Moter discovery td5 slaat niet aan m&s lichten knipperen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ad Somers

Moter discovery td5 slaat niet aan m&s lichten knipperen

Bericht door Ad Somers »

Toen ik vanmorgen mijn discovery td5 2001 starte, maakte mijn brandstofpomp in de tank een jankend geluid, toen ik hem opnieuw starte was dit weg. Na een korte rit viel de auto plotseling uit voor een stoplicht en wilde niet meer aanslaan, terwijl de beide m&s lichtjes in het dahsbord knipperden.De brandstofpomp hoor ik werken als ik het contact omdraai. Wat kan dit zijn of is er iemand die de storing via uitlezen kan vinden.
Gr Ad Somers
Arthur Verhalle

Re: Moter discovery td5 slaat niet aan m&s lichten knipperen

Bericht door Arthur Verhalle »

Ad,

Als M&S knipperen is de auto overgeschakeld naar "limp-mode". Het jankende geluid ontstaat als de brandstofpomp opeens harder moet gaan werken om het brandstofsysteem op druk te krijgen, of, anders gezegd, als het brandstofsysteem niet op druk blijft. Wat je dus meemaakt is een drukprobleem. Dit kan zitten in de O-ringen en brandplaatjes van je injectors (grote kans), je brandstofdrukregelaar, eventueel een versleten brandstofpomp of een verstopt brandstof filter. Meer smaken hebben we niet!

Persoonlijk zou ik gokken op de O-ringen en brandplaatjes. Zijn die ooit vervangen?

Succes!

Arthur
Andrew Colville

Re: Moter discovery td5 slaat niet aan m&s lichten knipperen

Bericht door Andrew Colville »

M&S houd in dat er een storing in de automaat is opgetreden, dit hoort los te staan van het feit dat de motor niet start.

Zoals Arthur al aangeeft zijn er wat punten om te controleren, Als eerste Je diesel filter, en accu conditie ( de condietie van je accu kan een beetje automaterialen zaak zo na kijken met een aperaatje )

als de pomp jankt dan is deze lucht aan het pompen, vaak door lekkende brandplaatjes of O-ringen of een slecht werkende druk regelaar.

Als je de accu hebt leeg gestart of zwak gewoderen is door pogingen om de motor wer gestart te krijgen, dan kan ook dit ervoor zorgen dat er feest verlichting aan gaat op je Dashbord, door de telage spanning geven de diverse ECU's fouten af die eigenlijk onterecht zijn.

Een Td5 met een zwake/versleten accu zal niet starten, er moet mini maal 11,5 - 12 volt blijven tijdens het starten om de motor te laten aanspringen.

Uitlezen kan je sneller helpen naar de boos doener, maar als er lucht in het system zit dan zal de veroorzaker hiervan eerst moeten worden gevonden en hersteld.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Plaats reactie