Dynamo aansluiten
Dynamo aansluiten
Het betreft een dynamo op een 3.5 V8 motor.
Bij mijn 200Tdi had ik 2 dikke bruine draden en een dunne draad (dashbord lampje) in 1 stekker zitten.
Bij de V8 dynamo heb ik 3 pennen.
2w3272q.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e786880494c2b04d7e99dad3641b49d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2w3272q.jpg', 'http://i60.tinypic.com/2w3272q.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2w3272q.jpg', '', 17128230, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij de dikke pen links onder staat B+
Bij de dunne pen onder staat D+
En bij de pen nog net rechts te zien staat W
Moeten de dikke bruine draden bij elkaar op de B+ en de dunne van het lampje op de D+?
Thanks!!
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi >>>> V8
Range Rover Classic V8 EFI
Serie IIa 2.25 benzine/gas
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Bij mijn 200Tdi had ik 2 dikke bruine draden en een dunne draad (dashbord lampje) in 1 stekker zitten.
Bij de V8 dynamo heb ik 3 pennen.
2w3272q.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e786880494c2b04d7e99dad3641b49d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2w3272q.jpg', 'http://i60.tinypic.com/2w3272q.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2w3272q.jpg', '', 17128230, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij de dikke pen links onder staat B+
Bij de dunne pen onder staat D+
En bij de pen nog net rechts te zien staat W
Moeten de dikke bruine draden bij elkaar op de B+ en de dunne van het lampje op de D+?
Thanks!!
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi >>>> V8
Range Rover Classic V8 EFI
Serie IIa 2.25 benzine/gas
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Re: Dynamo aansluiten
Dynamoaansluitingen:
B+ gaat naar de accu
D+ komt van de velddioden en gaat naar de controlelamp
W is een aansluiting die vroeger voor toerentellers van oude dieselmotoren werd gebruikt. Tegenwoordig bestaat die niet meer.
DF gaat naar het motormanagementsysteem. Op deze aansluiting staat het PWM signaal van de regelaar. De afbeeldingen hier boven zijn daar een voorbeeld van.
j.
B+ gaat naar de accu
D+ komt van de velddioden en gaat naar de controlelamp
W is een aansluiting die vroeger voor toerentellers van oude dieselmotoren werd gebruikt. Tegenwoordig bestaat die niet meer.
DF gaat naar het motormanagementsysteem. Op deze aansluiting staat het PWM signaal van de regelaar. De afbeeldingen hier boven zijn daar een voorbeeld van.
j.
Re: Dynamo aansluiten
Bedankt Jeroen.
Heel duidelijk antwoord op mijn vragen
Heel duidelijk antwoord op mijn vragen
Re: Dynamo aansluiten
Sorry Michel maar in jou draadje betreft het een andere dynamo en wordt er niet gesproken over de coderingen waar ik naar vraag.
Anyway................ bedankt voor de moeite!
Anyway................ bedankt voor de moeite!
Re: Dynamo aansluiten
Ja sorry, ik voortaan even mijn brilletje opzetten
RRC '86 V8
RRC '86 V8