Switch naar 2e tank
Switch naar 2e tank
Vraag van een leek: bij overschakelen naar 2e tank, slaat motor na een tijdje af. Waarschijnlijk wordt er lucht aangezogen. Is dit heuvel door een leek te checken en te verhelpen?
Re: Switch naar 2e tank
Pastoor.
een handige leek kan in ieder geval checken of het euvel makkelijk op te lossen is.
als het de originele 2weg kraan is (brons/messing) die voor/onder de bijrijder stoel zit kan het zijn dat de moer die de klep aandrukt los zit. Dan wordt er inderdaad lucht langs het afdichtingsrubber gezogen. Steeksleutel 10 meen ik. Een slag of wat aandraaien, anders de beugel die de kraan in de cabine beschermt loshalen en via de midden stoel de achterkant van de kraan checken.
het kan ook zijn dat het rubber wat in de klep zit kapot is. Dan moet de kraan er zeker af en het rubber vervangen.... Maar ik heb geen idee waar dat te bestellen is.
Groet.
Erik
een handige leek kan in ieder geval checken of het euvel makkelijk op te lossen is.
als het de originele 2weg kraan is (brons/messing) die voor/onder de bijrijder stoel zit kan het zijn dat de moer die de klep aandrukt los zit. Dan wordt er inderdaad lucht langs het afdichtingsrubber gezogen. Steeksleutel 10 meen ik. Een slag of wat aandraaien, anders de beugel die de kraan in de cabine beschermt loshalen en via de midden stoel de achterkant van de kraan checken.
het kan ook zijn dat het rubber wat in de klep zit kapot is. Dan moet de kraan er zeker af en het rubber vervangen.... Maar ik heb geen idee waar dat te bestellen is.
Groet.
Erik
Als de motor afslaat door alleen de kraan te verzetten en kun je niet meer starten door de kraan terug te draaien. Dan zul ook eerst moeten ontluchten. Kun je wel starten dan is het geen valse lucht aanzuigen maar eerder een verstopping. De kraan werkt dan niet goed of de leiding en/of aanzuig in je andere tank is verstopt. Van Dam heeft nieuwe kranen op de plank liggen. Let wel dat de kranen voor benzine en diesel verschillend zijn.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2013 00:46 door Exfietser.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2013 00:46 door Exfietser.
Kranen verschillend ? vertel
@Erik
de afdichting in de kraan is bij mij geen rubber maar kurk NRC5364
ik heb het vervangen door gewoon een vel van 3mm [A4 voormaat] te kopen bij zoeen krea bea knutsel winkel
Werkt perfekt koste 1.75
Alan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2013 14:17 door Alan T.
@Erik
de afdichting in de kraan is bij mij geen rubber maar kurk NRC5364
ik heb het vervangen door gewoon een vel van 3mm [A4 voormaat] te kopen bij zoeen krea bea knutsel winkel
Werkt perfekt koste 1.75
Alan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2013 14:17 door Alan T.