ook zijn dat de auto het een ander aan gegevens kwijt is waaronder de hoogte van de achter veeren.
Probeersel. Met gesloten deuren en lopende motor de schakelaar van de lucht vering in drukken en vast houden, als het goed is hoor je een gong en begint de compressor te lopen dan zal de achterkant langzaam omhoog komen.
mocht je de auto in de hoogste stand zetten dan kun je deze weer normaal krijgen door nogmaals kort ( in en los )op de lucht vering knop te drukken.
De remmen zou ik preventief even demonteren de schuif stukken( slee / remtang ) zullen mogelijk vast zitten na zo lang still staan. het is een eenvoudig klusje ( mits niet vast gerot ) als er roest op de schuif stukken zit dan kun je nieuwe bestellen of ze even opschuren met fijne waterproof schuurpapier en goed in vers vet zetten. De schijven even ontroesten met een schuur papiertje ( het meeren deel hoeft niet blank ) de rem blokken maken de rest wel schoon.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Thanks, ga ik morgen even proberen !!
Was een leuk vrachtje achter de auto, elke bocht en drempel ging het alarm af
Schrok me de eerste keer een ongeluk, dacht dat de airbacks uit klapte !
Was een leuk vrachtje achter de auto, elke bocht en drempel ging het alarm af

Schrok me de eerste keer een ongeluk, dacht dat de airbacks uit klapte !