40 min Belasting telefoon

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Land's End 4x4

40 min Belasting telefoon

Bericht door Land's End 4x4 »

Hallo allemaal, ik heb zakelijk gezien e.e.a. uitgezocht,

Ik wilde de info maar delen:

Gezien de onduidelijkheid mbt omkeuren van lpg/diesel naar benzine,

Ik heb de volgende informatie mogen ontvangen:

Ombouw naar benzine, de belastingdienst verwerkt gegevens per peildatum, terug gerekend naar 1e kwartaal.
Datum 1e toelating is hierbij het belangrijkste.

bv: 20-02-1983 is uiterlijk je zaken geregeld per 20-02-2014

bv. 20-07-1983 is uiterlijk je zaken geregeld per 20-01-2014 (is min 2x een kwartaal)

Red je bovenstaande datum niet, dan word de volgende datum waar de belastingdienst de gegevens verwerkt 1 kwartaal later.

In periode tot de peildatum moet je dan of reguliere MRB betalen of schorsen, let wel, de MRB wordt gezien naar huidige brandstof.

Om in aanmerking te komen voor de overgangsregeling, dien je dit schriftelijk aan te vragen bij de belastingdienst, wederom voor de peildatum en NA de RDW wijziging.

Deze informatie heb ik gekregen van Mw. M Woerts, belasting auto, ondernemers.

Ik heb gevraagd om deze informatie zwart op wit te krijgen, Mw. Woerts mag dat niet doen, ik moet dit schriftelijk aanvragen op onderstaand adres/afdeling.

BCA-Autoheffingen
T.a.v. Team vracht/euro
PB 9047
7300GJ Apeldoorn.

Ik ga deze een brief met verzoek tot bevestiging van bovenstaande sturen, en hoop op een spoedig antwoord.

Ik zelf wil dit zwart op wit voordat ik dit aan mijn klanten bevestig,

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen,

Vriendelijke groet

Louis de Klerk

Land's End 4x4
Frank 110V8

Re: 40 min Belasting telefoon

Bericht door Frank 110V8 »

Zo staat het ook op de site van het Rdw nog spannender is deze case

Auto van 22-1-85 lpg wordt uitgebouwd per 23-12-2-13 wordt ik dan per 1 jan aangeslagen?
Land's End 4x4

Bericht door Land's End 4x4 »

inderdaad,

Je moet van 1 jan t/m peildatum, in jou geval 22 jan. betalen of schorsen.

Wel een brief sturen naar Belastingdienst met verzoek tot overgangsregeling.
BlackV8

Bericht door BlackV8 »

Mijn LPG land rover is uit 03-06-1986.

Wanneer moet dan uiterlijk lpg eruit om 1 maart weer te kunnen rijden voor die 120 euro?
Of moet ik dan dus voor LPG gaan betalen terwijl ik niet eens meer op LPG rijd?
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Is de uiterste consequentie dat je ieder kwartaal rond de kwartaal-peildatum je gas moet uitbouwen en daarna weer inbouwen om zo bijna het hele jaar op gas te kunnen rijden en voor benzine MRB te betalen ? Of is dit te "simpel".

Anyway, 't is dus duidelijk dat 3 maanden respijt als minimale overgangsregeling op zijn plaats zou zijn nu het ernaar uitziet dat er tussen definitief besluit en ingang van een en ander hoegenaamd geen licht zit.
Ik vrees dat je met klachten niet bij de ombudsman terecht kan, want die toetst de wetgeving niet, hoogstens de uitvoering ervan, en als de wet zegt "betalen" dan is het "betalen". (Eén schrale troost: Er zijn ook op andere terreinen regelingen ingevoerd waar met een pennestreek van het ene op het andere moment voor honderden €uro's prsoonlijke consequenties aan vast zaten ... pensioenen, ziektekosten etc. en dat betreft dan zaken waar je nog minder omheen of vanaf kan als de MRB, en deels zaken die tot dan toen altijd een gevalletje "afspraak is afspraak" waren.

Marc
Joost

Re: Is er nu al bekend wat de mensen met een oldtimer-kampeerwag

Bericht door Joost »

Is er nu al bekend wat de mensen met een oldtimer-kampeerwagen moeten doen ? Moeten die zelf om het 1/4 tarief vragen of gaat dat automatisch ? En geldt de oude inrichtings-eis van toen ze toegelaten werden nog of moeten ze nu voldoen aan de huidige eisen ? Wie weet het ?

Grtz Joost ( stage-one lpg grijs kampeerinrichting, VW T4 lpg geel kampeerwagen )
Gert

Bericht door Gert »

Stel dat ik in november 2014 pas een ombouw uitvoer naar benzine.
Mag ik dan per 1 januari 2015 alsnog gebruik maken van de overgangsregeling?

Groeten,

Gert
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Vanaf 1 januari kwarttarrief voor auto's met inrichtingseisen zoals op de site van de belastingdienst staat beschreven.
Voor de T3 is een uitzondering evenals toegelaten kampeerauto's in de oude/overgangsregeling.

Groet, Paul
marc Heijnen

Bericht door marc Heijnen »

Mijn landrover110 HCPT1986 staat op kamperkenteken en voldoet aan de eisen dan ga ik kwart tarief betalen toch???

groet,

Marc
marc Heijnen

Bericht door marc Heijnen »

is wel een diesel
herman88

Bericht door herman88 »

En als je dan eind december schorst en binnen een maand op 22 januari je schorsing weer ongedaan maakt, dan kan je achteraf alsnog betalen, (bron het hoofdstuk schorsen op de rdw site).
Groet, Herman.
neef Henk

Bericht door neef Henk »

marc Heijnen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn landrover110 HCPT1986 staat op kamperkenteken
> en voldoet aan de eisen dan ga ik kwart tarief
> betalen toch???
>
>
> groet,
>
> Marc

Dit moet je nog wel zelf aanvragen (dat kwarttarief) bij de belastingsdienst. Het gebeurt dus niet automatisch, het kan dan zijn dat de belastingsdienst niet akkoord gaat met jouw aanvraag omdat in hun ogen dit geen volwaardige kampeerwagen is.................

Groeten neef Henk

Kaaskop

Bericht door Kaaskop »

Beste Louis,

Ik heb net ook de belastingdienst gebeld en geïnformeerd naar de overgangsregeling. Wat ze mij vertelden is dat er wordt gekeken naar de tenaamstelling/datum eerste afgifte Nederland als peildatum. Die staat op de kentekenpapieren naast de datum eerste toelating. Dus, in mijn geval, een import LR, is 17 november 2008 datum eerste afgifte NL, en moet ik op 17 februari 2014 mijn zaakjes hebben geregeld.

Groet, Maikel
Hans N

Bericht door Hans N »

hi ook net gesproken met mevr Westerink van bel dienst die van mij is van 5 -6- 79 en moet m dus voor 5 januari hebben omgebouwd en gekeurd en dat lukt mij niet dus ik ga m schorssen.
Zou ik ook doen als ik jou was vandaag nog doen dan kan je m op 20 januari uit de schorssing halen nadat ie tussentijds bij de rdw is geweest.
Dan kan je vervolgens laagtarief krijgen. op aanvraag.
Hans N

Bericht door Hans N »

sorrie die van mij is van juli dus daarom 3 maanden eerder is 3 januari die van jou is nog te rijden tot maart.
Hans N

Bericht door Hans N »

Je kan dus mazzel hebben zoals ik met 1 auto als de controle datum van je auto maart, juni, september of december is want dan kan je n nog in ieder geval in januari en februarii doorrijden..
Je hebt pech als je auto uit jan, april, juli of oktober komt want dan moet je nu aktie ondernemen.

Vandaag nog schorssen betekent dat je minimaal tot 20 januarie de tijd hebt om m om te bouwen want minimale schorssing is 1 maand.
tijdens die periode langs rdw wordt al lastig.

Let wel eerst langs rdw voordat je schorsing opheft anders ben je het haasje.
goede tijden voor trailer verhuur denk ik zo....

Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG

[plus.google.com]
Apen-nootjes

Bericht door Apen-nootjes »

Hoezo... Je mag toch gewoon naar de RDW rijden? Dat is 1 van de uitzonderingen...
Plaats reactie