1e kamer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
slade

1e kamer

Bericht door slade »

IS ER NOG HOOP?. bericht uit de 1e kamer:

2. Oldtimers en motorrijtuigenbelasting
Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel «Van Vliet», welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien). Ten opzichte van de maatregel «Van Vliet» betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangs-regeling van «Van Vliet» niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie. De leden van de CDA-fractie begrijpen dat de uitsluiting van LPG- en dieselrijders van de overgangsregeling vooral gelegen is in het grote aantal kilometers dat met deze auto’s wordt gereden. Waarom is dan niet gekozen voor een vrijstelling voor LPG- en dieselrijders die een bepaald aantal kilometers per jaar aantoonbaar niet overschrijden?
Katteker

Re: 1e kamer

Bericht door Katteker »

zie ook hier
jaap90

Bericht door jaap90 »

antwoord weekers (scrol naar pag 27)

helaas, Weekers houdt z'n poot stijf.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Mja, zijn jullie daar vebaasd over dan ???? In het hele verhaal is de oldtimer vrijstelling een detail in de marge en naar mijn gevoel voor de pvda en cda een ruilmiddeltje om iets anders voor elkaar te krijgen.
Bovendien is het handhaven van een km stand een drama en gaat iedereen meteen creatief worden......... daar zitten ze niet op te wachten. Zeker niet bij wagens waar je zo de kabel of km-teller loshaalt en uitwisseld.
Wonderen zijn de wereld nog niet uit; maar ze gebeuren zo zelden dat ik er mijn keuze niet op zou baseren. Hopelijk krijg ik ongelijk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2013 13:04 door G-men (Gargamel).
Ben leert elke dag van zijn Laro's

Bericht door Ben leert elke dag van zijn Laro's »

Overigens wel apart dat instanties als RAI, BOVAG en ANWB zich inzetten als vertegenwoordiger van de oldtimerbranche.

Volgens mij liggen de belangen daar iets anders

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2013 13:16 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

"inhoudelijke en cijfermatige reactie"..........??????????
Nou, dat worden dan cijferlijsten zonder inhoud.
Plaats reactie