V8 waterlekkage onder inlaatspruitstuk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roel

V8 waterlekkage onder inlaatspruitstuk

Bericht door Roel »

Met ca. 1.5 bar druk op het koelsysteem had ik een een waterlekkage onder het inlaatspruitstuk. Ik zag het water achter over de v-bak wegstromen. De lekkage zat niet aan de slangen, dus spruitstuk verwijderd om te kijken wat er lekt.

Als ik de sporen op de valleypakking bekijk zou de vriesplug aan de onderzijde van het inlaatspruitstuk lekken, alleen zijn er helemaal geen aftekeningen of verkleuring/vervuiling te zien op die plaats. Dus afgaande op sporen zou ik nu de vriesplug uitsluiten.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen mbt lekkages op die locatie? Het betreft een 3.5L uit een 83er 110

groet

Roel
Frans Bonnes

Re: V8 waterlekkage onder inlaatspruitstuk

Bericht door Frans Bonnes »

Lopen de pijpen van de verwarming ook niet onder het spruitstuk door, zijn die dan soms doorgeroest?
Roel

Bericht door Roel »

Nee, ik kan niets ontdekken wat de lekkage veroorzaakt. Daarom ook mijn vraag hier. Het spul ligt op de werkbank en met 2 man zien we niet wat we nu moeten repareren/vervangen.

In de loop van de week maar eens wat knutselen om de diverse gaten te kunnen afstoppen en het geheel eens trachten af te persen
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Misschien een klein gaatje in je V pakking........zit daar geen spoortje op? Die optie van Frans is meestal de boosdoener als je daar koelvloeistof vindt.
Lekkage via je temperatuurzender.........

RRC '86 V8
Plaats reactie