Ombouw van 2.5NA naar benzine in 2014

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
mvd1968

Ombouw van 2.5NA naar benzine in 2014

Bericht door mvd1968 »

Goedemorgen,

Ik zie heel veel losse draadjes op het forum over ombouw naar benzine en ombouw vragen.
Misschien is het mogelijk om 1 sticky topic te maken om alle info gebundeld te houden? Ik denk dat er toch meer prikkers zijn die dezelfde vragen hebben of krijgen?

Ik wil in 2014 mijn 90 2.5NA gaan ombouwen naar benzine. De ombouw kan ik zelf uitvoeren. Ik rij ongeveer 1500km per jaar waarbij ik zelden in het terrein zit (sorry) Ik sleutel graag en daarbij heeft mijn 90 een zwaar leven in het zuiden van Europa achter de rug dus de rust is hem gegund

De vragen waar ik mee zit:

* Ombouwen naar benzine, is dat toegestaan en krijg je hem zonder problemen door de RDW keuring?

* Welke motoren zijn er beschikbaar. Ik begrijp dat het ook mogelijk is om bv een ander merk motor in te bouwen met een conversie kit?
LR motoren hebben mijn voorkeur maar ik sta ook open voor een ander merk en type ivm beschikbaarheid

* Ik lees dat er over de grens genoeg motoren beschikbaar zijn. Waar zoek ik die en waar zoek ik op?

* Aan welk bedrag moet ik ongeveer aan denken bij een ombouw die ik zelf uitvoer. Welke onderdelen moet ik extra aanschaffen en welke onderdelen kan ik hergebruiken?

* Wat is de grootste uitdaging/moeilijkste klus in deze conversie voor mij?

Gr
mvd1968

Re: Ombouw van 2.5NA naar benzine in 2014

Bericht door mvd1968 »

Is er niemand die een antwoord heeft op mijn vragen?

Meest belangrijke: Hoe zit het met de RDW keuring?

Alvast bedankt
ivar van leeuwen

Bericht door ivar van leeuwen »

hallo Mvd

het beste is natuurlijk eerst even langs de rdw gaan zij vertellen je het beste waar je aan moet voldoen.

wat ze mij vertelden was:
1 de herkomst van je gekozen blok moet bekent zijn (bon of/en chassis nummer).
2 je moet voldoen aan de 1/3 regeling (zijn ze streng op wezen ze mij op) klopt dit niet dan riskeer je een nieuw kenteken.
3 inbouw moet deugdelijk zijn.
4 apk waardig ook de uitstoot eisen.

hoe het volgend jaar gaat met de keuze voor de overgang regeling geen idee nog

als ik nog iets ben vergeten wordt ik vast wel aangevuld

ik ben ook nog niet klaar en denk dat ik pas begin januari kan gaan keuren (heb pas in de kerst vakantie weer tijd om te klussen)

groeten Ivar van leeuwen

ivar van leeuwen

Land rover Santana 109 super serie 3a 5 deurs 2.25 benzine (Poco Loco)
foto s
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

Bedankt voor je antwoord:

Wat bedoel je met de keuze voor de overgangsregeling?

Ben wel benieuwd wat ik allemaal kan hergebruiken van de huidige 2.5NA setup en wat ik nieuw of gebruikt moet aanschaffen.
Plaats reactie