warm starten in twee keer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rob

warm starten in twee keer

Bericht door rob »

Beste kenners,

Ik heb het eigenaardige verschijnsel bij mijn Series III 88 (al een jaar) dat wanneer de auto koud start of een tijdje gestaan heeft, deze het prima doet, maar als ik bijvoorbeeld 20 km gereden heb en dan weer weg wil, moet ik altijd twee keer starten en gaat dit niet echt van harte.
En omdat ik tijdens het starten (als de wagen warm is) wat met het gaspedaal speel gaat het ook nog ruiken naar benzine. Hoe kom ik hier van af?

Er zit sinds een jaar een electronische ontsteking op, nieuwe bobine, nieuwe carburateur, nieuwe benzinepomp, nieuwe bougiekabels en nieuw tank.
De ontsteking staat goed, loopt als een zonnetje en geen scheten, maar stinkt wel als een echte oude dame 35jr.(klepzetelringetjes)

Graag jullie reacties ter lering en reparatie.
Bedankt alvast.

Groeten,
Rob
Jurgen van Aken

Re: warm starten in twee keer

Bericht door Jurgen van Aken »

Hoi,

kan 't zijn dat je benzineleiding te warm wordt waardoor er een gasbel ontstaat (vapourlock)?
Bijvoorbeeld omdat ie tegen 't blok ligt, of kort langs het uitlaatspruitstuk loopt.

Jurgen
Rob

Re: warm starten in twee keer

Bericht door Rob »

Bedankt Jurgen, maar dan nog zit er altijd nog benzine in de vlotterkamer toch? Ik zal kijken of het uitmaakt als ik de benzineleiding wat verder van de motor leg. Zoals het nu zit is het wel origineel en inderdaad tegen het motorblok aan.
Plaats reactie