LT77 verschil tussen defender/discovery
LT77 verschil tussen defender/discovery
Heb een 300 TDI in een landrover serie II met hierachter een LT77 met de overbrengsverhouding 1:410
Hiervan is de versnellingsbak niet zo goed van.
Wil hiervoor en andere versnellingsbak zoeken maar dan graag een met een
iets grotere overbrengsverhouding. Bij deze versnellingsbak wordt je boven de 60 gek van het geluid.(Motor)
Heb lezen dat er bakken zijn met andere overbrengsverhoudingen.
LT77 uit een defender waar een 200 TDI in heeft gelegen 1:4
LT77 uit een discovery 1:6
Nu wil ik graag een LT77 uit een discovery!
Maar zit daar veel verschil in of zijn dit identiek de zelfde versnellingsbakken met alleen andere tandwielen?
Hoe kun je herkennen wat voor versnellingbak dat je hebt?
Mocht hier iemand het antwoord op weten dan hoor ik het graag
m.v.g. Peter Elst
Hiervan is de versnellingsbak niet zo goed van.
Wil hiervoor en andere versnellingsbak zoeken maar dan graag een met een
iets grotere overbrengsverhouding. Bij deze versnellingsbak wordt je boven de 60 gek van het geluid.(Motor)
Heb lezen dat er bakken zijn met andere overbrengsverhoudingen.
LT77 uit een defender waar een 200 TDI in heeft gelegen 1:4
LT77 uit een discovery 1:6
Nu wil ik graag een LT77 uit een discovery!
Maar zit daar veel verschil in of zijn dit identiek de zelfde versnellingsbakken met alleen andere tandwielen?
Hoe kun je herkennen wat voor versnellingbak dat je hebt?
Mocht hier iemand het antwoord op weten dan hoor ik het graag
m.v.g. Peter Elst
Re: LT77 verschil tussen defender/discovery
Je haalt wat door elkaar, de overbrengingsverschillen zitten in de tussenbak en niet in de hoofdbak. De LT77 is de hoofdbak en de LT230 is je tussenbak. De LT230 moet je dus zoeken die uit een Discovery of RRC afkomstig is. Op de site van Vislandrovers staat heel veel technische info.
Re: LT77 verschil tussen defender/discovery
Kijk ook even naar je differentieel en je banden maat.
Je motor maakt hele andere toeren met 4.7 diffs met 205x16 banden of 3.5 diffs en 255x85x16 banden.
Je motor maakt hele andere toeren met 4.7 diffs met 205x16 banden of 3.5 diffs en 255x85x16 banden.
Re: LT77 verschil tussen defender/discovery
Oke de hoofdbak is dus bij alle modellen het zelfde alleen het
verschil zit dus in de tussenbak.
Weet je toevallig ook hoe je dat kunt zien op de tussenbak?
Zal waarschijnlijk iets van een code op staan die aangeeft dat het
een tussenbak van een discovery is
verschil zit dus in de tussenbak.
Weet je toevallig ook hoe je dat kunt zien op de tussenbak?
Zal waarschijnlijk iets van een code op staan die aangeeft dat het
een tussenbak van een discovery is
Re: LT77 verschil tussen defender/discovery
Bij 1.6 wordt je nog gekker door de herrie...
Ga voor een 1.4 of een 1.2!
Ga voor een 1.4 of een 1.2!
Re: LT77 verschil tussen defender/discovery
1.6 is voor 2,5na motor. Een discovery heeft altijd de 1.22 achter de versnellingsbak. Je kan ook je diff verwisselen voor disco, rr of defender dan ga je van 4,7 naar 3,54 verhouding. Je moet wel de 10 spline diff hebben, is eigenlijk alles van voor 93.
Re: LT77 verschil tussen defender/discovery
Scratch Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijk ook even naar je differentieel en je banden
> maat.
>
> Je motor maakt hele andere toeren met 4.7 diffs
> met 205x16 banden of 3.5 diffs en 255x85x16
> banden.
Anton (Rumble) Schreef:
-------------------------------------------------------
> 1.6 is voor 2,5na motor. Een discovery heeft
> altijd de 1.22 achter de versnellingsbak. Je kan
> ook je diff verwisselen voor disco, rr of defender
> dan ga je van 4,7 naar 3,54 verhouding. Je moet
> wel de 10 spline diff hebben, is eigenlijk alles
> van voor 93.
Hoho / JaJa... kijk gewoon even op de Ashcroft site en zoek daar de "calculator" op.
Je ziet dan direct dat je heel wat moet invullen -- of-te-wel: er zijn meerdere variabelen die meespelen.
(Gelukkig staan er ook twee voorbeeldjes bij zodat je al globaal ziet wat standaard is.)
Series assen of standaard Defender/Disco assen, 3 typen tussenbak (als je het tot de normalere tussenbakken beperkt), en de bandenmaat.
Je krijgt "mooie" lijstjes en graph-jes met toeren en snelheden bij de verschillende versnellingen.
Marc
-------------------------------------------------------
> Kijk ook even naar je differentieel en je banden
> maat.
>
> Je motor maakt hele andere toeren met 4.7 diffs
> met 205x16 banden of 3.5 diffs en 255x85x16
> banden.
Anton (Rumble) Schreef:
-------------------------------------------------------
> 1.6 is voor 2,5na motor. Een discovery heeft
> altijd de 1.22 achter de versnellingsbak. Je kan
> ook je diff verwisselen voor disco, rr of defender
> dan ga je van 4,7 naar 3,54 verhouding. Je moet
> wel de 10 spline diff hebben, is eigenlijk alles
> van voor 93.
Hoho / JaJa... kijk gewoon even op de Ashcroft site en zoek daar de "calculator" op.
Je ziet dan direct dat je heel wat moet invullen -- of-te-wel: er zijn meerdere variabelen die meespelen.
(Gelukkig staan er ook twee voorbeeldjes bij zodat je al globaal ziet wat standaard is.)
Series assen of standaard Defender/Disco assen, 3 typen tussenbak (als je het tot de normalere tussenbakken beperkt), en de bandenmaat.
Je krijgt "mooie" lijstjes en graph-jes met toeren en snelheden bij de verschillende versnellingen.
Marc
Re: LT77 verschil tussen defender/discovery
Alhoewel je een andere tussenbak zoekt, moet ik je toch ff melden dat er behoorlijke verschillen zijn tussen de LT77 uit een disco of uit een Def.
Makkelijk te herkennen.De disco uitvoering heeft een veel langer vliegwielhuis.
Groet, Paul
Makkelijk te herkennen.De disco uitvoering heeft een veel langer vliegwielhuis.
Groet, Paul