Brantho Korrux of de RX serie?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michel WaZ

Brantho Korrux of de RX serie?

Bericht door Michel WaZ »

Goedendag allemaal,

Graag jullie ervaringen met deze producten.

Prettig weekend, Michel WaZ
Wim Janssen

Re: Brantho Korrux of de RX serie?

Bericht door Wim Janssen »

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Brantho Korrux, maar alles staat of valt met de voorbereiding. Als het oppervlak niet grondig voorbereidt is voor het bewuste verfsysteem werkt het niet of niet naar behoren.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik heb het chassis van mijn 90 met rx gedaan. Rx5 vormt de roest om en rx10 vormt een harde afwerk laag. Ik ben er tevreden mee en overweeg ook om mijn schutbord mee te doen.

Ik denk dat beide producten goed hun werk doen, met goede voorbehandeling.

Groet, Pieter
laro

Bericht door laro »

Hoi, in bratho zit ook een roeststabilisator,heb mijn chassie en schutbord er ook mee gedaan,smeert en rolt zich zeer goed, heb er 4 lagen op mijn chassie gerold, chassie eerst laten zandstralen zodat het war ruwer is en de verf veel beter hecht.
D&G

Bericht door D&G »

Bij meerdere projecten al RX producten gebruikt. Het droogt mooi snel op en "chipt" niet. Enige andere waar ik echt ervaring me heb is Dinitrol. Dit blijft lang zacht en plakkerig

Als je in de buurt van Breukelen woont kan je even kijken bij onze Serie 1 en 110 die we ermee gedaan hebben

Gerard
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik gebruik al jaren RX5 en RX10, RX5 is echt een wondermiddel, zet de roest om en kruipt bij wijze van spreken in het metaal en als het donker wordt en blijft glanzen dat is het verzadigd en kun je er de afwerklaag RX10 opzetten. Drogen kan paar dagen duren. Nadeel is dat je er absoluut geen 2K mee overheen kunt zetten of mee vermengen want dan is het oorlog.
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Met beide ervaring, met Brantho Korrux op verzinkt staal omdat het een van de weinige lakken is die daarop goed hecht. Brantho Korrux is een robuuste lak die ook bij zeeer lage (-10) temperatuur nog goed aan te brengen is en snel droogt. Onlangs ook op opgeschuurd roestig metaal gedaan, ziet er prachtig uit maar moet even zien hoe het op termijn houdt.

RX was ik eerst geen fan van, alles wat ik in de winter deed droogde pas na weken/maanden. Echter alles wat ik in de zomer (augustus volle zon) deed is mooi en pakt goed ook op roestig metaal. Sterker nog op niet roestend metaal pakt het moeizaam. RX5 is trouwens heeel dun, dat kan een voordeel zijn maar soms is het ook vervelend.

Conclusie, ik zou voor schoon metaal Brantho Korrux nemen en op roestig metaal RX. Verder ook goed om te kijken wanneer je het aan gaat brengen i.v.m. de verwerkbaarheid.

P.S. Je bent welkom om te komen naar het resultaat van beide producten (zit er een jaar op), ik woon in Bunnik.

Groet!
Lucas
Michel WaZ

Dank voor jullie reacties zo ver, beide merken hebben hun voordelen denk ik. RX heeft als voordeel dat het beter penetreert, als nadeel dat je eigenlijk voor het mooie RX10 als afwerking moet gebruiken.
Brantho is gewoon bijna in elke RAL kleur te verkrijgen en in 1 keer te gebruiken en wellicht met de verdunner ook een goede penetratie geeft.

Fijne avond,

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8
Bart van Dessel

Je kunt de RX10 ook in andere kleuren krijgen, kun je het beste met caprotech contact opnemen. Bij een wat grotere bestelling kun je ook wat korting krijgen.

Gr, Bart
90_V8_CSW

Bericht door 90_V8_CSW »

Ik heb rx5 gecombineerd met Brantho Korrux op mijn 109 chassis. Zit er na 1 jaar iig nog prima op. Ik vond rx10 minder mooi dan bk en droogt zoals gezegd stuk lastiger.

Mijn 90 voorheen had ik chassis met rx5 en rx10 gedaan en was verrast hoe netjes dit nog was na 15000 km door weer en wind.
90_V8_CSW

Bericht door 90_V8_CSW »

Ik heb rx5 gecombineerd met Brantho Korrux op mijn 109 chassis. Zit er na 1 jaar iig nog prima op. Ik vond rx10 minder mooi dan bk en droogt zoals gezegd stuk lastiger. <br /
jarne

Bericht door jarne »

Misschien heb je hier wat aan:

[www.oldtimerautosite.nl]
jarne

Bericht door jarne »

[www.limora.com]

Hier staan een aantal producten te koop.
Michel WaZ

Bedankt voor de tip, maar Hammerite staat niet zo best aangeschreven hoor hier op het forum.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8
jarne

Bericht door jarne »

Dat zou ik ook niet gebruiken! maar... er zijn 12 pagina's met uiteenlopende producten waaronder Brunox, Fertan, Mike Sanders etc etc.
Bart van Dessel

Fertan komt er slecht uit....had ik niet gedacht. Jammer dat Tenco Ferro er niet bij staat.

gr Bart
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Hammerite is matig idd ok voor een bumper maar niet voor bv velgen die veel vocht te verduren ktijgen
arjanvdb70

Bericht door arjanvdb70 »

Het is idd belangrijk om de ondergrond schoon, vetvrij en roestvrij te maken. Ik ben bezig om mijn 110v8 uit 1983 te restaureren en dat schoonmaken kost het meeste tijd. Het roest van bv het chassis haal ik er eerst met een roterende staal borstel op de haakse slijper ervan af. Daarna het laatste beetje via electrolyse (kleine delen) of HG roestoplosser. Dan gebruik ik een 2 componenten grondlak en kwastbare 2k eindlak. In de 2k grondlak zitten ook anti roest bestandsdelen. Sterker kan volgens mij niet.

Dus als de voorbereiding toch goed moet zijn, wat zouden dan de beweegreden nog zijn om met anti roest verf / producten in de weer te gaan?

Arjan
sjakie28

Bericht door sjakie28 »

ik heb mijn vorige oldtimer ook met RX behandeld dus chassis en koets, en ik moet zeggen ik wil niet anders meer.

Ook nu mijn RR met RX aan het behandelen
Plaats reactie