Schuimafdichting kachelunit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Toller

Schuimafdichting kachelunit

Bericht door Toller »

Heb vandaag de kachelunit uit de 110 gehaalt ivm lekkende kachelradiator.
Omdat al het schuim en afdichtrubber in verre staat van ontbinding was heb ik dit allemaal verwijderd en wil hier dus nieuw isolatie materiaal voor gaan gebruiken.
Nu staat er in de partsmanual niet echt iets over bestelcodes voor dit isolatiespul.
Heeft iemand misschien tips wat voor materiaal ik nu het beste kan gebruiken en waar dit eventueel te verkrijgen is?
Waar kan ik de kachelradiator (partcode AAP817 kromme pijpjes) het beste bestellen?

Groeten uit het zonnige zuiden.

Marc
Jurriaan

Re: Schuimafdichting kachelunit

Bericht door Jurriaan »

Heb wel een kachelradiator voor je. Schuim ben ik ook naar op zoek. Na stralen is er ook van de laatste restjes niets meer over

Jurriaan.
plaetje 88 -2.5d

Bericht door plaetje 88 -2.5d »

ik heb gewoon tochtstrips gebruik van deuren, bij de blauwe bouwmarkt van die brede (2cm) grijs van kleur en zit er al 2jaar in zonder trillen en de verwarming werkt zeer goed.

plaetje
Toller

Bericht door Toller »

Jurriaan,

Heb je de kachelunit zo in z'n geheel kunnen (laten) stralen of heb je hem hiervoor compleet moeten demonteren?
Ik ben zelf van plan om de kachelunit te schuren en dan weer te primeren en lakken maar ja stralen gaat beter dan schuren.

Groet,

Marc
Toller

Bericht door Toller »

Jo,

Bedankt voor de tip ik ga vandaag eens even langs bij de blauwe bouwmarkt.

Groet,

Marc
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Heb de radiator eruit gehaald, en toen laten stralen. Dus alleen de delen losgehaald die in de weg zaten bij het eruit halen van de radiator.

Erna kwam ik tot de ontdekking dat een vriend van me een straalkast heeft waar `ie ook in past, maar ach....

Kachel zit nu nog in de primer, weet nog niet of 'ie gewoon zwart of de kleur van de auto wordt. En over de kleur van de auto twijfel ik nu ook weer.....

Jurriaan.
Plaats reactie