Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Wie heeft of had ooit een 110 HCPU op Nederlands kampeerwagen kenteken??
Reageren mag hier of op: bartkuil at gmail punt com
Alvast bedankt!
Reageren mag hier of op: bartkuil at gmail punt com
Alvast bedankt!
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Deze ?
[www.psp-expeditioncampers.com]
[www.psp-expeditioncampers.com]
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Klopt... op precies dezelfde manier heb ik er nu weer een gemaakt en nu keuren hem af met de mededeling: de maten zitten er niet in.
Ruikt naar willekeur
Ruikt naar willekeur
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Welke maten kloppen er dan niet?
Zijn voor tekst "kampeerwagen" op kenteken toch vrij goed aangegeven door Rdw.
Groet
Ron
Ps: Heeft het niks met bouwjaar te maken?
Zijn voor tekst "kampeerwagen" op kenteken toch vrij goed aangegeven door Rdw.
Groet
Ron
Ps: Heeft het niks met bouwjaar te maken?
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
In de loop der tijd worden de voorwaarden steeds strenger. Dus als een wagen van 1985 naar de eisen van 1995 bij 1e aanvraag in 1995 goedgekeurd is, betekend dat niet dat een andere wagen van 1985 met dezelfde inbouw als 1995 bij de 1e aanvraag van 2014 goedgekeurd word.
De eisen van moment van eerste aanvraag gelden, en dus niet die van het bouwjaar van de auto, dus misschien zit daar het verschil...........
De eisen van moment van eerste aanvraag gelden, en dus niet die van het bouwjaar van de auto, dus misschien zit daar het verschil...........
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
wellicht overbodig, hier de eisen:
Eisen aan ombouw en inrichting van kampeerauto's
Lees voor
Een kampeerauto is een motorrijtuig met voorzieningen voor de overnachting, het verblijf en de verzorging van personen, zoals bedden, (bed)banken, kookgelegenheid, bergruimte voor voedsel en apparatuur ter bereiding daarvan. Kampeerauto's zijn personenauto's voor de bpm. Daarom moet vóór de registratie in het Nederlandse kentekenregister of vóór het gebruik van de openbare weg in Nederland de bpm op aangifte zijn betaald. Kampeerauto's hebben een kampeerautotarief (zelfstandig tarief) voor de motorrijtuigenbelasting.
Inrichtingseisen kampeerauto
Een kampeerauto moet aan de volgende inrichtingseisen voldoen:
De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en over een breedte van ten minste 90 cm.
De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.
De binnenruimte is voorzien van:
minimaal 2 vaste zitplaatsen
een tafel. De (bevestiging van de) tafel mag zo zijn ontworpen, dat u de tafel eenvoudig kunt verwijderen.
slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen eventueel met behulp van de zitplaatsen worden gemaakt, echter niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder.
vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
een vast keukenblok met een werkblad van ten minste 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer. Het geheel is bestemd voor gebruik in de binnenruimte
een vast ingebouwd kooktoestel bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Let op!
U moet alle faciliteiten in de binnenruimte op een normale wijze kunnen bereiken.
Afwijkende hoogte
Is de binnenruimte vanaf de fabriek ten minste 130 cm hoog, maar niet hoger dan 170 cm? Dan mag u de binnenruimte verhogen tot ten minste 170 cm. De verhoging moet ten minste 100 cm lang en 90 cm breed zijn. Dit kan bijvoorbeeld met een vast verhoogd dak of een hefdak. Dit geldt alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.
Volkswagen type Transporter
Voor auto's van het merk Volkswagen type Transporter waarbij de motor achterin is geplaatst, geldt het volgende: ligt de 'datum van eerste toelating tot de weg' die de RDW heeft toegekend, vóór 1 januari 1994? Dan gelden de criteria voor de binnenruimte alsof de motor niet achterin is bevestigd. De 'datum van eerste toelating tot de weg' kan vroeger zijn dan de datum van het kentekenbewijs. Bijvoorbeeld bij ingevoerde auto's.
Overgangsregeling
Hebt u een beschikking voor toepassing van het kwarttarief voor uw kampeerauto? En is die beschikking vóór 1 mei 2002 door ons afgegeven? Dan geldt de eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm niet. De kampeerauto moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die gelden op het moment van de afgegeven beschikking.
Wisselt de kampeerauto van eigenaar? Dan geldt het kampeerautotarief (zelfstandig tarief) van de motorrijtuigenbelasting ook voor de nieuwe eigenaar, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Blijkt na het verstrekken van de beschikking dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven? Dan trekken wij de beschikking alsnog in. In dat geval geldt de overgangsregeling niet.
Let op!
Was een kampeer auto op 1 mei 2002 15 jaar of ouder? En is de kampeerauto vanaf de fabriek ingericht als kampeerauto? Dan gelden niet alle hiervoor vermelde inrichtingseisen. De datum van het kentekenbewijs of (als dit een vroegere datum is) de 'datum eerste toelating op de weg' van de RDW bepaalt de leeftijd van de kampeerauto.
J.
Eisen aan ombouw en inrichting van kampeerauto's
Lees voor
Een kampeerauto is een motorrijtuig met voorzieningen voor de overnachting, het verblijf en de verzorging van personen, zoals bedden, (bed)banken, kookgelegenheid, bergruimte voor voedsel en apparatuur ter bereiding daarvan. Kampeerauto's zijn personenauto's voor de bpm. Daarom moet vóór de registratie in het Nederlandse kentekenregister of vóór het gebruik van de openbare weg in Nederland de bpm op aangifte zijn betaald. Kampeerauto's hebben een kampeerautotarief (zelfstandig tarief) voor de motorrijtuigenbelasting.
Inrichtingseisen kampeerauto
Een kampeerauto moet aan de volgende inrichtingseisen voldoen:
De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en over een breedte van ten minste 90 cm.
De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht.
De binnenruimte is voorzien van:
minimaal 2 vaste zitplaatsen
een tafel. De (bevestiging van de) tafel mag zo zijn ontworpen, dat u de tafel eenvoudig kunt verwijderen.
slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen eventueel met behulp van de zitplaatsen worden gemaakt, echter niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder.
vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
een vast keukenblok met een werkblad van ten minste 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer. Het geheel is bestemd voor gebruik in de binnenruimte
een vast ingebouwd kooktoestel bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Let op!
U moet alle faciliteiten in de binnenruimte op een normale wijze kunnen bereiken.
Afwijkende hoogte
Is de binnenruimte vanaf de fabriek ten minste 130 cm hoog, maar niet hoger dan 170 cm? Dan mag u de binnenruimte verhogen tot ten minste 170 cm. De verhoging moet ten minste 100 cm lang en 90 cm breed zijn. Dit kan bijvoorbeeld met een vast verhoogd dak of een hefdak. Dit geldt alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.
Volkswagen type Transporter
Voor auto's van het merk Volkswagen type Transporter waarbij de motor achterin is geplaatst, geldt het volgende: ligt de 'datum van eerste toelating tot de weg' die de RDW heeft toegekend, vóór 1 januari 1994? Dan gelden de criteria voor de binnenruimte alsof de motor niet achterin is bevestigd. De 'datum van eerste toelating tot de weg' kan vroeger zijn dan de datum van het kentekenbewijs. Bijvoorbeeld bij ingevoerde auto's.
Overgangsregeling
Hebt u een beschikking voor toepassing van het kwarttarief voor uw kampeerauto? En is die beschikking vóór 1 mei 2002 door ons afgegeven? Dan geldt de eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm niet. De kampeerauto moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die gelden op het moment van de afgegeven beschikking.
Wisselt de kampeerauto van eigenaar? Dan geldt het kampeerautotarief (zelfstandig tarief) van de motorrijtuigenbelasting ook voor de nieuwe eigenaar, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Blijkt na het verstrekken van de beschikking dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven? Dan trekken wij de beschikking alsnog in. In dat geval geldt de overgangsregeling niet.
Let op!
Was een kampeer auto op 1 mei 2002 15 jaar of ouder? En is de kampeerauto vanaf de fabriek ingericht als kampeerauto? Dan gelden niet alle hiervoor vermelde inrichtingseisen. De datum van het kentekenbewijs of (als dit een vroegere datum is) de 'datum eerste toelating op de weg' van de RDW bepaalt de leeftijd van de kampeerauto.
J.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
De eisen zijn sinds de bouw van de vorige auto niet anders geworden. De inrichting is gelijk en het type auto is gelijk. Bouwjaar is anders, was toen een 92-er, nu een 83-er.
De vorige auto is ca. 9 jaar geleden gekeurd.
Wat doe ik fout?
De vorige auto is ca. 9 jaar geleden gekeurd.
Wat doe ik fout?
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Meet nog eens na of je aan de eisen voldoet. of vraag aan de rdw welke eisen nog niet compleet zijn. Dan weet je in welke richting dat je moet zoeken.
Heeft het misschien hier mee te maken: "Is de binnenruimte vanaf de fabriek ten minste 130 cm hoog, maar niet hoger dan 170 cm?"
J.
Heeft het misschien hier mee te maken: "Is de binnenruimte vanaf de fabriek ten minste 130 cm hoog, maar niet hoger dan 170 cm?"
J.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
eerlijk gezegd moet je die vraag bij de keuringsinstantie voorleggen, niet hier
maar ik vrees dat je de vorige keer geluk gehad hebt.
als je de foto's en het kenteken gegevens van je vorige auto mee neemt en dan de heren vraagt wat en hoe heb je de meeste kans op een zinnig antwoord
stel je netjes beleeft en een beetje dom op, dan zijn ze echt wel behulpzaam
succes
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4e719795f78ddd9eb29394fdcd588c16', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 17223252, 600, 600, 'Loading image ...', false);
maar ik vrees dat je de vorige keer geluk gehad hebt.
als je de foto's en het kenteken gegevens van je vorige auto mee neemt en dan de heren vraagt wat en hoe heb je de meeste kans op een zinnig antwoord
stel je netjes beleeft en een beetje dom op, dan zijn ze echt wel behulpzaam
succes
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4e719795f78ddd9eb29394fdcd588c16', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 17223252, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Even voor de duidelijkheid, praten we nu over de toevoeging camper op het kenteken. Of afwijzing voor kwarttarrief door de belastingdienst.
Zijn 2 verschillende dingen, belastingdienst heeft aanvullende voorwaarden tov Rdw.
Groet Ron
Zijn 2 verschillende dingen, belastingdienst heeft aanvullende voorwaarden tov Rdw.
Groet Ron
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
afwijzing door de belastingdienst terwijl de auto aan de door hun gestelde eisen voldoet.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Lijkt me ook logisch dat de RDW aangeeft aan welke voorwaarde je nog niet voldoet zodat je hier mee aan de slag kunt.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Gaat om die 130 lijkt me, tenminste als het nog een 'normale' laro is. In principe kom je niet in aanmerking totdat je dak een stuk verhoogt.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
gaat dan over de "af fabriek" hoogte van 130cm, dit heeft je auto nooit gehad. en de vorige was een foutje
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Mbt de "af-fabriek" hoogte loopt er al een hoger beroep.
De eerste uitspraak was gunstig - "af-fabriek" werd daarin nl heel ver uitgehold omdat verschillende "fabrieks" campers ook pas later na eniog "fabrieken" aan de "af-fabriek" eisen voldoen. De belastingdienst heeft daarbij toegegeven dat ze dan een ruimhartig "af-fabriek" hanteren, en niet zoals je zou denken de oorspronkelijke fabriekspoort.
Marc
De eerste uitspraak was gunstig - "af-fabriek" werd daarin nl heel ver uitgehold omdat verschillende "fabrieks" campers ook pas later na eniog "fabrieken" aan de "af-fabriek" eisen voldoen. De belastingdienst heeft daarbij toegegeven dat ze dan een ruimhartig "af-fabriek" hanteren, en niet zoals je zou denken de oorspronkelijke fabriekspoort.
Marc
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Lucas van Lierop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaat om die 130 lijkt me, tenminste als het nog
> een 'normale' laro is. In principe kom je niet in
> aanmerking totdat je dak een stuk verhoogt.
Zie mijn berichtje: [landrover.startpagina.nl] hierboven.
Waarschijnlijk zijn ze "kopschuw" mbt de 1030 binnenhoogte, en willen ze geen extra "ruimte" voor nog meer creatieve oplossingen.
Met een beetje pech moet je ook naar de rechter.
Marc
-------------------------------------------------------
> Gaat om die 130 lijkt me, tenminste als het nog
> een 'normale' laro is. In principe kom je niet in
> aanmerking totdat je dak een stuk verhoogt.
Zie mijn berichtje: [landrover.startpagina.nl] hierboven.
Waarschijnlijk zijn ze "kopschuw" mbt de 1030 binnenhoogte, en willen ze geen extra "ruimte" voor nog meer creatieve oplossingen.
Met een beetje pech moet je ook naar de rechter.
Marc
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Hieronder een uitspraak van een rechter over een " bestelauto met dubbele cabine en een open laadbak". (130HCPU)
Volgens mij dezelfde situatie als een 110HCPU
Link
j.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2014 06:45 door sjeroens.
Volgens mij dezelfde situatie als een 110HCPU
Link
j.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2014 06:45 door sjeroens.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Dat is een erg mooie uitspraak! Bedankt voor het opzoeken.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Bart, ik heb er een gehad (110HCPU), camperkenteken en ook kwarttarief.
Stuur even een pb als je vragen hebt,
groet
Hans
Stuur even een pb als je vragen hebt,
groet
Hans
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Het hele af fabriek verhaal is een beetje wazig. Maar als je nou zelf "fabrikant" wordt? Volgens mij kan er sprake zijn van een zelfbouw voertuig en dan zou dit verhaal misschien op kunnen gaan.
Geen idee of het zo kan, maar wellicht iets om uit te zoeken?
Groet
Joachim
Geen idee of het zo kan, maar wellicht iets om uit te zoeken?
Groet
Joachim
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is een erg mooie uitspraak! Bedankt voor het opzoeken.
Maarrrrr .... Als ik het goed heb begrepen wil de Belasting nu een uitspraak van een hogere rechter, dus ... wees niet te snel met optimisme.
Aan de andere kant: Als een 110 HCPU-bak standaard al 2 meter meet (dat zou ik moeten nakijken) dan heb je weer een pluspunt, bij een 130 als basis-auto moet immers de oorspronkelijke opbouw aangepast om voldoende lengte en 130 hoogte te halen.
Anyway, als de uitspraak stand houdt is er heel veel meer ruimte, dan kan je zelfs iedere 110 tot camper ombouwen, door als "fabrikant" de opbouw te wijzigen.
Ik vrees dat de camper-eisen dan wel weer worden aangepast zodat het dan nog weer strenger wordt.
Wil je dus iets in die geest dan moet je kijken wat voor gok je kunt/wilt doen: Je auto aanpassen conform de nu voor-liggende uitspraak -- als de hogere rechter de uitspraak in stand houdt zit je dan goed, eventuele aanpassingen in de regelgeving komen dan te laat. Of je moet op zeker spelen, maar dan kan je tegen aangepaste regels aan lopen en dan dus zelf naar de rechter moeten (met waarschijnlijk alleen maar een kleine kans).
Heb je nu al een (bijna) camper dan loont het om te kijken of ie (met eventueel iets extra aanpassingen) onder de nu voorliggende uitspraak zou passen. Zo ja, dan kan het erg lonend zijn de auto nu aan te bieden voor een omkeuring naar camper-tarief onder verwijzing naar deze uitspraak. Misschien wijzen ze het af maar dan moet je in bezwaar en beroep onder verwijzing naar deze uitspraak (le je je er dan nl bij neer dan kan je achteraf niet alsnog beroep doen op een eerdere wel bestaand recht), je kan dan meeliften op het hoger-beroep-resultaat.
Marc
-------------------------------------------------------
> Dat is een erg mooie uitspraak! Bedankt voor het opzoeken.
Maarrrrr .... Als ik het goed heb begrepen wil de Belasting nu een uitspraak van een hogere rechter, dus ... wees niet te snel met optimisme.
Aan de andere kant: Als een 110 HCPU-bak standaard al 2 meter meet (dat zou ik moeten nakijken) dan heb je weer een pluspunt, bij een 130 als basis-auto moet immers de oorspronkelijke opbouw aangepast om voldoende lengte en 130 hoogte te halen.
Anyway, als de uitspraak stand houdt is er heel veel meer ruimte, dan kan je zelfs iedere 110 tot camper ombouwen, door als "fabrikant" de opbouw te wijzigen.
Ik vrees dat de camper-eisen dan wel weer worden aangepast zodat het dan nog weer strenger wordt.
Wil je dus iets in die geest dan moet je kijken wat voor gok je kunt/wilt doen: Je auto aanpassen conform de nu voor-liggende uitspraak -- als de hogere rechter de uitspraak in stand houdt zit je dan goed, eventuele aanpassingen in de regelgeving komen dan te laat. Of je moet op zeker spelen, maar dan kan je tegen aangepaste regels aan lopen en dan dus zelf naar de rechter moeten (met waarschijnlijk alleen maar een kleine kans).
Heb je nu al een (bijna) camper dan loont het om te kijken of ie (met eventueel iets extra aanpassingen) onder de nu voorliggende uitspraak zou passen. Zo ja, dan kan het erg lonend zijn de auto nu aan te bieden voor een omkeuring naar camper-tarief onder verwijzing naar deze uitspraak. Misschien wijzen ze het af maar dan moet je in bezwaar en beroep onder verwijzing naar deze uitspraak (le je je er dan nl bij neer dan kan je achteraf niet alsnog beroep doen op een eerdere wel bestaand recht), je kan dan meeliften op het hoger-beroep-resultaat.
Marc
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Hoi Bart,
Ik heb een 110 camper op basis van een HCPU met een ambulance unit van een Mercedes G-wagen van het duitse leger.
Defender 110 canper
Mvgr, Dave
Ik heb een 110 camper op basis van een HCPU met een ambulance unit van een Mercedes G-wagen van het duitse leger.
Defender 110 canper
Mvgr, Dave
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Dave, het linkje werkt bij mij niet.
Ik ben wel nieuwsgierig naar het uiterlijk.
Marc
Ik ben wel nieuwsgierig naar het uiterlijk.
Marc
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Hoi Marc,
Lukt het nu wel? Defender 110 HCPU Camper
Lukt het nu wel? Defender 110 HCPU Camper
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Dave Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Marc,
> Lukt het nu wel? Defender 110 HCPU Camper
Ja, Ja, heel fraai !!
-------------------------------------------------------
> Hoi Marc,
> Lukt het nu wel? Defender 110 HCPU Camper
Ja, Ja, heel fraai !!
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
ik weet nog 3 van die units te staan die voor een prikkie weg mogen
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
In het kwarttarrief?
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Yep. Hij weegt op kenteken 2270 kg en dat komt neer op 60,- euro in de maand.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Mooi ding! Wat zijn de binnenmaten?
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
185 breed en 205 lang (de koof niet meegerekend). Wel is de bak door de gene die hem gebouwd heeft wat aangepast. Normaal zit die koof er niet op.
Ik weet niet wat de standaard maten van zo'n ambulance bak zijn.
Ik weet niet wat de standaard maten van zo'n ambulance bak zijn.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
en wat is de binnenhoogte?
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Standaard binnenhoogte is 166. Wat ze hebben gedaan om aan de 170 te komen is is er van een gedeelte van het dak de binnenisolatie weggehaald en netjes aftimmert. Binnen dit gedeelte (uit mijn hoofd ongeveer 90cm x 150cm) is de hoogte 171.
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
OK, dat is dus super!
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik weet nog 3 van die units te staan die voor een
> prikkie weg mogen
Ik ben benieuwd? Waar, en hoeveel is dat prikkie?
groet
Hans
-------------------------------------------------------
> ik weet nog 3 van die units te staan die voor een
> prikkie weg mogen
Ik ben benieuwd? Waar, en hoeveel is dat prikkie?
groet
Hans
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Bij Roosendaal. Hoeveel precies moet ik navragen. Ik weet dat het wel mee viel en dat hij ze niet kwijt raakte.......maar hoeveel het precies was geen idee meer
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Marc, als je meer weet hoor ik graag van je
groet Hans
Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij Roosendaal. Hoeveel precies moet ik navragen.
> Ik weet dat het wel mee viel en dat hij ze niet
> kwijt raakte.......maar hoeveel het precies was
> geen idee meer
groet Hans
Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij Roosendaal. Hoeveel precies moet ik navragen.
> Ik weet dat het wel mee viel en dat hij ze niet
> kwijt raakte.......maar hoeveel het precies was
> geen idee meer
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Hij wil er 1250,- incl btw voor hebben
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('72dc84354eb3d7f7f1707b750542bfee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 17229952, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('72dc84354eb3d7f7f1707b750542bfee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 17229952, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Zelf aluminium bestellen en in elkaar lassen, wordt het geheel een stuk lichter van
Heb ik ook gedaan met mijn opbouw
Heb ik ook gedaan met mijn opbouw
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
als je dat kan is dat een betere optie ja
Re: Wie heeft/had hier een 110 HCPU op kampeerwagen kenteken?
Bart, Ik heb een 110 met ambulance-unit van een series 109 erop gemonteerd en op camper kenteken.
Ik weet zeker dat er van deze uitvoering nog meer rondrijden in Nederland.
Er zit een uitklapverhoging op het dak om aan 1.70 te komen. De standaard binnenruimte is meer dan 1.30 van de unit.
De 110 is in 2008 op camper kenteken gezet door de eerste eigenaar die toen van bedrijfsgrijs naar particuliergrijs ging en zich een hoedje schrok van het tarief.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9052ab98d0b911718484d5c26698f9c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 17231684, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('84b1fd0ca651f43f32c6d46580923c1e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 17231684, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2014 20:39 door Tinus.
Ik weet zeker dat er van deze uitvoering nog meer rondrijden in Nederland.
Er zit een uitklapverhoging op het dak om aan 1.70 te komen. De standaard binnenruimte is meer dan 1.30 van de unit.
De 110 is in 2008 op camper kenteken gezet door de eerste eigenaar die toen van bedrijfsgrijs naar particuliergrijs ging en zich een hoedje schrok van het tarief.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9052ab98d0b911718484d5c26698f9c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 17231684, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('84b1fd0ca651f43f32c6d46580923c1e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 17231684, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2014 20:39 door Tinus.