Benzine meter series 3 militair

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nico

Benzine meter series 3 militair

Bericht door Nico »

Hoe kan dat nou, ik heb dus 2 tanken onder de auto. De rechter gebruik ik niet.
Vorige week was de linker lek. Ik heb beide tanken er onder uit gehad en de linker gerepareerd.
Omdat de aansluiting van de benzine meter was afgebroken (hij deed het nog wel goed met het draadje om het afgebroken stukje geknoopt) heb ik de meter uit de andere tank gehaald en ze dus omgeruild. Na montage doet de benzine meter het niet meer.
Het rare is dat hij eerst helemaal leeg aangeeft en na een paar minuten rijden helemaal vol. Zit niet vol.
Ik dacht dus oké, dan draai ik het weer om, vandaag benzine meter uit de rechter tank gehaald en die aangesloten, doet die het ook niet!
Hoe kan dat nou?
dirk ambu

Re: Benzine meter series 3 militair

Bericht door dirk ambu »

is de massa naar de tank wel goed ?

met vriendelijke groet

dirk ambu

land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986

[www.defender.mijnalbums.nl]
Nico

Re: Benzine meter series 3 militair

Bericht door Nico »

Goede vraag Dirk, ik ga morgen een massa draadje trekken naar de tank.
nico

Re: Benzine meter series 3 militair

Bericht door nico »

Hoi Dirk,

Dat was hem dus niet.
Heb nog even gemeten, ik meet 156 ohm over de meter, ook als ik de vlotter optil.
Blijft de vraag waarom de meter leeg aangeeft bij starten na een paar minuten opeens naar vol gaat.
Jurgen van Aken

Re: Benzine meter series 3 militair

Bericht door Jurgen van Aken »

In de kraan om van de linker naar de rechter tank om te schakelen zit ook een schakelaar.
Mogelijk dat die niet helemaal fris meer is.

Wat voor weerstand meet je over de (afgekoppelde) vlotter?

Jurgen
nico

Re: Benzine meter series 3 militair

Bericht door nico »

Hoi Jurgen,
over de vlotter op de (lege) rechtertank meet ik ca 87 ohm
Van die schakelaar wist ik niet, zal ik ook even naar kijken.
Nico

Re: Benzine meter series 3 militair

Bericht door Nico »

Opgelost, blijkt dus toch aan de weerstand van d vlotter te liggen. Ik maakte een fout met de aarde Bin de controle van de meters.
Nu weer de oude gemonteerd met een nieuwe draadaansluiting bovenop en nu werkt het weer naar behoren.
Bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie