ik snap het niet...jullie wel?
ik snap het niet...jullie wel?
Hoi allemaal.
ik ben een verzamelaar van range rover's, maar heb ook een chevy van...tja...ik hou ook van usa cars.
maar nu......ik krijg een brief van de bel dienst......mijn chevy uit 82 is geheel vrij gesteld van welke vorm van belasting dan ook, tevens geldt voor mij ook GEEN toeslag op lpg, want er staat duidelijk.....als u wagen voor 86 is behoeft u niet aan xtra heffingen te betalen.
Tja...zeg het maar
oh ja......wat een waardeloze code zit er op deze site
ik ben een verzamelaar van range rover's, maar heb ook een chevy van...tja...ik hou ook van usa cars.
maar nu......ik krijg een brief van de bel dienst......mijn chevy uit 82 is geheel vrij gesteld van welke vorm van belasting dan ook, tevens geldt voor mij ook GEEN toeslag op lpg, want er staat duidelijk.....als u wagen voor 86 is behoeft u niet aan xtra heffingen te betalen.
Tja...zeg het maar
oh ja......wat een waardeloze code zit er op deze site
Re: ik snap het niet...jullie wel?
Ik denk dat je geluk hebt, en dat de belastingdienst een foutje heeft gemaakt. De brief goed bewaren en hopen dat ze er niet achter komen
Normaal gesproken zou je gewoon moeten betalen! Niets zeggen en lekker doorrijden. Als ze er achter komen kan je met die brief hopelijk een naheffing voorkomen
Normaal gesproken zou je gewoon moeten betalen! Niets zeggen en lekker doorrijden. Als ze er achter komen kan je met die brief hopelijk een naheffing voorkomen
michel Schreef:
-------------------------------------------------------
> oh ja......wat een waardeloze code zit er op deze
> site
Als je je aanmeld met gebruikers naam en wachtwoord dan hoef je die code niet meer in te tikken.
Over belastingdienst brieven kan ik je niet helpen
Groeten Jan
> oh ja......wat een waardeloze code zit er op deze
> site
Als je je aanmeld met gebruikers naam en wachtwoord dan hoef je die code niet meer in te tikken.
Over belastingdienst brieven kan ik je niet helpen
Groeten Jan
Hejj,
Op dezelfde dag 2 blauwe enveloppen ontvangen:
1 voor: Een motor van 1985 (Moto Guzzi V50 Nato) in de brief dat ik vanaf 2014 MRB moet betalen omdat de motor geen 40 jaar oud is.= correct!
andere voor: Mijn Daf YA314 uit 1956 en dat ik hiervoor wegenbelasting moet betalen. Klopt niet! Hiervoor dus meteen een verzoek vrijstelling ingediend!
Makkelijker kunnen we het niet maken.................
groet
Kees
Op dezelfde dag 2 blauwe enveloppen ontvangen:
1 voor: Een motor van 1985 (Moto Guzzi V50 Nato) in de brief dat ik vanaf 2014 MRB moet betalen omdat de motor geen 40 jaar oud is.= correct!
andere voor: Mijn Daf YA314 uit 1956 en dat ik hiervoor wegenbelasting moet betalen. Klopt niet! Hiervoor dus meteen een verzoek vrijstelling ingediend!
Makkelijker kunnen we het niet maken.................
groet
Kees
michel Schreef:
> Hoi allemaal.
> ik ben een verzamelaar van range rover's, .......
Ik zie een postzegel peperclip en pennen en sticker verzamelaar zo voor me.
zoveel postzegels en stikkers dat die heeft...de hele dag sorteren dan op kleur
dan weer grote of alfabet.
hoeveel Range Rovers heb je eigenlijk???
kunnen we die bewonderen op een of andere foto site...
gr mark
> Hoi allemaal.
> ik ben een verzamelaar van range rover's, .......
Ik zie een postzegel peperclip en pennen en sticker verzamelaar zo voor me.
zoveel postzegels en stikkers dat die heeft...de hele dag sorteren dan op kleur
dan weer grote of alfabet.
hoeveel Range Rovers heb je eigenlijk???
kunnen we die bewonderen op een of andere foto site...
gr mark
ja hoor, stuur een mailtje naar me toe.
zie marktplaats westervoort
zie marktplaats westervoort
michel Schreef:
> ja hoor, stuur een mailtje naar me toe.
> zie marktplaats westervoort
Waarom niet de link hier?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2014 17:22 door Ruud.
> ja hoor, stuur een mailtje naar me toe.
> zie marktplaats westervoort
Waarom niet de link hier?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2014 17:22 door Ruud.
Heel Marktplaats ? 7.733 resultaten voor 'westervoort'
hoi michel,
heb jij ff geluk dan.
nog steeds in Westervoort?
@mark, michel heeft redelijk wat RRC's staan en de bijbehorende onderdelen.
ook niet duur trouwens!
groet bertil
heb jij ff geluk dan.
nog steeds in Westervoort?
@mark, michel heeft redelijk wat RRC's staan en de bijbehorende onderdelen.
ook niet duur trouwens!
groet bertil
ik heb hoofdzakelijk onderstellen, de rest is al weg in onderdelen.
ben nu een 73 aan het bouwen volgens de regels.....die er toen nog niet waren..hahahaha
ben nu een 73 aan het bouwen volgens de regels.....die er toen nog niet waren..hahahaha
geen link, ook geen zaak meer, ben er mee gesyopt, heb de balen er van van die sukkels in den haag, dus lekker mijn 73er klaarmaken, en dan lekker PROFITEREN van die oldtimer regeling, ...gaan we niet linksom, dan maar rechtsom.
Even een handige belasting tip...
Heb je ook een bedrijf in oldtimers en gaat het niet zo best meer?? stop er dan mee, en waardeer je wagens dan naar beneden af...bv een wagen van 13.000 verkoopwaarde terug zetten naar 1000, dan voer je dit op in je laatste boekhouding.
heb ik ook gedaan...werkt prima, en nog volgens de regels ook.
Even een handige belasting tip...
Heb je ook een bedrijf in oldtimers en gaat het niet zo best meer?? stop er dan mee, en waardeer je wagens dan naar beneden af...bv een wagen van 13.000 verkoopwaarde terug zetten naar 1000, dan voer je dit op in je laatste boekhouding.
heb ik ook gedaan...werkt prima, en nog volgens de regels ook.
Is dat die groene die je thuis hebt staan?
gezien ja die groene....mooi ding
========================================
Discovery 2 Td5 2002 "Dikke"
Defender 110 comm . Td5 2002 "PaNic"
nou......heb de bel gebeld, en nu blijkt het een foutje te zijn geweest.
De brief is op 27 -12 -13 binnen gekomen, maar die had nooit verstuurd mogen worden volgens de rdw........
LEUKER KUNNEN WE HET NIET MAKEN...HAHAHAHAHA WEL LACHEN MET DIE LUI.
De brief is op 27 -12 -13 binnen gekomen, maar die had nooit verstuurd mogen worden volgens de rdw........
LEUKER KUNNEN WE HET NIET MAKEN...HAHAHAHAHA WEL LACHEN MET DIE LUI.
Ik ga de enkele RRC's (jaren '80) die ik heb (projecten die voor "90%" af zijn) ergens bij een boer stallen. Misschien wel voor 10 jaar, weet ik veel. In onderdelen brengen ze geen stuiver op. De tijd die je erin moet steken krijg je nog niet vergoed. Ik ga ook 1 RRC (300 tdi 2 drs. '71) voor mezelf houden en daarnaast niks meer. Alleen wat onderhoud en reparatie (geen oude meuk, alleen tdi's, TD5). Verder meer aandacht aan vrouwtje en kinderen, wat vaker op vakantie.
Gr, Bart
Gr, Bart
Ondanks dat het hier op dit moment nog wel druk is met restauraties (en veel vragen over motorwissels en deelrestauraties) heb ik er op het moment even totaal geen plezier meer in door deze regering. Heb je jarenlang 7 dagen per week gewerkt en het grootste deel van je inkomsten weer in je voorraad en bedrijf geïnvesteerd en heb je dat eigenlijk allemaal voor niets gedaan, want mijn voorraad is natuurlijk niets meer waard. In combinatie met mijn privé oldtimercollectie die ook niets meer waard is heb ik vele tonnen schade. Gelukkig heb ik hier wel alles met eigen geld gefinancierd want als je pand en voorraad van de bank zijn heb je nog flink wat extra zorgen erbij...
Het geld vind ik nog niet eens zo heel belangrijk, want zo heel veel geef ik daar niet om, zolang ik een beetje kan doen wat ik leuk vind is het wel ok. Maar de gedachte dat al je werk min of meer voor niets was is erg vermoeiend of zelfs uitputtend. Ook je toekomstplannen zullen compleet anders moeten worden, want ik verwacht niet dat het nog jaren druk zal blijven.
Ik rij zelf op het moment even niet eens Land Rover, mijn Disco 3 zijn stuurpomp is vorige week vastgelopen, voor het eerst dat de auto een keer echt stuk is in al die jaren. Alle Defenders geschorst, ééntje niet, daar rijdt mijn monteur in. Ik heb nog een 109 uit 1960 waar ik zelf in wil gaan rijden, maar heb geen tijd om hem te bouwen en wil eigenlijk niet meer investeren.... Rij nu alles in mijn Fiat Ducato 160 multijet (superbusje trouwens, trekt de kar bijna nog beter dan de D3 )
Net even ingelogd bij de RDW en ik zie dat ik 14 geschorste voertuigen heb...
Het geld vind ik nog niet eens zo heel belangrijk, want zo heel veel geef ik daar niet om, zolang ik een beetje kan doen wat ik leuk vind is het wel ok. Maar de gedachte dat al je werk min of meer voor niets was is erg vermoeiend of zelfs uitputtend. Ook je toekomstplannen zullen compleet anders moeten worden, want ik verwacht niet dat het nog jaren druk zal blijven.
Ik rij zelf op het moment even niet eens Land Rover, mijn Disco 3 zijn stuurpomp is vorige week vastgelopen, voor het eerst dat de auto een keer echt stuk is in al die jaren. Alle Defenders geschorst, ééntje niet, daar rijdt mijn monteur in. Ik heb nog een 109 uit 1960 waar ik zelf in wil gaan rijden, maar heb geen tijd om hem te bouwen en wil eigenlijk niet meer investeren.... Rij nu alles in mijn Fiat Ducato 160 multijet (superbusje trouwens, trekt de kar bijna nog beter dan de D3 )
Net even ingelogd bij de RDW en ik zie dat ik 14 geschorste voertuigen heb...
Ja Paul, ik denk er precies hetzelfde over en zit in ongeveer hetzelfde schuitje maar dan minder luxe (D1 ipv D3 en heb een AK250 ipv Ducato ). Ik krijg veel aanvraag over motorwissel D naar B maar dat is puur voor de mrb en dan mag de ombouw ook bijna niks kosten. Mijn probleem is nu dat ik er totaal geen plezier meer in heb, de glimlach die ik vroeger had als ik de werkplaats in liep is er niet meer. Ik heb nog 1 RRC op lpg van 1972 en 3 diesels van '71 tot '74.
Ik heb 12 schorsingen lopen en heb nog 1 buitenlandse RRC met diesel, van '73......zal die binnenkort maar 's laten schouwen bij de vrienden van de RDW
Mannen,
Ik kan jullie gevoel goed begrijpen. Mijn hobby gevoel is op dit moment ook tot het minimum gedaald en dan ben ik nog een particulier. De eerste RRC die belastingvrij wordt is pas in 2021... Duurt nog even dus.
Ik zelf heb nu 4 RRC's geschorst en eentje op benzine in de overgangsregeling.
Mijn broer heeft ook 4 RRC's geschorst, 1 RRC op LPG belasting en eentje in de overgangsregeling.
Ik hoop dat het leuke gevoel weer snel terugkomt in de hobby en dat de zelfstandige zoals jullie overleven!
Grt,
Tom
Ik kan jullie gevoel goed begrijpen. Mijn hobby gevoel is op dit moment ook tot het minimum gedaald en dan ben ik nog een particulier. De eerste RRC die belastingvrij wordt is pas in 2021... Duurt nog even dus.
Ik zelf heb nu 4 RRC's geschorst en eentje op benzine in de overgangsregeling.
Mijn broer heeft ook 4 RRC's geschorst, 1 RRC op LPG belasting en eentje in de overgangsregeling.
Ik hoop dat het leuke gevoel weer snel terugkomt in de hobby en dat de zelfstandige zoals jullie overleven!
Grt,
Tom
ik heb tot op heden niets mogen vernemen van de , en betaal dus ook nog niets..... ( 110 200Tdi is van 10/'84 )
heb alleen de "voornemens"brief van 5 dec. gekregen
heb alleen de "voornemens"brief van 5 dec. gekregen
Je laat je toch niet ringeloren of verWeekeren door zo'n kløte regeling?
't Zal wel even duren maar over een jaartje is de rek eruit en worden onderdelen wel weer verhandeld, en komt vanzelf ook weer meer vraag naar auto's die gewoon goed rijden. 't Zou eeuwig zonde zijn als je de kennis en "infrastructuur" dan inmiddels aan de wilgen hebt gehangen.
De hard-core liefhebber gaat straks vanzelf weer rijden.
Marc
't Zal wel even duren maar over een jaartje is de rek eruit en worden onderdelen wel weer verhandeld, en komt vanzelf ook weer meer vraag naar auto's die gewoon goed rijden. 't Zou eeuwig zonde zijn als je de kennis en "infrastructuur" dan inmiddels aan de wilgen hebt gehangen.
De hard-core liefhebber gaat straks vanzelf weer rijden.
Marc
Ik heb niet eens een oldtimer want ik besloot toch maar voor een "normale"
defender te gaan juist vanwege die regeling.
Maar ik baal echt met jullie mee, straks zie je nog maar de helft van het totaal
op de weg rijden evenementen en treffen zullen waarschijnlijk erg stil worden.
maar toch hoop ik dat de kennis niet verloren gaat omdat t gewoon geweldig is
er naar 1 te kijken in te rijden en er over te praten.
Ik zou bijna zeggen "sterkte met jullie verlies" maar dat gaat erg ver.
Succes mannen....
gr Mark
defender te gaan juist vanwege die regeling.
Maar ik baal echt met jullie mee, straks zie je nog maar de helft van het totaal
op de weg rijden evenementen en treffen zullen waarschijnlijk erg stil worden.
maar toch hoop ik dat de kennis niet verloren gaat omdat t gewoon geweldig is
er naar 1 te kijken in te rijden en er over te praten.
Ik zou bijna zeggen "sterkte met jullie verlies" maar dat gaat erg ver.
Succes mannen....
gr Mark
Ik heb inmiddels maar een Classic 2-deur op grijskenteken gezet om de "LPG vergoeding" te drukken en ben bang dat ik ook nog 56 wielen van het Nederlandse asfalt zal houden
Terwijl sommige twee brieven van de Bd ontvangen, heb ik er uberhaubt nog geen gezien.
Terwijl sommige twee brieven van de Bd ontvangen, heb ik er uberhaubt nog geen gezien.