110 is op dieet geweest.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Crazy-G

110 is op dieet geweest.

Bericht door Crazy-G »

Toen mijn 110 uit '83 een paar jaar terug omgekeurd werd van benzine naar diesel werd'ie ook gewogen.

Omdat ik alles er in en op heb gelaten waar ik normaliter mee reed kwam er ruim 2100 kg. op de papieren te staan.

Ach, was toen het commentaar, hij is toch belastingvrij, who cares . . . . . . . . . ja, totdat die Weekers met z'n onzalige idee kwam om me weer MRB te gaan laten betalen voor de 110.

F$%^CK, € 224,00 per maand? dacht het niet.

Vandaag wezen wegen, nou, dat scheelt maar een klein beetje, 1800 kg. rond weegt'ie nu, okee, dat scheelt alweer € 50,00 per maand.
Nou nog "even" ombouwen en keuren voor grijs, dan is het € 131,00 per maand aftikken, toch even € 93,00 minder per maand, is € 1116,00 per jaar die Weekers en cohorten NIET van mij zullen ontvangen.

Weging_110_06-12-2013.JPG --> mod_embed_images_loadimage('59466b2878c2d06a22589b0772643ea5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.korsa.nl%2FImages%2FWeging_110_06-12-2013.JPG', 'http://www.korsa.nl/Images/Weging_110_06-12-2013.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.korsa.nl%2FImages%2FWeging_110_06-12-2013.JPG', '', 16891322, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Gert-Jan.
Marc-my-Words

Re: 110 is op dieet geweest.

Bericht door Marc-my-Words »

Eenmaal op grijs heb je toch mooi ruim 40% "korting".
Da's het equivalent van niks doen en 5 maanden schorsen.

Marc

PS Wat vonden de RDW-mannen hier nu van? Keken ze verbaasd, of vonden ze het een verstandig idee zo'n herweging ?
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

En wat heb je allemaal gedaan om je gewicht te halen?
De mijn gaat ook nog op dieet.....
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Schorsen zit er voor mij niet echt in, heb hem toch zeker één maal in de week nodig, ook in de hobbysfeer, dat wel, maar ook gewoon de winter door.

Ze keken niet verbaasd hoor, begrepen het wel. Ze vermeldden overigens wel dat ze het voorlopig nog niet drukker hebben gehad met omkeuren en zo, maar ze verwachten nog wel wat.

Ze hadden zelfs nog tips over hoe ik het simpelst naar grijs kon gaan, zeer behulpzame mensen hier in Waddinxveen, maar ze zijn dan ook ervaringsdeskundige omdat Ron Bolleboom er soms wel 3 keer per dag over de vloer kwam met z'n Land Rovers, tegenwoordig helaas bijna nooit meer.

Gert-Jan.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Eigenlijk heel simpel, tijdje terug "omgebouwd" van metal top naar soft top, verder reservewiel drager met reservewiel er af, alle gereedschap en overige losse zooi er uit en verder eigenlijk de standaard CSW uitrusting, alhoewel, twee stoeltjes achterin ipv drie en tank halfvol.

Ik was al blij dat'ie droog was want een natte soft top kan ook wel aardig wat wegen.

Ik had overigens wel al gehoopt onder de 1850 kg. te blijven maar dat'ie echt maar 1800 kg. rond weegt vind ik wel heel erg fijn eigenlijk.

Overigens had ik wel zo'n spuitbus lekke banden rommel bij me ipv een reservewiel maar daar is niet eens naar gevraagd, wel naar de tankinhoud en hoe vol die nog zat.

€ 30 armer (kosten keuring en banden spuitrommel) en bij de allereerste maand MRB heb ik dat er al ruim uit.

Nou nog even naar grijs, maar dat doe ik na de 17e December, eventueel één maandje € 175 kan ik nog wel lijden.

Gert-Jan.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Overigens heb ik, voor wie daar in geïnteresseerd is de officiële versie van de Fiscale eisen voor bedrijfsauto's van de RDW meegekregen.

Wie daar in geïnteresseerd is, ik heb hem gescand en als PDF beschikbaar.

Gert-Jan.
Marc-my-Words

Die spuitrommel kan je nog weer te gelde maken op de "Markt".
D'r is vast wel "markt" voor (het is daarbij ook de enige zinvolle toepassing).

Marc
Paul Voortman

Bericht door Paul Voortman »

Hallo Gert-Jan,

Wil je mij de fiscale eisen mailen ?
Paul punt voortman apestaart scania punt com

Alvast bedankt !

Grt Paul
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik keur softtops altijd zonder huif en stangenstelsel. Is niet verplicht en weegt toch weer wat.
slade

Bericht door slade »

Ik zit met hetzelfe probleem en wil ook graag het PDF van je hebben.
mail: sladeapestaartjezeelandnet.nl
Bij voorbaat dank voor de moeite
Chris
Scratch

Bericht door Scratch »

Hoe doe je het dan met de gordels !?
Paul Stroink, One-Ten.nl

Schroef ik gewoon met een boutje op de cappings, is al vaak goed gegaan. Heb ook wel eens alleen een beugel waar een gordelbevestiging aan zit gemonteerd. Ook wel eens alleen heupgordels.
Als op een geel-kentekenbewijs bij type "cabriolet" vermeldt staat, zijn gordels niet verplicht. Dus ze hoeven er eigenlijk niet in te zitten.
Grijs kentekens hebben t/m bouwjaar 1997 geen gordelplicht overigens.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/12/2013 22:07 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

You've got mail sir . . . . . .

G-J.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

You've got mail sir . . . . .

G-J.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Die rommel gaat ik ook zeker niet gebruiken, was meer voor de vorm, mocht de keurmeester het vervelend vinden dat ik geen reservewiel etc had.

G-J.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Zou dat samen aan de 50 kg. komen?

G-J.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Dat zou nog best eens kunnen.. Ik ben ook wel eens zonder voorbumper geweest en zonder achterklep, met een soort gaasje in de achterklep en zonder doortops op de gedeelde deuren. Een piepklein benzine accuutje scheelt ook een paar kilo.
Rubbermatten en dergelijke zijn ook zwaar.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Ik zie trouwens dat je auto bij de RDW geregistreerd staat als M1 AC , eigenlijk moet het M1 G (gelände) zijn. Deden ze in Almelo ook langere tijd fout, maar na een heleboel Land Rovers van mij gaat het nu altijd goed :-)
En een ongeremde aanhangwagen van 500kg is ook ongebruikelijk.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Kan ik die aanvullende type aanduidingen ergens vinden? Waar staat dat AC voor?

Ik heb je overigens even een PB'tje gestuurd. . . . . . .over grijs soft top keuren.

Gert-Jan.
Paul Stroink, One-Ten.nl

AC betekent 'stationwagon'

:

1. Categorie M: Voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde motorvoertuigen met tenminste vier wielen. (gewijzigd 1 mei 2003)

Categorie M1: Voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde motorvoertuigen met ten hoogste acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerkend.
Voertuigen van categorie M1 worden onderverdeeld volgens type en code van het koetswerk op volgende wijze :

Personenauto’s (M1)
AA – Sedan
ISO norm 3833 – 1977, punt 3.1.1.1, met inbegrip van voertuigen met meer dan vier zijramen.

AB – Voertuig met achterklep
Sedan (AA) met een klep aan de achterzijde van het voertuig.

AC – Stationwagen
ISO norm 333 – 1977, punt 3.1.1.4

AD – Coupé
ISO norm 3833 – 1977, punt 3.1.1.5
AE - Cabriolet
ISO norm 3833 – 1977, punt 3.1.1.6.

AF - Voertuig voor meerdere doeleinden
Andere motorvoertuigen dan die genoemd onder AA tot en met AC bestemd voor het vervoer van personen en hun bagage of goederen, in één enkele ruimte.
Evenwel, zal een voertuig van type AF niet beschouwd worden als van categorie M1, maar van categorie N en gecodificeerd als FA, indien het aan de twee volgende voorwaarden voldoet :
Het aantal zitplaatsen met uitzondering van die voor de bestuurder bedraagt niet meer dan zes;
Een "zitplaats" wordt als aanwezig beschouwd indien het voertuig is uitgerust met "toegankelijke zitplaatsverankeringen";
Onder "toegankelijke zitplaatsverankeringen" worden verstaan verankeringen die kunnen worden gebruikt. Om te voorkomen dat verankeringen "toegankelijk" zijn maakt de fabrikant het gebruik ervan fysiek onmogelijk, door bijvoorbeeld de afdekplaten vast te lassen of door soortgelijke vaste bevestigingsmiddelen aan te brengen die niet met behulp van gewoonlijk beschikbaar gereedschap kunnen worden verwijderd;
P - (M + N x 68) > N x 68, waarin :
P = de technische toelaatbare maximummassa in beladen toestand (in kg);
M = massa in rijklare toestand (in kg);
N = aantal zitplaatsen met uitzondering van die van de bestuurder.
Voertuigen voor speciale doeleinden (M1)
SA Kampeerwagens
SB Gepantserde voertuigen
SC Ambulances
SD Lijkwagens.

Categorie M2: Voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde motorvoertuigen met meer dan acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend, en met een maximale massa van ten hoogste 5 ton. (gewijzigd 1 mei 2003)

Categorie M3: Voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde motorvoertuigen met meer dan acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend, en met een maximale massa van meer dan 5 ton. (gewijzigd 1 mei 2003)

Afzonderlijke classificatie voor voertuigen van de categorieën M2 en M3 :
Voertuigen van de categorieën M2 en M3 zijn onderverdeeld in klassen volgens volgende criteria :
voor de voertuigen met een capaciteit van meer dan 22 passagiers, de bestuurder niet inbegrepen :
Klasse I : voertuigen gebouwd met ruimte voor staande passagiers, zodat passagiers vaak kunnen in- en uitstappen;
Klasse II : voertuigen voornamelijk gebouwd voor het vervoer van zittende passagiers en ontworpen voor het vervoer van staande passagiers in het gangpad en/of op een zone die overeenkomt met maximaal twee dubbele zitplaatsen;
Klasse III : voertuigen uitsluitend gebouwd voor het vervoer van zittende passagiers;
voor voertuigen met een capaciteit van maximaal 22 passagiers, de bestuurder niet meegerekend :
Klasse A : voertuigen bestemd voor het vervoer van staande passagiers; een voertuig van deze klasse heeft zitplaatsen en moet zones voor staande passagiers hebben;
Klasse B : voertuigen bestemd voor het vervoer van zittende passagiers; een voertuig van deze klasse heeft geen enkele voorziening voor staande passagiers. »
2. Categorie N: Voor het vervoer van goederen bestemde motorvoertuigen op ten minste vier wielen, alsmede dergelijke voertuigen op drie wielen met een maximale massa van meer dan 1 ton.

Categorie N1: Voor het vervoer van goederen bestemde voertuigen met een maximale massa van ten hoogste 3,5 ton.
Categorie N2: Voor het vervoer van goederen bestemde voertuigen met een maximale massa van meer dan 3,5 ton, doch niet meer dan 12 ton.

Categorie N3: Voor het vervoer van goederen bestemde voertuigen met een maximale massa van meer dan 12 ton

3. Categorie O: Aanhangwagens (met inbegrip van opleggers).
Categorie O1: Aanhangwagens met een maximale massa van ten hoogste 0,75 ton.

Categorie 02: Aanhangwagens met een maximale massa van meer dan 0,75 ton, doch niet meer dan 3,5 ton.

Categorie 03: Aanhangwagens met een maximale massa van meer dan 3,5 ton, doch niet meer dan 10 ton.

Categorie 04: Aanhangwagens met een maximale massa van meer dan 10 ton.

4. Terreinvoertuigen (symbool G): (invoege 1 mei 2003)

De voertuigen van categorie N1 met een maximale massa van ten hoogste 2 ton en de voertuigen van categorie M1 worden als
terreinvoertuigen beschouwd, indien ze voorzien zijn van :
- ten minste één vooras en ten minste één achteras die ontworpen zijn om gelijktijdig te worden aangedreven, met inbegrip van voertuigen waarvan de aandrijving op één van de assen kan worden ontkoppeld,
- ten minste één differentieelblokkerings-mechanisme of ten minste één mechanisme waarmee een soortgelijk effect wordt bewerkstelligd, en indien met het voertuig een helling van 30 % kan worden overwonnen, berekend voor een voertuig zonder aanhangwagen.

Voorts voldoen ze aan ten minste vijf van de volgende zes eisen :
- een oploophoek hebben van ten minste 25°,
- een afloophoek hebben van ten minste 20°,
- een hellingshoek hebben van ten minste 20°,
- onder de vooras een vrije hoogte boven de grond hebben van ten minste 180 mm,
- onder de achteras een vrije hoogte boven de grond hebben van ten minste 180 mm,
- tussen de assen een vrije hoogte boven de grond hebben van ten minste 200 mm.

De voertuigen van categorie N1 met een maximale massa van meer dan 2 ton of van de categorieën N2, M2 of M3 met een maximale massa van ten hoogste 12 ton worden als terreinvoertuigen beschouwd, indien ze ofwel voorzien zijn van wielen die ontworpen zijn om gelijktijdig te worden aangedreven, met inbegrip van voertuigen waarvan de aandrijving op één van de assen kan worden ontkoppeld, ofwel aan de volgende drie eisen voldoen :
- uitgerust zijn met ten minste één vooras en ten minste één achteras die ontworpen zijn om gelijktijdig te worden aangedreven, ook wanneer de aandrijving op één van de assen kan worden ontkoppeld,
- uitgerust zijn met ten minste een differentieelblokkeringsmechanisme of met ten minste één mechanisme waarmee een soortgelijk effect wordt bewerkstelligd,
- een helling kunnen overwinnen van 25 %, berekend voor een voertuig zonder aanhangwagen.

De voertuigen van categorie M3 met een maximale massa van meer dan 12 ton en deze van categorie N3, worden als terreinvoertuigen beschouwd, indien ze ofwel zijn uitgerust met wielen die zijn ontworpen om gelijktijdig te worden aangedreven, ook wanneer de aandrijving op één as kan worden ontkoppeld, ofwel aan de volgende eisen voldoen :
- minimaal de helft van het aantal wielen is aangedreven,
- ze zijn uitgerust met ten minste één differentieelblokkeringsmechanisme of ten minste één mechanisme waarmee een soortgelijk effect wordt bewerkstelligd,
- ze kunnen een helling overwinnen van 25 %, berekend voor een voertuig zonder aanhangwagen.

Ze voldoen aan ten minste vier van de volgende zes eisen :
- een oploophoek hebben van ten minste 25°,
- een afloophoek hebben van ten minste 25°,
- een hellingshoek hebben van ten minste 25°,
- onder de vooras een vrije hoogte boven de grond hebben van ten minste 250 mm,
- onder de achteras een vrije hoogte boven de grond hebben van ten minste 250 mm,
- tussen de assen een vrije hoogte boven de grond hebben van ten minste 300 mm.
maxitaxi

Bericht door maxitaxi »

Gert-Jan,

Kun je mij ook het pdf'je mailen?

Kekumvos apeding hotmail punt com

Bij voorbaat dank,

Hans
richard78

Bericht door richard78 »

Hmm dak eraf is best een goed idee. Kan je zo zonder dak bij de RDW aankomen voor een herweging als je niet als cabrio staat geregistreerd?

namelijk onthouden als ik om een of andere reden bij de RDW langs moet gaan.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b502270b4985c49182d43ad94f46d53d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16891823, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tonny LR110

Bericht door Tonny LR110 »

Ik heb mijn LR 110 200tdi 4 weken terug ook afgeslankt Van 2140 naar 1830 ... dat is van 2348eurie naar 1944eurie per jaar. (
Heb hem toen ook meteen omgekeurd naar bedrijfswagen (grijs dus ) ... bij de belastingdienst noemen ze dat dus bestelwagen .
Dus als het goed is val ik nu onder bestelwagen particulier zoals het in hun systeem staat , een term waar ze bij de RDW nog nooit van hebben gehoord ( heeft een kennis van mij ook met een jongtimer een defender 90 300tdi)... ga ik van 1944eurie naar 1540 per jaar... is in totaal dus 800eurie minder per jaar als voor de herkeuring .
Maar schorsen word het toch voor minimaal half jaar per jaar .... dus 770 eurie per jaar voor half jaartje rijden. ( kutzooi)
Een benzine rijd voor 120eurie 9 maanden... ( niet dat ik ze dat misgun hoor absoluut niet... maar het verschil is wel gigantisch discriminerend naar de diesel eigenaar toe vind ik :-(
Dus Crazy-G.... je berekeningen van je euries (toch even € 93,00 minder per maand, is € 1116,00 per jaar ????) kloppen niet helemaal maar begrijp precies wat je bedoeld....
Ik heb de keuring van grijs en gewicht beide tegelijk uit gevoerd ( man van de RDW keek ook raar toen ik hem op de weeg brug reed... :-) ..... moest hem zelfs nog uitleggen wat de reden daar van was HAHAHAHA.

Suc6 .... Gr Tonny
Paul Stroink, One-Ten.nl

Dit is mijn eigen 1984 110 Stationwagon TD5

JVoertuigsoort Personenauto (M1G AC)
Carrosserietype Stationwagen
Inrichting stationwagen
D.1Merk LAND ROVER
S.1Aantal zitplaatsen 9
F.1Technische max. massa voertuig 3050 kg
F.2Toegestane max. massa voertuig 3050 kg
GMassa rijklaar 1900 kg
Massa ledig voertuig 1800 kg
O.1Aanhangwagen geremd 3500 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd 750 kg
P.1Cilinderinhoud 2498 cm
³Aantal cilinders 5
G3 installatie N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
P.2Nettomaximumvermogen 90 kW

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/12/2013 23:59 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Hi Tonny, die €1116 per jaar is wat ik "in m'n zak" hou na wegen en omkeuren, virtueel dan want ik blijf dan inderdaad 12x €131, is €1572 per jaar teveel betalen vergeleken met nu.

Gert-Jan.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

En u heeft mail meneer . . . . .

Gr. G-J.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

En bedankt weer, duidelijk.

G-J.
Marc-my-Words

Misschien verdien je zelfs wel wat terug.
Sommige (veel?) verzekeraars hanteren het voertuig-gewicht als berekeningsbasis voor de WA-verzekeringspremie.

Marc
westfries.

Bericht door westfries. »

Het is denk ik maar goed dat de herweging niet verplicht is
ik heb even op de site van de RWD gekeken en mijn 109 diesel grijskenteken weegt 1590 kg
Dat valt me alles mee ik was pas bij de oud ijzerboer en daar woog hij op de schaal 2320 kg
Zal wel net als het baasje met de jaren ietsje zijn aangekomen
Het jammere is dat hij uit zn pensioen word gehaald om 3 jaar betaalde arbeid te gaan verrichten ( 1977 )
Dan bedenk ik me dat ik dus al 8 jaar geen wegenbelasting heb betaald ( dus delen door 8+3=11 ) 36 euro per maand
Nu hopen dat de plannen niet verder verslechteren
edit reken foutje

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('086168defcfdb7f4a66767060e276c6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16892115, 600, 600, 'Loading image ...', false);

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/12/2013 00:21 door westfries..
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Simba weegt ook 1590kg. Dan heb je dus een van oorsprong ex-MOD met Lanv-1015 als TGK., die van origine een softtop hadden

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0442b8ca1810d6532d6485124201acc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16892126, 600, 600, 'Loading image ...', false);
westfries.

Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Simba weegt ook 1590kg. Dan heb je dus een van
> oorsprong ex-MOD met Lanv-1015 als TGK., die van
> origine een softtop hadden

Nop
Ex belg die bij een garage bedrijf 23 jaar dienst heeft gedaan als service wagen ( en vervangen door een 110 )
In 1977 nieuw gekocht als pick up en in 2003 ingevoerd als open wagen naar Nederland
Waarschijnlijk uitgeloot voor militaire dienst in de fabriek

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('25987433aedaea048b756bce74a72ef1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16892134, 600, 600, 'Loading image ...', false);

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/12/2013 11:03 door westfries..
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

westfries. Schreef:
> Waarschijnlijk uitgeloot voor militaire dienst in
> de fabriek

Da's niet zo gek hè met al die andere La Ro's die wel moesten, hij had gewoon ouderwets broederdienst zoals dat heet, mazzelaar.

G-J.
westfries.

Of broeder dienst, dan wel S5 of zoals zijn huidige baasje ,vervangende dienstplicht regeling koopvaardij

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ead0ac286a85796fc8247f67008c9e94', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16892212, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc-my-Words

Tja ... ik snap nu waarom Crazy-G, Crazy-G heet.
(Ik kreeg overigens ook zo'n rood stempel voorgoed ongeschikt, in mijn tijd ging dat nog met een specialistische keuring, en moest je je best doen.)

Marc
noudje

Bericht door noudje »

Hoi Gert-Jan,

Kan je bij de RDW aangeven dat je alleen voor het wegen komt of word de auto in zn geheel gekeurd…. bv APK.?

Grr Noudje
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Nee hoor, alleen wegen is mogelijk, even checken of je zo langs kunt komen (hier in Waddinxveen over het algemeen geen probleem) en langs rijden, op de weegschaal, nadat je je gemeld hebt uiteraard, meteen even een paar Euro aftikken, briefje mee, papieren inleveren en afwachten tot de nieuwe papieren binnen zijn.

G-J.
Tonny LR110

Bericht door Tonny LR110 »

Ik had hiero in de buurt een loonwerker met een weegbrug :-) dus toen ik bezig was met afslanken reed ik daar een paar keer heen om te checken hoe het met mijn gewicht stond .... ( was 2 eurie per keer ) maar was we leuk om hun gezichten te zien toen ik er bij laatste weging 310 af had kwa gewicht ( boekje van Sonja Bakker gekocht antwoorden ik dan :-) ..
Het zou namelijk lullig zijn als je bij de RDW stond en de auto zou 1860 kg aangeven TOCH?????

Suc6 Noudje
noudje

Bericht door noudje »

Bedankt voor de info scheelt idd aardig wat geld, P/M.

Grr Noudje
RaRo74

Bericht door RaRo74 »

Als ik mijn auto wil wegen breng ik een oude krant naar de milieustraat. Ieder voertuig wordt daar gewogen en oud papier inleveren is gratis.

5yzz11.gif --> mod_embed_images_loadimage('3b7eb8e7d5f039fdfb47885d8192cecf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', 'http://i43.tinypic.com/5yzz11.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', '', 16892840, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Slim.

G-J.
dormos

Bericht door dormos »

Is het ook mogelijk om een 110 aan te bieden zonder dak en doortops voor weging? Het is dan een pick-up die voldoet aan de grijs kenteken regels.
Daarna dak er weer op met een grijs kenteken verhoging, zodat 'ie nog steeds aan de grijs kenteken eisen voldoet.
Scheelt aardig in de kilo's.

Wil verder de bumpers en bumperettes, trekhaak, bijrijdersstoel en achterste aandrijfas er af gooien. Verder tank bijna leeg en vlotter met een stuke plakband vastzetten, of met een weerstandje de brandstofmeter half aan laten geven.
Natuurlijk geen reservewiel, maar een noodsetje met reparatiemiddel.

Groet,

Hans
Paul Stroink, One-Ten.nl

Dat lijkt me toegestaan, mogelijk is er wel een achterklepje verplicht?
Ik ben van plan deze week een soortgelijke keuring te gaan doen met één van mijn auto's.......
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik denk dat er nog velen gaan volgen komende maanden scheelt toch stiekem een bom duiten op jaarbasis.

Groeten,

Dennis

RRC EFI & DAF YA-126 Breda

--> mod_embed_images_loadimage('728bdeee95c1fb9323c7dd4f23962125', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2FJh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA%3Dw725-h207-p-no', 'https://lh4.googleusercontent.com/Jh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA=w725-h207-p-no', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2FJh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA%3Dw725-h207-p-no', '', 16910372, 600, 600, 'Loading image ...', false);
hurbie

Bericht door hurbie »

achterdif eruit , steekassen eruit en blind kapje erop , aandrijfas eraf ??

wat zou het schelen ?
Marc-my-Words

hurbie Schreef:
> achterdif eruit , steekassen eruit en blind kapje
> erop , aandrijfas eraf ??
>
> wat zou het schelen ?

Samen met lichte wielen, kleine accu en nog zo wat kan je genoeg schelen, zie het weegbriefje bovenaan.

Marc
Paul Stroink, One-Ten.nl

Ach, op grijs kenteken tarief voor ondernemers, scheelt het allemaal maar enkele euro's per maand.
Ik ga dus niet té moeilijk doen, ik haal er af wat er makkelijk af te draaien is, maar diffs en dergelijke vind ik te veel werk. Planning is morgen keuren. Met zware LPG tank...
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Alle zit posities moeten aanwezig zijn heb ik begrepen. Dit was in elk geval wel het geval toen ze mijn vorige 110 herkeurden.
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Ietwat oud topic maar ben wel benieuwd wie er ondertussen zonder doortops etc. (maar met diffs en andere essentiele onderdelen) gewogen heeft?
Edward

Bericht door Edward »

Lucas van Lierop Schreef:
> Ietwat oud topic maar ben wel benieuwd wie er
> ondertussen zonder doortops etc. (maar met diffs
> en andere essentiele onderdelen) gewogen heeft?

Paul, dat schrijft ie al op 6 dec 2013 ;-)
Plaats reactie