Murphy's law

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sjorsboomschors/aka/PP

Murphy's law

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Aaaargh
Electraprobleem opgelost
Ikke vandaag ongeveer keer m'n onderkant afspuiten na modderavontuur
Lekt m'n dieseltank
Iemand een simpele & snelle fix methode??
Lekt onder de plaat, links achter
Heb een pomp links aan de zijkant & er zit rechts een ontluchtingsdop
sjaak109

Re: Murphy's law

Bericht door sjaak109 »

die van mij is nu al 3 jaar dicht met kneedstaal (bizon?), had een lekje ivm te lomp met de slijptol.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Murphy's law

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Hmmm
Idee
Kneedstaal... Nieuw voor mij
Tank schoon? Voorbehandelen??
Bart van Dessel

Re: Murphy's law

Bericht door Bart van Dessel »

Kneedstaal werkt goed, mits het GOED vetvrij en schoon is. Dus waarschijnlijk je tank even leeg laten lopen. Ik heb een roestgat in een diffpan gerepareerd met Bison kneedstaal, een jaar of 8 geleden en nog steeds dicht.
richard78

Re: Murphy's law

Bericht door richard78 »

Heb het zelfs met succes gebruik op een oud blok waar een barstje in zat waar koelvloeistof uit kwam.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('81200bc6b13669660dc18d9328bf871c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 17280269, 600, 600, 'Loading image ...', false);
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Murphy's law

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

nou, voor de prijs hoef ik het niet te laten ( en ik betaal geen BTW/VAT ) maar past dit??
'84- er 110... ( nu 200TDi, voorheen V8)
NRC7570_Fuel_Tank.JPG --> mod_embed_images_loadimage('43fcb50e6d82685a5a27ba6ef094c16c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Feshop.lmslichfieldltd.com%2FWebRoot%2FBT2%2FShops%2FBT4011%2F5305%2FEA18%2FB546%2F8D16%2F1C60%2F0A0C%2F05E9%2F69A4%2FNRC7570_Fuel_Tank.JPG', 'http://eshop.lmslichfieldltd.com/WebRoot/BT2/Shops/BT4011/5305/EA18/B546/8D16/1C60/0A0C/05E9/69A4/NRC7570_Fuel_Tank.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Feshop.lmslichfieldltd.com%2FWebRoot%2FBT2%2FShops%2FBT4011%2F5305%2FEA18%2FB546%2F8D16%2F1C60%2F0A0C%2F05E9%2F69A4%2FNRC7570_Fuel_Tank.JPG', '', 17280277, 600, 600, 'Loading image ...', false);
zit een grote plaat voor nu...
Scratch

Re: Murphy's law

Bericht door Scratch »

Murphy's law, houd op, schijt uit Motor liep alleen op de shoke, dus carburateur gereviseerd, probleem niet verholpen dus ontsteking aangepakt. Komt er met starten de looplamp tussen de radiator en koel vin. Ontsteking niet goed afgesteld dus motor slaat niet aan of blijft niet lopen. Eind van het verhaal is dat de carburateur nog niet af te stellen is, onsteking verkeerd staat , radiator lek en de accu leeg is... Het is wat die Land Rover's
Frank 110V8

Re: Murphy's law

Bericht door Frank 110V8 »

Past
Marc vd K

Re: Murphy's law

Bericht door Marc vd K »

past , die heb ik er ook onder hangen 84 v8 met disco 200tdi
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Murphy's law

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

nice, 60 pond, nieuw, incl verzenden
ga maar niet klooien met lapmiddelen
thanx!!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2014 22:28 door sjorsboomschors/aka/PP.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Murphy's law

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

damn!!!! wat een drama die tank eronder uit.... D-shackles zitten in de weg, en de ene gaat nog wel, maar degene welke bij de uitlaat zit.... zelfs de uitlaat moest los en on top of it.... onder de zooi (klei, zand, diesel...ikke dan) maar Gelungen.....
maar heb uiteraard weer een vraag....er zit ook een pomp links, met twee leidingen( eentje retour neem ik aan) en een 3-tal kabeltjes... massa, pomp & vlotter??... maar boven op m'n tank zit er ook een leiding.... de dieselleiding naar het blok... zit er geen retour op een 200TDi??
en is het raadzaam om pomp ook over te zetten,,neem aan dat het restant is van m'n V8>??
en werkt je tankmeter in combinatie met benzinelampje dash??
vragenvragenvragen.... ik kom er wel...... ooit
sirmartin

Dit is niet Murphy's law maar Finagle's Law of de wet van bedrog

Bericht door sirmartin »

Helaas wordt de wet van Murphy te pas en onpas gebruikt, fout gebruikt ....

Om maar even de wikipedia er bij te halen ( scheelt me een hoop typwerk):

De wet van Murphy, toegeschreven aan Edward A. Murphy (1918–1990), luidt "if there’s any way they can do it wrong, they will" of ook wel "Anything that can go wrong, will go wrong" (vrij in het Nederlands vertaald: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis).[1]

Hoewel de wet van Murphy in de volksmond nogal eens verward wordt met de wet van bedrog – als iets mis kan gaan, dan gaat het mis op het slechtst denkbare moment – heeft Murphy's zoon Robert Murphy aangegeven dat zijn vaders werkelijke adagium als volgt luidde: "if there's more than one way to do a job and one of those ways will end in disaster, then somebody will do it that way".[2]

Murphy was van beroep ruimtevaartingenieur die aan veiligheidskritische systemen werkte. Hij wilde met zijn uitspraak de nadelige kant van de wet van de grote aantallen illustreren.

Het (eigen) leven van de wet van Murphy:
Vanwege zijn bijzonder aansprekende formulering, is de wet van Murphy meer als een grap onder wetenschappers dan als een echte wet gaan leven, al blijft de ernstige ondertoon. Er zijn vele afgeleiden van, en commentaren op deze wet. Een greep uit het aanbod:[3]

Als er bij een experiment iets fout kan gaan, zal het ook daadwerkelijk fout gaan.
De fout gebeurt altijd op het onaangenaamste moment (soms ook de wet van bedrog of wet van Finagle genoemd).
Succes wordt door slechts weinig mensen gezien, terwijl falen altijd volop in de schijnwerpers staat.
De constante van Murphy: de schade aan een voorwerp is recht evenredig aan de waarde ervan.
Edward A. Murphy heeft dus, zonder zich bewust te zijn van het gevolg, slechts een algemene uitspraak gedaan waaruit anderen zijn wet hebben afgeleid.[4]

Hoewel luchtig bedoeld, zit er toch een ernstige kant aan de wetten van Murphy. Experimenteel werk kan het geduld van onderzoekers namelijk danig op de proef stellen. Iemand die daar niet – bijvoorbeeld aan de hand van de wetten van Murphy – het grappige van kan inzien, zal het als experimentator zelden lang volhouden. Wat dat betreft onderstreept de wet van Murphy eerder een psychologische wetmatigheid dan een natuurwetenschappelijke.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Murphy's law

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Nou, echt wel Murphy..
Vandaag zonnebril in tweeën ( persol) en radiator T5 lek gereden
Sylvester

Re: Murphy's law

Bericht door Sylvester »

Murphy's law is voor mij bekend, als de wet van behoud van ellende.
Hetgeen in de praktijk veel voorkomt.

Groet Sylvester.
jamaar

Re: Dit is niet Murphy's law maar Finagle's Law of de wet van be

Bericht door jamaar »

Goed stukje
nog een leuke
een belangrijke vraag is niet OF het stuk gaat, maar wel WANNEER het stuk gaat
en dat is altijd op het vervelendste moment

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8981ac6c5982f001e43f87f2922e94d0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 17284914, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bakker

Re: Murphy's law

Bericht door Bakker »

Murphy s law betekend voor mij , al 42 jaar sleutelend aan oude Engelse en Amerikaanse motoren en auto s , dat je voertuig altijd 1 , liefst zo klein mogelijk dingetje aan mankeert.
Ga je dat verhelpen en is dan alles perfect , dan gaat er binnen no time iets anders stuk , en dat kan dan iets heel vervelends en kostbaars zijn . Mooi zo laten dus.
Plaats reactie