vanaf welk jaar zijn er nineties?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc vd K

vanaf welk jaar zijn er nineties?

Bericht door Marc vd K »

Op de paginamarkt staat een ninety te koop. Deze komt uit 1983. Echter zover ik weet worden nineties pas gemaakt sinds juni 1984 en van 1983 tot mei? 1984 alleen one tens (met de vierkante ruiten en 2.25 motoren). Er staat ook dat hij origineel is maar als je naar de stickers kijkt en de ramen is het een type na 1984 en de v8 die er in ligt word pas in defenders gezet sinds 1985.

Heeft de RDW hier een fout gemaakt? Omgekatte series? sowieso niet origineel lijkt me duidelijk, maar de rdw moet toch ook weten vanaf wanneer een type gemaakt word?
Scratch

Re: vanaf welk jaar zijn er nineties?

Bericht door Scratch »

Komt uit 07-09-1984 kijk maar bij ovi.
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Vraag het Arend; die verkoopt 'm in consignatie
Wel de hoofdprijs...(€12.000+)
Besides: ik heb ook een originele 110 uit '84, was een V8, is een 200tdi

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2014 20:57 door sjorsboomschors/aka/PP.
harryv8

Bericht door harryv8 »

Zou best kunnen ik heb een 90 uit 1982. Zijn toen wat prototypes gemaakt. Allemaal met Cwk kenteken.en ook met v8. Heb ik namelijk ook.
arend

Bericht door arend »

inderdaad hij staat bij mijn buurman in de schuur, verder weet ik niks, vraagprijs is eraf hij kwam naar me toe met de vraag om een goed bod vandaar alle vragen mogen naar lexveen@hetnet.nl
vergeten erbij te zetten deze man heeft er veel werk aan gedaan. meer weet ik niet. ./
Arend
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

dan is het een stage one denk ik harry v8 deze zijn uitgevoerd in v8...
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Nee Marc vd K, een Stage 1 is een 109 met een V8 -- dus een auto op bladveren.

Die van Harry zou je dus hoogstens een "Stage 2" kunnen noemen.

Marc (zonder K)
harryv8

Bericht door harryv8 »

Nee is echte 90..bekend bij Landrover..niet super zeldzaam denk want zijn er meerdere van..in ieder geval wel de oudste 90 van nederland.. staat nog op cwk kenteken..heb in de tussentijd een andere 90 uit 86 gekocht..
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Tja HarryV8, ik geloof er ook niks van tot nu toe heb ik alleen je 200TDi gezien.
(Zo nog meer olie op het vuur )
Volgens mij is het een bouwpaket of heb je hem heel goed achter in je schuur verstopt.

Alle gekheid op een stokje, ik zijn foto's gezien en het is een kek karretje !
Plaats reactie