Beste hobby-isten,
Ik zou het leuk vinden om een oliedrukmeter in te bouwen; een originele meter in het midden van het dashboard. Nu ben ik in het onderdelenboek aan het snuffelen geweest, maar het is mij (nog) niet helemaal duidelijk welke onderdelen ik nodig heb om de oliedrukschakelaar te vervangen. Ik stel me voor dat ik de oliedrukschakelaar moet vervangen voor een oliedruksensor...?
Wat het elektrisch schema betreft ben ik er al redelijk uit; in m'n Haynes manual staat beschreven hoe je het e.e.a. aan moet sluiten. De originele bedrading ligt zelfs al voorbereid in het dashboard.
Heeft iemand wellicht tekeningen, foto's, schema's, overzicht van onderdelen die mij op weg kunnen helpen? Het betreft een volledig originele 110 ex-MoD FFR 2.5NA uit 1986, inclusief motoroliekoeler.
Ben benieuwd naar de reacties.
Groet,
Willem
Oliedrukmeter inbouwen - 110 ex-MoD - 2.5NA
Re: Oliedrukmeter inbouwen - 110 ex-MoD - 2.5NA
Ik zou altijd en-en doen, als je een meter hebt kijk je echt niet continu op die meter, en als de oliedruksensor wegvalt moet er een rood lampje in het dashboard gaan branden, anders staat jou meter wellicht al een tijdje op 0 terwijl je dat niet in de gaten hebt, een rood lampje op je dashboard xie je altijd. Je kunt een t-stuk gebruiken dat je in de huidige oliedruksensor platst en vervolgens hierop de oliedruksensor en ook een drukleiding naar de meter maken. Maar wellicht zit ook ergens in de buurt van je sensor nog een asnsluitpunt voor een leiding.
Re: Oliedrukmeter inbouwen - 110 ex-MoD - 2.5NA
Uiteraard en-en. Dat lijkt me logisch. Origineel is het ook zo uitgevoerd. Iemand een oliedrukmeter is zijn auto zitten? Op de originele manier gemonteerd en aangesloten?