Olie in ECU Disco II td5, hopeloos of?
Olie in ECU Disco II td5, hopeloos of?
Hallo,
Ben de hele week weg geweest voor mijn werk kom ik vanavond thuis zegt ze: de auto doet een beetje raar.
Wat dan vraag ik? Hij schud een beetje, is het antwoord.
Schudden? denk ik, stukje rijden dan maar en inderdaad hij schud een beetje en hij trekt voor geen meter!
Conclusie: het is nu een TD 3 of 4 of zoiets.
Hebben de auto nu bijna 2 maanden en hij rijdt (of reed) heerlijk, heb alleen nog geen tijd gehad om naar het beroemde cq beruchte kabelboompje te kijken.
En nu is het te laat heb de ECU gedemonteerd leeg laten lopen en de stekkers schoon gemaakt met contact cleaner maar dit hielp dus niets.
Nu zag ik dat je de ECU ook open kunt maken dus mijn vraag is nu: als ik de ECU open maak schiet ik daar iets mee op?
Denk zelf dat de olie zijn werk al heeft gedaan, maar heeft iemand dit ooit wel eens gedaan?
Groeten,
Christiaan 90 300TDI en Disco TD 3 en een half
Ben de hele week weg geweest voor mijn werk kom ik vanavond thuis zegt ze: de auto doet een beetje raar.
Wat dan vraag ik? Hij schud een beetje, is het antwoord.
Schudden? denk ik, stukje rijden dan maar en inderdaad hij schud een beetje en hij trekt voor geen meter!
Conclusie: het is nu een TD 3 of 4 of zoiets.
Hebben de auto nu bijna 2 maanden en hij rijdt (of reed) heerlijk, heb alleen nog geen tijd gehad om naar het beroemde cq beruchte kabelboompje te kijken.
En nu is het te laat heb de ECU gedemonteerd leeg laten lopen en de stekkers schoon gemaakt met contact cleaner maar dit hielp dus niets.
Nu zag ik dat je de ECU ook open kunt maken dus mijn vraag is nu: als ik de ECU open maak schiet ik daar iets mee op?
Denk zelf dat de olie zijn werk al heeft gedaan, maar heeft iemand dit ooit wel eens gedaan?
Groeten,
Christiaan 90 300TDI en Disco TD 3 en een half
Re: Olie in ECU Disco II td5, hopeloos of?
Tja, toch even tijd voor maken, desnoods op de zondag zeg ik altijd. Zo veel werk is het niet. Je kunt voorzichtig de ecu met contactspray schoon maken, of het nog helpt is vers 2. Remmenreiniger is super-ontvettend maar of het goed is voor de ecu weet ik niet,
gr, Bart
gr, Bart
Gooi eens een balletje op bij een dealer.
Voor zo ik weet is de kabelboom in het verleden een garantie item geweest.
fb
Voor zo ik weet is de kabelboom in het verleden een garantie item geweest.
fb
En vergeet niet de kabelboom bij de pompverstuivers te vervangen.
Dit is namelijk de veroorzaker.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Dit is namelijk de veroorzaker.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Heb het zelfde gehad in het begin dat ik mijn auto net had. ECU open maken, alles proberen met contactspray oid schoon te maken, dan kan het probleem voor langere tijd weg zijn. Bij mij na ongeveer 3/4 jaar toch een andere ECU geplaatst omdat het probleem terug kwam van dat stoteren en schuden.
Kabelboom altijd vervangen bij dit probleem, dat is de veroorzaker.
succes
Kabelboom altijd vervangen bij dit probleem, dat is de veroorzaker.
succes
Bedankt voor de reacties,
Heb gisteren de zaak nog maar eens goed schoongemaakt en de hele nacht laten drogen.
Vanochtend geprobeert en inderdaad geen problemen meer, maar weet natuurlijk niet voor hoelang.
Daarna Vreugdenhil in Rozenburg gebeld, daar heb ik hem gekocht en hij zit nog in de garantie.
Het was geen probleem om hem daar te laten maken maar ik ben de hele week weer weg en mijn vrouw heeft de auto nodig. Dus afgesproken dat ik de spullen haal en het er zelf inzet.
Leuk karweitje voor de zondag, moet ook de Defender nog nakijken, als ik richting aangeef gaat ook de ruitenwisser aan Zal wel ergens een aardpuntje zijn wat niet goed zit.
Wordt vervolgt
Heb gisteren de zaak nog maar eens goed schoongemaakt en de hele nacht laten drogen.
Vanochtend geprobeert en inderdaad geen problemen meer, maar weet natuurlijk niet voor hoelang.
Daarna Vreugdenhil in Rozenburg gebeld, daar heb ik hem gekocht en hij zit nog in de garantie.
Het was geen probleem om hem daar te laten maken maar ik ben de hele week weer weg en mijn vrouw heeft de auto nodig. Dus afgesproken dat ik de spullen haal en het er zelf inzet.
Leuk karweitje voor de zondag, moet ook de Defender nog nakijken, als ik richting aangeef gaat ook de ruitenwisser aan Zal wel ergens een aardpuntje zijn wat niet goed zit.
Wordt vervolgt
Goed opgelost! Ik heb net zelf een Disco TD5 gekocht van 2000 en moet ook het een en ander checken.
gr, Bart
gr, Bart
Het blijft Lucas..... ik stond vrijdagavond bij het winkelcentrum ineens met een auto die niets meer deed.
Contactslot defect, dus gisteren maar ter plekke vervangen. En dan niet de schakelaar, nee het slotgedeelte.
Op zich wel grappig dat je middenop een parkeerplaats een paar uur staat te knoeien aan een contactslot, uitboren van bouten (ding zit met shear bolts vast) en er slechts 1 wat oudere man even vraagt wat er aan de hand is. Hoezo moeilijk een auto stelen
En na uitleg aan de beste man, begon hij te glimlachen en gaf aan dat hij zelf ook ooit een Rover had gehad waraan ook welens iets electrisch mankeerde....
Hij slofte weg en starte zijn RToyota die 5 meter verder stond.... grmbl
Maar ik weet nu in elk geval wat ik moet doorverbinden mocht het weer stuk gaan !
Succs met de ECU. Als je hem goed schoon hebt gemaakt zou dat gewoon moeten blijven werken. De olie op zich is namelijk iet het probleem, het zijn is de vervuiling die erin zit (koolstof, zwavel etc etc) die de problemen veroorzaakt en langszaam an door vreet. Dus vooral niet zuinig zijn met spoelen.
Succes !
Christiaan 90 300TDI Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor de reacties,
>
> Heb gisteren de zaak nog maar eens goed
> schoongemaakt en de hele nacht laten drogen.
> Vanochtend geprobeert en inderdaad geen problemen
> meer, maar weet natuurlijk niet voor hoelang.
> Daarna Vreugdenhil in Rozenburg gebeld, daar heb
> ik hem gekocht en hij zit nog in de garantie.
> Het was geen probleem om hem daar te laten maken
> maar ik ben de hele week weer weg en mijn vrouw
> heeft de auto nodig. Dus afgesproken dat ik de
> spullen haal en het er zelf inzet.
> Leuk karweitje voor de zondag, moet ook de
> Defender nog nakijken, als ik richting aangeef
> gaat ook de ruitenwisser aan Zal wel ergens een
> aardpuntje zijn wat niet goed zit.
>
> Wordt vervolgt
Contactslot defect, dus gisteren maar ter plekke vervangen. En dan niet de schakelaar, nee het slotgedeelte.
Op zich wel grappig dat je middenop een parkeerplaats een paar uur staat te knoeien aan een contactslot, uitboren van bouten (ding zit met shear bolts vast) en er slechts 1 wat oudere man even vraagt wat er aan de hand is. Hoezo moeilijk een auto stelen

En na uitleg aan de beste man, begon hij te glimlachen en gaf aan dat hij zelf ook ooit een Rover had gehad waraan ook welens iets electrisch mankeerde....

Hij slofte weg en starte zijn RToyota die 5 meter verder stond.... grmbl

Maar ik weet nu in elk geval wat ik moet doorverbinden mocht het weer stuk gaan !
Succs met de ECU. Als je hem goed schoon hebt gemaakt zou dat gewoon moeten blijven werken. De olie op zich is namelijk iet het probleem, het zijn is de vervuiling die erin zit (koolstof, zwavel etc etc) die de problemen veroorzaakt en langszaam an door vreet. Dus vooral niet zuinig zijn met spoelen.
Succes !
Christiaan 90 300TDI Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor de reacties,
>
> Heb gisteren de zaak nog maar eens goed
> schoongemaakt en de hele nacht laten drogen.
> Vanochtend geprobeert en inderdaad geen problemen
> meer, maar weet natuurlijk niet voor hoelang.
> Daarna Vreugdenhil in Rozenburg gebeld, daar heb
> ik hem gekocht en hij zit nog in de garantie.
> Het was geen probleem om hem daar te laten maken
> maar ik ben de hele week weer weg en mijn vrouw
> heeft de auto nodig. Dus afgesproken dat ik de
> spullen haal en het er zelf inzet.
> Leuk karweitje voor de zondag, moet ook de
> Defender nog nakijken, als ik richting aangeef
> gaat ook de ruitenwisser aan Zal wel ergens een
> aardpuntje zijn wat niet goed zit.
>
> Wordt vervolgt
Dat snap ik niet..... waarom zou je 't onder garantie er zelf in zetten? Als er daarna iets mis gaat, kun je nergens op terugvallen en kan 't je veel geld gaan kosten.....
Beetje garage levert nl een vervangende auto...... Olie in de kabelboom is ook bij de dealers een bekend probleem....
succes en groet
Toro
Beetje garage levert nl een vervangende auto...... Olie in de kabelboom is ook bij de dealers een bekend probleem....
succes en groet
Toro
Ja TORO als je m koopt bij een echte dealer wel ja.................maar Chruistiaan heeft m niet bij een dealer vandaan maar bij een autohandelaar...........kijk maar eesn op www.blubberweb.nl voor de beoordeling
Ja je hebt wel gelijk maar de garage, Vreugdenhil in Rozenburg, is niet echt in de buurt.
Die wilden hem best komen halen en een leenauto brengen maar dan is dat zowel voor hun als voor ons een heel gedoe.
En op deze manier had ik zondag weer de auto klaar.
Ben zelf weer de hele week van huis dus voor mijn vrouw is dit een stuk eenvoudiger,
en eerlijk gezegd vond ik het wel leuk om te doen, het is een karweitje van niets.
Christiaan
Die wilden hem best komen halen en een leenauto brengen maar dan is dat zowel voor hun als voor ons een heel gedoe.
En op deze manier had ik zondag weer de auto klaar.
Ben zelf weer de hele week van huis dus voor mijn vrouw is dit een stuk eenvoudiger,
en eerlijk gezegd vond ik het wel leuk om te doen, het is een karweitje van niets.
Christiaan
Hallo christiaan.
Ik ben 1 van de gelukkigen de auto start slecht.
Het is wisselend de ene keer moeizaam en de andere keer pakt hij hem snel op.
Ik heb vandaag de kabelboom onder de kleppendeksel vervangen de stekker schoongemaakt,ook de
stekkers die aan de ECU vast zitten zat olie die heb ik ontvet met remmenreiniger.
Mijn vraag is nu hoe kan in de binnen zijde van de ECU kan reinigen met welk middel.
Alvast bedankt Gr Richard
Ik ben 1 van de gelukkigen de auto start slecht.
Het is wisselend de ene keer moeizaam en de andere keer pakt hij hem snel op.
Ik heb vandaag de kabelboom onder de kleppendeksel vervangen de stekker schoongemaakt,ook de
stekkers die aan de ECU vast zitten zat olie die heb ik ontvet met remmenreiniger.
Mijn vraag is nu hoe kan in de binnen zijde van de ECU kan reinigen met welk middel.
Alvast bedankt Gr Richard
Misschien een topic van 5 jaar terug... :p
Maar wat ook wel wil helpen is de rode stekker demonteren en deze in een bak benzine te leggen. Dan trekt deze schoon ( olie er uit ). Wel ff een dag of 2 / 3 .
Maar waar de ECU mee schoon te maken? Ja... contactspray zou denk ik het veiligt zijn..
Leon
Maar wat ook wel wil helpen is de rode stekker demonteren en deze in een bak benzine te leggen. Dan trekt deze schoon ( olie er uit ). Wel ff een dag of 2 / 3 .
Maar waar de ECU mee schoon te maken? Ja... contactspray zou denk ik het veiligt zijn..
Leon
Nou nee, kontakspray, hoe onschuldig die benaming ook mag klinken, is absoluut niet veilig. Het is een reinigingsspray waar onder andere zuren in zitten om oxides op te lossen en dat gaat invreten als het niet heel goed nagespoeld wordt. Gebruik liever geen kontaktspray maar isopropylalkohol ook wel isopropanol genoemd. Dit ontvet heel goed en laat weinig tot geen residu na. Er zitten geen zuren is. In de elektronica wordt dit oplosmiddel heel vaak gebruikt.
Succes!
Succes!
Ok! Zeer bruikbaar antwoord.
En waar is dit goedje te koop?
En waar is dit goedje te koop?
Volgens mij koop je dat niet heel erg makkelijk. Heb via via een tankje in de garage staan, maar heb wel eens lopen zoeken op het net. Maar alleen bij een ouderwetse drogist schijnt het te koop te zijn.
Groet Jan
Groet Jan
Ik gebruik meestal remmenreiniger om te ontvetten. Gerard, weet jij of hierin ook verkeerde dingen zitten?
Even inspuiten en de olie druipt uit de stekkers.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be545c25beec3877a46976fb051c0006', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 17286529, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Even inspuiten en de olie druipt uit de stekkers.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be545c25beec3877a46976fb051c0006', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 17286529, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Van mijn TD5 gisteren her harnas ook ff schoongemaakt ( vol olie.. )
Ook direct bij de ecu gecheckt, daar nog droog en schoon gelukkig.
Rode stekker in een bak benzine ( kan het er mooi door trekken. )
Nieuwe stekker besteld voor in kleppendeksel..
Leon
Ook direct bij de ecu gecheckt, daar nog droog en schoon gelukkig.
Rode stekker in een bak benzine ( kan het er mooi door trekken. )
Nieuwe stekker besteld voor in kleppendeksel..
Leon
Een paar antwoorden:
Ik ken de samenstelling van remmenreiniger niet en kan dan ook niet zeggen of dit nadelen heeft bij het reinigen van de contacten.
Isopropylalkohol haal ik zelf bij Reymerink in 's Gravenland of bij drogisterij Woortman in Utrecht.
Je kan het ook in een spuitbus kopen, dat is wel een stuk duurder, maar je hebt het hopelijk niet vaak nodig:
hier bijvoorbeeld
Succes!
Ik ken de samenstelling van remmenreiniger niet en kan dan ook niet zeggen of dit nadelen heeft bij het reinigen van de contacten.
Isopropylalkohol haal ik zelf bij Reymerink in 's Gravenland of bij drogisterij Woortman in Utrecht.
Je kan het ook in een spuitbus kopen, dat is wel een stuk duurder, maar je hebt het hopelijk niet vaak nodig:
hier bijvoorbeeld
Succes!
Remmenreiniger is een stuk agressiever als Alcohol; en ontvet echt geweldig en maakt prima schoon.
Op Elektronica zou ik het echter niet gebruiken omdat het sommige kunststoffen aantast. Op een stekker is het prima spul, ook al omdat in de autoindustrie meestal oliebestendige kunststoffen gebruikt worden.
In de elektronica is dat echte niet het geval.
Op Elektronica zou ik het echter niet gebruiken omdat het sommige kunststoffen aantast. Op een stekker is het prima spul, ook al omdat in de autoindustrie meestal oliebestendige kunststoffen gebruikt worden.
In de elektronica is dat echte niet het geval.
Kun je bij Reymerink dan als particulier kopen? Op het werk hebben we ook liter flessen van hun. Ook de MEK hebben we er vandaan, dat is fijn schoonmaak middel Wel een gasdamp masker opzetten anders krijg je wat weke hersens cellen
Groet Jan
Groet Jan