Schroefdraad brandstoffilterhuis TD5
Schroefdraad brandstoffilterhuis TD5
Ik ben bezig met het leggen van nieuwe brandstofleidingen, hiervoor wil ik de standaard aansluitingen op het brandstoffilterhuis vervangen door 'gewone' slangtules. Ik kom er alleen niet echt achter om welk schroefdraad het hier gaat. Weet iemand dit toevallig? Het is geen fijne draad, buitendiameter van ongeveer 13.8mm en volgens mij 16 gangen per inch.
Alvast bedankt
--------------------------------------------------------
Groetjes Bas
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2014 17:06 door Nijhuis.
Alvast bedankt
--------------------------------------------------------
Groetjes Bas
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2014 17:06 door Nijhuis.
Re: Schroefdraad brandstoffilterhuis TD5
Hallo Bas,
Lijkt mij metrische m14x1,5 schroefdraad
25,4 gedeelt door 16 = 1,5875
Groeten jochem
Lijkt mij metrische m14x1,5 schroefdraad
25,4 gedeelt door 16 = 1,5875
Groeten jochem
Nee het is helaas geen M14, die had ik al geprobeerd. M14 is overigens ook echt 14mm, geen 13,8mm.
Ehu en je ontluchter dan? Td5 loopt heel belabberd als het systeem niet goed ontlucht.
Ik heb laatst om een Td5 90 na ( rol ) schade en 4 jaar stilstand een van de afgebroken fittingen vervangen voor Ik dacht een M14 of x 1.5 bout en een beetje teflon tape om de motor weer lopend te testen voordat afbraak en herstel van de auto zou beginnen.
Ik denk dat je probeert het wiel opnieuw uit te vinden, met de kunstof leidingen is niks mis, behalve dat ze hier en daar meer klemmen nodig hebben en wat extra bescherming op doorschuur plekken.
Ik elkgeval ga je met rubber ( als je dat in gedachte hebt ) slang niet veel kunnen doen met de huidige hoveelheid bio in de moderne diesel, tenzie je iets moois aan het maken bent van RVS leiding
Vergeet niet dat een OEM Td5 pomp 6 bar druk en 180 L per uur levert de werk druk in de hogedruk leiding die naar de verstuivers gaat zo'n 4 bar is.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ik heb laatst om een Td5 90 na ( rol ) schade en 4 jaar stilstand een van de afgebroken fittingen vervangen voor Ik dacht een M14 of x 1.5 bout en een beetje teflon tape om de motor weer lopend te testen voordat afbraak en herstel van de auto zou beginnen.
Ik denk dat je probeert het wiel opnieuw uit te vinden, met de kunstof leidingen is niks mis, behalve dat ze hier en daar meer klemmen nodig hebben en wat extra bescherming op doorschuur plekken.
Ik elkgeval ga je met rubber ( als je dat in gedachte hebt ) slang niet veel kunnen doen met de huidige hoveelheid bio in de moderne diesel, tenzie je iets moois aan het maken bent van RVS leiding
Vergeet niet dat een OEM Td5 pomp 6 bar druk en 180 L per uur levert de werk druk in de hogedruk leiding die naar de verstuivers gaat zo'n 4 bar is.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Het is een filterhuis van een TD5, ik zeg nergens dat het ook om een TD5 motor gaat.
Mijn systeem (pomp) is zelf ontluchtend en ik gebruik staalomvlochten slangen speciaal voor (bio)diesel en werkdruk tot 16bar, waar nodig zitten terugslagkleppen gemonteerd.
Ik probeer het wiel dus niet opnieuw uit te vinden, hooguit iets aan te passen aan mijn situatie.
Zal straks nog eens controleren of M14 niet past, maar ben er vrij zeker van dat het niet overeenkomt.

Mijn systeem (pomp) is zelf ontluchtend en ik gebruik staalomvlochten slangen speciaal voor (bio)diesel en werkdruk tot 16bar, waar nodig zitten terugslagkleppen gemonteerd.
Ik probeer het wiel dus niet opnieuw uit te vinden, hooguit iets aan te passen aan mijn situatie.

Zal straks nog eens controleren of M14 niet past, maar ben er vrij zeker van dat het niet overeenkomt.
Hallo bas,
M14x1,5 is fijne draad he dus niet een gewone m 14 bout
M14x1,5 is fijne draad he dus niet een gewone m 14 bout
heb in het verleden eens een webasto aangesloten bij mijn disco td5,
op de retour van de filter,
ben toen naar frissen.com ( landbouwmechanisatie bedrijf) gegaan en die hadden de bout en moer gewoon liggen.
heb er toen een t stuk van gelast om er tussen te zetten
gr pascal
op de retour van de filter,
ben toen naar frissen.com ( landbouwmechanisatie bedrijf) gegaan en die hadden de bout en moer gewoon liggen.
heb er toen een t stuk van gelast om er tussen te zetten
gr pascal
Ja klopt, daarom ben ik ook niet helemaal zeker van mijn zaak. Het was woensdag en donderdag beide vrij laat. Zal het vanmiddag eens wat vroeger op de middag proberen.
Nou ik ben er uit, blijkbaar heb ik dus gewoon niet goed gekeken.
Het is inderdaad M14x1.5.
Het is inderdaad M14x1.5.
Nice, ik dacht het wel, heb nog even de ontluchters gemeten en die zijn idd echt M14 x 1.5.
Zo te horen heb je aparte slang, iets uit de hydroliek wereld?? Gates brandstof slang is helemaal niet meer wat het vroeger was.
Aangezien het ging om de Td5 filterhuis ging ben ik er van uit gegaan dat het systeem dan ook warschijnlijk voor een Td5 moest gaan worden ( sorry ), Ik wilde jouw (en anderen )wel even wijzen op de ontluchter al is daar ook wel een oplossing voor te verzinnen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2014 00:01 door Andrew Colville.
Zo te horen heb je aparte slang, iets uit de hydroliek wereld?? Gates brandstof slang is helemaal niet meer wat het vroeger was.
Aangezien het ging om de Td5 filterhuis ging ben ik er van uit gegaan dat het systeem dan ook warschijnlijk voor een Td5 moest gaan worden ( sorry ), Ik wilde jouw (en anderen )wel even wijzen op de ontluchter al is daar ook wel een oplossing voor te verzinnen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2014 00:01 door Andrew Colville.