Geen steun in Tweede Kamer: uw hulp is nodig

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marcel 2

Geen steun in Tweede Kamer: uw hulp is nodig

Bericht door marcel 2 »

Hallo Prikkers,

Vanavond een nieuwsbrief van stand van zaken van vrijstellingOldtimer binnen gekregen. Ik weet dat veel prikkers deze ook krijgen, maar voor wie deze nog niet heeft gekregen staat hier onder de nieuwsbrief weer gegeven. En natuurlijk de mail adressen van de kamerleden volgens de lijst van VrijstellingOldtimer.

Groeten Marcel 2

Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer 16 -11-2013

Debatten afgelopen week
Wij waren op 11 en 12 november in de Tweede Kamer aanwezig om de debatten over het belastingplan 2014 te volgen. Van beide dagen is een videocompilatie gemaakt: debat 12 november, debat 13 november. Hoewel er veel gesproken werd over de oldtimers en met name Pieter Omtzigt (CDA) het keer op keer opnam voor de oldtimers, blijkt er zich geen Kamermeerderheid af te tekenen voor reparatie. Met name de vijf partijen van het herfstakkoord blijken niet te bewegen. Niet zo zeer omdat ze het met ons oneens zouden zijn, maar omdat er voldoende dekking (lees geld) benodigd is om de maatregel te repareren. Zelfs niet om de maatregel een jaar uit te stellen, zodat er nader onderzoek gedaan kan worden zodat er tot een betere regeling gekomen kan worden.

Steun voor uitstel
Er mag zich dan op dit moment geen meerderheid aftekenen in de Tweede Kamer: de drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) zijn wel voor uitstel. Norbert Klein (50Plus) is ook voorstander en heeft daartoe een amendement (voorstel tot wetswijziging) ingediend. Naar onze inschatting zal dit amendement op 19 november weggestemd worden, zoals ook alle andere moties en amendementen inzake de oldtimers.

FEHAC
Wij krijgen met ons voorstel zelfs steun van de FEHAC, die eerder dit jaar nog het 40 jaar compromis sloot met de bewindsman. De FEHAC schrijft op haar website: “Het voorstel om de invoering van het akkoord uit te stellen, biedt een uitgelezen kans om in ieders belang de weeffouten uit het akkoord te halen.” Door onze acties zijn de oldtimers uitgebreid aan de orde geweest in de Tweede Kamer EN hebben we nu bijval van de FEHAC. Wij danken langs deze weg de FEHAC voor hun steun en hun niet aflatende inzet om de oldtimerbezitters te sparen. Over deze steun hebben wij gisteren een persbericht verstuurd.

Uw actie is nodig
Gezien de grote waarschijnlijkheid dat de Tweede Kamer de amendementen en moties afkeurt, willen wij samen met u de kans grijpen om de Kamerleden nogmaals uit te leggen waarom deze maatregel zo onrechtvaardig is en vooral hoe hard u getroffen wordt. Daarom verzoeken wij iedereen om een email te sturen naar alle Kamerleden van VVD, PvdA, D66, ChristenUnie en D66. Vertel uw persoonlijke verhaal en vooral hoe zwaar u getroffen wordt door deze maatregel. maar houd het wel netjes en respectvol! Om het u gemakkelijk te maken hebben wij op onze website een pagina gemaakt met daarin de e-mailadressen van al deze Kamerleden: www.vrijstellingoldtimer.nl/139. U kunt daar alle e-mailadressen selecteren en door middel van kopiëren/plakken naar uw e-mailprogramma transporteren. Als laatste staat ook ons adres erbij, zodat wij de mails ook krijgen. Wij hebben expres geen opzet voor een e-mail gemaakt, zodat de Kamerleden allemaal verschillende, zeer persoonlijk getinte e-mailtjes krijgen.

Hoe verder?
Mocht op 19 november het belastingplan door de Tweede Kamer aangenomen worden en er geen reparatie komen voor de oldtimers, dan zullen wij onze actie verplaatsten naar de Eerste Kamer. Immers, zij gaan over de kwaliteit van wetgeving en juist daar schort het aan met deze maatregel. Het is dus ook na 19 november geen gelopen race. Daarbij is onze advocaat prof.mr. Barkhuysen in opperste staat van paraatheid, maar daarover later meer.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Maillijst van vrijstellingOldtimer
t.venrooy-vanark@tweedekamer.nl; m.azmani@tweedekamer.nl; y.berckmoes-duindam@tweedekamer.nl; b.dboer@tweedekamer.nl; a.bosman@tweedekamer.nl; hantenbroeke@tweedekamer.nl; brigitte.vdburg@tweedekamer.nl; i.dcaluwe@tweedekamer.nl; k.dijkhoff@tweedekamer.nl; r.dijkstra@tweedekamer.nl; p.duisenberg@tweedekamer.nl; secretariaat.elias@tweedekamer.nl; m.harbers@tweedekamer.nl; r.heerema@tweedekamer.nl; m.huizing@tweedekamer.nl; r.leegte@tweedekamer.nl; bart.deliefde@tweedekamer.nl; r.vdlinde@tweedekamer.nl; p.litjens@tweedekamer.nl; h.lodders@tweedekamer.nl; a.lucas-smeerdijk@tweedekamer.nl; Voorzitter@tweedekamer.nl; a.mulder@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; c.vnieuwenhuizen@tweedekamer.nl; f.voosten@tweedekamer.nl; s.potters@tweedekamer.nl; a.rutte@tweedekamer.nl; a.schut@tweedekamer.nl; secretariaat.vandersteur@tweedekamer.nl; k.straus@tweedekamer.nl; joost.taverne@tweedekamer.nl; Secretariaat.Tellegen@tweedekamer.nl; Secretariaat.VanVeen@tweedekamer.nl; m.verheijen@tweedekamer.nl; b.visser@tweedekamer.nl; aukjedevries@tweedekamer.nl; r.vuijk@tweedekamer.nl; b.vtwout@tweedekamer.nl; e.ziengs@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; c.dik@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; g.segers@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; j.voordewind@tweedekamer.nl; v.bergkamp@tweedekamer.nl; m.berndsen@tweedekamer.nl; p.dijkstra@tweedekamer.nl; w.hachchi@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; p.vmeenen@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; g.schouw@tweedekamer.nl; s.sjoerdsma@tweedekamer.nl; s.vveldhoven@tweedekamer.nl; k.verhoeven@tweedekamer.nl; s.vweyenberg@tweedekamer.nl; r.bisschop@tweedekamer.nl; e.dijkgraaf@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; k.arib@tweedekamer.nl; l.bouwmeester@tweedekamer.nl; m.vdam@tweedekamer.nl; t.vdekken@tweedekamer.nl; o.vdijk@tweedekamer.nl; s.dikkers@tweedekamer.nl; A.Eijsink@tweedekamer.nl; m.fokke@tweedekamer.nl; e.groot@tweedekamer.nl; s.gunal@tweedekamer.nl; M.Hamer@tweedekamer.nl; d.hoogland@tweedekamer.nl; l.jacobi@tweedekamer.nl; t.jadnanansing@tweedekamer.nl; j.kerstens@tweedekamer.nl; a.kuiken@tweedekamer.nl; t.kuzu@tweedekamer.nl; r.vlaar@tweedekamer.nl; h.leenders@pvda.nl; m.maij@tweedekamer.nl; a.marcouch@tweedekamer.nl; m.mohandis@tweedekamer.nl; j.monasch@tweedekamer.nl; h.nijboer@tweedekamer.nl; a.oosenbrug@tweedekamer.nl; s.ozturk@tweedekamer.nl; m.rebel@tweedekamer.nl; j.recourt@tweedekamer.nl; D.Samsom@tweedekamer.nl; m.servaes@tweedekamer.nl; g.tanamal@tweedekamer.nl; r.vermeij@tweedekamer.nl; j.c.vos@tweedekamer.nl; m.vos@tweedekamer.nl; a.a.dvries@tweedekamer.nl; a.wolbert@tweedekamer.nl; l.ypma@tweedekamer.nl; k.yucel@tweedekamer.nl; contact@vrijstellingoldtimer.nl
Michel WaZ

Re: Geen steun in Tweede Kamer: uw hulp is nodig

Bericht door Michel WaZ »

Kreeg hem ook. Binnen gisteren, uitermate teleurstellend dat vrijstelling oldtimer gegronde redenen aandraagt en dat vervolgens het bijna hele kabinet als een kudde struisvogels zijn kop in het zand steekt onder het motto de begroting is rond.
Maw sterf maar met je oldtimers.........! Ik ga ook maar weer eens mailen naar dat eigenwijze Haagse kliekje wat lekker in hun verwarmde kantoortjes allerlei rare plannen verzint!
Ik blijf volhouden voor mijn principes! Favo uitspraak van een oud majoor van het Korps Mariniers ; Kleverlaan! Als je moe bent, dan kan je nog 10 x zo ver!

OPGERUTT met dat WEEKDIER

RRC '86 V8
sjeroens

Bericht door sjeroens »

Done.
En weer ff bovenaan.
J.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Deze reactie van de Tweede Kamer is precies dezelfde als die ik keer op keer kreeg als ik met de heren en dames op het pluche aan het mailen was in de afgelopen maanden.

Ik had de stille hoop dat wanneer een cluppie als Oldtimer belangen met gedegen onderbouwing zou komen, men wel wat alerter zou zijn en op z'n minst de moeite zou nemen om er eens over na te denken.

Het kan toch niet zo zijn dat men het gewoon wil om het willen alleen, als je nou voorgerekend wordt dat je doelstellingen nooit gehaald gaan worden, sterker nog, dat het wellicht geld gaat kosten, dan dien je daar toch wat mee te doen? Nee, als ze d'r achter komen dat het veel geld gekost heeft verhogen ze waarschijnlijk doodleuk weer wat andere belastingen om het door henzelf geopende gat te dichten.

Als zulke mensen in het bedrijfsleven zouden werken, zouden ze een schop onder hun hol krijgen en op kunnen sodemieteren, behalve misschien bij die grote bedrijven en banken waardoor we nou mede in de shit zitten.

Ik zal het wel weer niet begrijpen, maar ja, ik ben dan ook geen politicus of corrupte ondernemer, nee ik ben lulletje melkkoe en kan helemaal tot op het bot uitgekleed worden door deze mensen.

Trieste bedoening hier in Nederland met zulke ongeïnteresseerde en incapabele mensen aan het roer.

En waar ik dan helemaal doodziek van wordt zijn de mensen om je heen die brallen "we hebben ze toch zelf gekozen!", nou, ik heb deze mensen niet in het zadel geholpen, in elk geval niet met de zaken die ze nu flikken, dit ben ik in geen enkel partijprogramma tegen gekomen.

Gert-Jan.
Bram90

Bericht door Bram90 »

De logica ontbreekt hier inderdaad, er is aangetoond dat deze maatregel bij lange na niet gaat opleveren wat ze voorgeschoteld is door de staatssecretaris maar in plaats van hier iets constructiefs mee te doen wordt het aan de kant geschoven. En dan zit er straks nog steeds een gat in de begroting en is de oldtimer hobby ook omzeep geholpen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2013 11:22 door Bram90.
landroverboer

Bericht door landroverboer »

hallo gert-jan
ik ben het volledig met je eens,ze hebben vannacht allemaal een mailtje van me gehad.
groet landroverboer
Dennis Fabel

Bericht door Dennis Fabel »

Allen,

Het zal niet de eerste maatregel zijn die Den Haag wordt verzonnen die meer schade en kosten op andere fronten met zich meebrengt dan dat de maatregel ooit zelf zal opleveren.
Het lijkt ook wel eenrichtings verkeer, eenmaal een weg ingezet lijken ze niet meer terug te kunnen of willen....
Gevolgen zijn niet te overzien voor de branche en alle liefhebbers.

Om onze investering die we in onze Land Rover gedaan zijn veilig te stellen, hebben we hem helaas al verkocht .....

Ik hoop net als iedereen dat er snel een duidelijkheid komt, weer een jaar uitstel en onzekerheid is voor de hobbie van vele mensen en voor mensen die de boterham verdienen in deze branche de zoveelste nekslag.

Mvg,

Dennis
Heerhugowaard (NH)

Voorheen een Land Rover 90 van 1984, nu een Freelander van 2003 !

Freelander%20met%2090.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5b3b7f89fe7ce9df78e0cf215ca928e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F84214690%2FFreelander%2520met%252090.jpg', 'https://dl.dropboxusercontent.com/u/84214690/Freelander%20met%2090.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F84214690%2FFreelander%2520met%252090.jpg', '', 16858896, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gertnijhof

Bericht door gertnijhof »

done
Marchel

HELP: Mail de hele 2e kamer

Bericht door Marchel »

Hallo Prikkers,

Zie bovenstaande posting. Inmiddels heb ik gemaild. Hierbi jde vraag om de hele 2e kamer te mailen.

Groeten,

Marchel
blauwe Land Rover lightweight
pjcfranken@ziggo.nl

Re: HELP: Mail de hele 2e kamer

Bericht door pjcfranken@ziggo.nl »

Begrijp de teleurstelling.Maar bij het begin van de actie was ik er zeer sceptisch over .Zag n donatie als niet zinvol.
Gedane zaken nemen geen keer, ook in deze niet.

Peter & Linda
landroverboer

dus pjc franken , laat zich gewoon naar de slachtbank afvoeren,daar laten wij noordelingen het er niet op aan komen!!!
mvg landroverboer.
landroverboer

Erik750SF

Bericht door Erik750SF »

Done
Stelletje domoren daar in Den Haag, door de pikkers wegjagen zeggen we hier in het zuiden.

Erik750SF
109 stationwagon 6-cilinder 1979
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Te makkelijk geredeneerd. Ga je nog wel stemmen dan?
Ik heb maar weer een heel relaas bijeengeklept. Baat het niet, dan schaadt het niet, naast de schade die ons dan toch wordt berokkend...
Ik ontvang overwegend deze reactie:

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Vanwege de vele e-mails die ik dagelijks ontvang, is het voor mij helaas niet
mogelijk om altijd te antwoorden. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Berichten
worden wel gelezen en ik ben u ook erkentelijk voor de moeite die u neemt om mij te
schrijven. Indien mogelijk, betrek ik uw suggesties en opmerkingen graag bij de
voorbereiding van debatten.
Wanneer u een agenda technisch verzoek heeft, kunt u uw mail ook sturen naar mijn
secretaresse, naam secretaresse
Met vriendelijke groet,
naam politicus

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f06a87e46159a283dd9ecb96d3f7e658', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16859557, 600, 600, 'Loading image ...', false);
pjcfranken@ziggo.nl

Bericht door pjcfranken@ziggo.nl »

Nou dat ook weer niet. Maar ben wel net zo nuchter in mijn mening als de Noordeling. De overheid is wat betreft belastingheffing een onbetrouwbare partner. In dit geval was er n zoektocht naar geld en heel jammer, toen is hun oog gevallen op de Oldtimer-regeling.

De club van de "vrije jongens" hebben daar toen handig op ingespeeld.Doneer ons en wij trekken ten strijde.. Ik heb er meerdere malen op gewezen, dat dit n eenzijdige en kansloze actie zou worden. Alleen met gewin voor de initiatiefnemers. Heb mij er altijd over verbaasd, dat zelfs het Bestuur van de LRCH hier aan heeft meegewerkt en gedoneerd.

Om nu te vragen emails te zenden aan de 2e Kamerleden getuigt van de verloren zaak.Maar goed laat je leiden door hen en stuur je email.In december 2013 ligt de acceptgiro bij je op de mat.
Sterkte in de de verloren strijd,

Peter Franken
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Ze werken in mijn geval op basis van "no cure, no pay".
Anderzijds heb ik geen last van Nederland op MRB gebied, behalve dan dat ik haast zou moeten maken met exporteren van de momenteel geschorste kentekens.
10 emails helpen niet, maar 10.000 misschien iets meer. Nooit geschoten is altijd mis. De onrechtvaardigheid kan uiteindelijk alleen maar in het stemhokje bestreden worden.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c3eb56f52db111ed0cebb5bda25fda67', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16859717, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marchel

Met een beetje trekken en drukken kan het best lukken.

Bericht door Marchel »

Hallo Peter,

De strijd is nog niet gestreden. De eerste mail boxen zitten al vol.

Als je niets zegt gaat men lachend verder. Het is een boekhoudkundige bezuiniging zodat de begroting voor de EU klopt. De praktijk is schijnbaar niet interesant. (Zie de reacties in de filmpjes van afgelopen week).

Dhr. weekers heeft al een tijdje zitten rommelen met cijfers. Het verschil is nog maar 27 miljoen. Met een beetje trekken en drukken kan het best lukken. (het is net als met een Land rover in de modder, NOOIT opgeven.) Ben het geheel met Jan Otto eens.

Groeten,

Marchel
Art van Blondie

Bericht door Art van Blondie »

Beste mensen,

Ik heb toch het idee dat er maar weinig mensen gehoor geven aan de oproep. En ja het is een laatste strohalm, maar het is ook een kleine moeite en wel het minst wat we kunnen doen. Dus ik roep jullie persoonlijk op alsnog de tweede kamerleden een mail te sturen. Voor degene die het moeilijk vinden een brief te schrijven, post ik hier ter inspiratie de brief die ik heb gestuurd. Doe er je voordeel mee. Overigens is vandaag de laatste dag dat dit nog kan, omdat het morgen in de kamer aan de orde komt.

QuoteDe brief: Geachte kamerleden,

Als trotse bezitter van een kleine collectie van 5 totaal verschillende oldtimers, maak ik me ernstig zorgen over uw plannen betreffende de MRB vrijstelling.
Van een Cadillac uit 1958 als oudste tot een Landrover uit 1982 als jongste heb ik de afgelopen jaren bij elkaar weten te sprokkelen. Mijn grootste passie ligt bij het opknappen van deze pracht bolides. Vrijwel elk vrij moment ben ik daarmee bezig.

De oldtimer regeling zoals die nu in het belastingplan is opgenomen zou mij, als ik niks onderneem, 7359 euro per jaar zou gaan kosten. Ja, u leest het goed, zeven duizend drie honderd en negenenvijftig euro! Met dit soort bedragen wordt de rekening van de crisis veel te zwaar aan mij in persoon doorberekend, het slaat kant noch wal.

Ik zie mezelf toch echt als die ‘echte liefhebber’ die volgens de aangenomen Kamermoties van Dhr. Bashir en ook die van Dhr. Van Vliet ontzien zou moeten worden, ik heb zelfs voor het dagelijks gebruik een 6de auto, een belastingvrije (!) Fiat Panda uit 2011. Voor de verzamelaars zoals ik heeft dit echt desastreuze gevolgen, niet alleen is het simpelweg financieel totaal onhaalbaar om dit soort bedragen op te brengen, daarnaast ook zal de waarde van de verzameling in een klap verdampen. En dan heb ik slechts 5 oldtimers, ik hoor ook van mensen die er een stuk of 30 hebben! De aangenomen Kamermoties worden mijns inziens dus geen recht aangedaan.

Recentelijk is de stichting “VrijstellingOldtimer” actief geweest en heeft onomstotelijk aangetoond dat de voorgenomen maatregel financieel niet deugt, iets wat ik zelf met gezond verstand ook al zag aankomen. De situatie is namelijk dat ik de 7359 euro echt niet ga betalen, al zou ik het willen, ik kan het simpelweg niet opbrengen. De auto’s worden dus geschorst en uit eentje wordt de LPG installatie verwijderd. Eenieder die voor zijn oldtimer dit soort extreme bedragen moet gaan opbrengen zal naar dit soort oplossingen gaan zoeken. In het landroverwereldje gaan dieselrijders ombouwen naar benzine, In het amerikanen wereldje worden de LPG installaties verwijderd. Vrijwel niemand gaat de volle mep betalen!

In eerste instantie werd de maatregel aangekondigd als milieu maatregel, daarvan is inmiddels ook aangetoond dat het effect van de maatregel op onze lucht nihil is. Daarnaast is het belasten van LPG auto’s het ultieme bewijs dat het niet om het milieu gaat.

Maar waar gaat het dan wel om? Het gaat niet om het milieu en het gaat niet om het geld. Dan blijft er maar een ding over: afgunst! De maatregel is gebaseerd op afgunst omdat een enkeling de motorrijtuigenbelasting omzeilt door op een onbedoelde manier gebruik te maken van de oldtimer regeling. En om die afgunst bot te vieren, moet de echte oldtimer liefhebber het maar ontgelden.

U zou zich eens moeten gaan realiseren dat het probleem helemaal niet in de oldtimer regeling zit. Het probleem is namelijk dat de auto in Nederland veel te zwaar belast wordt, vergelijk het eens met andere Europese landen. Als de auto belasting niet zo achterlijk hoog was, dan zouden mensen ook niet zo vindingrijk zijn om dat te omzeilen. Daar waar u de oldtimer regeling de nek omdraait, zullen creativelingen andere ideeën ontwikkelen om de belasting te omzeilen, te denken aan de auto’s met 25km bordje!

Ik hoop dat mijn brief gelezen wordt en dat u mijn zorgen kunt begrijpen. Nog meer hoop ik dat u beter doordachte en minder desastreuze maatregelen neemt.

Met vriendelijke groet,
Art
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Wel of geen resultaat, het is voor hen op dit moment toch wel een fulltime baan, er zal toch ook wat geld binnen moeten komen.
Elbert

Bericht door Elbert »

Gedaan !!

Niet geschoten is altijd mis. Maar je zou bijna gaan oefenen. (Sorry, niet te letterlijk nemen, zit net JFK op Discovery te kijken)

Elbert
marcel 2

Bericht door marcel 2 »

Hallo Elbert,

Ik kon het niet laten om even op jou reactie in te gaan.

Laat hem wel in leven !! Dan kan hij direct de vruchten plukken van de bezuiniging op de zorg en de AWBZ.
En misschien in een later stadium mag een bijstandtrekker hem thuis verzorgen i.p.v. een verzorgende.

Maar tegen die tijd zijn ze hem als collega's al lang vergeten, want dan is hij namelijk een van die profiteurs van de samenleving.

Groeten Marcel 2

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2013 14:58 door marcel 2.
Pieter

Bericht door Pieter »

Hierbij een weergave van mijn email. Mijn bezwaarschrift, gericht aan de belastingdienst ligt al klaar.

Quote Geachte volksvertegenwoordiger,

Op 30 april 2013 was u aanwezig bij de verenigde vergadering der Staten Generaal ter gelegenheid van inhuldiging van koning Willem Alexander. In zijn toespraak sprak hij over vertrouwen in de overheid.
Ik citeer: “Democratie is gestoeld op wederkerig vertrouwen. Vertrouwen van burgers in hun overheid. Een overheid die zich aan het recht gebonden weet en perspectieven biedt. Maar ook vertrouwen van de overheid in haar burgers. Burgers die zich medeverantwoordelijk weten voor het algemeen belang en opkomen voor elkaar. Alle publieke ambtsdragers, of ze nu gekozen zijn, benoemd of aangewezen, hebben aan dat vertrouwen hun bijdrage te leveren. Zó wordt de democratie onderhouden.”

Welnu, door het voorliggende belastingplan 2014 voel ik mij beschaamd in mijn vertrouwen in de overheid en wel om twee redenen: ik word geconfronteerd met een aanzienlijke waardedaling van mijn bezit en ik word geconfronteerd met een aanzienlijke belasting verhoging.

In het verleden heb ik een afweging gemaakt of het voor mij financieel verantwoord was een oldtimer aan te schaffen. Dit bleek het geval onder toen geldende wetgeving. Door de voorgenomen wetgeving voor het wijzigen van de vrijstelling MRB voor oldtimers wordt ik geconfronteerd met een lastenverhoging van € 1816,-- per jaar (€ 151,33 per maand). Een overheid die een dergelijke lastenverzwaring ineens doorvoert, draagt dat bij aan vertrouwen in de overheid?

De voorgenomen wetgeving heeft gezorgd voor een aanzienlijke waarde daling van oldtimers die op diesel rijden en tussen de 25 en 40 jaar oud zijn. Een overheid die wetgeving aanpast met als resultaat een significantie waardedaling van het bezit van haar burgers, draagt dat bij vertrouwen in de overheid?

De voorgenomen wetgeving voorziet in een overgangsregeling voor oldtimers rijdend op benzine waardoor de lastenverhoging voor deze categorie beperkt blijft tot maximaal €120,-- per jaar (€10,-- per maand). Voor oldtimers rijdend op LPG en diesel is geen overgangsregeling voorzien. Door dit te doen meet de overheid met twee maten. Dit gaat in tegen de Nederlandse grondwet artikel 1 waar staat dat mensen in gelijke gevallen gelijk behandeld moeten worden. Discriminatie op welke grond dan ook is niet toegestaan. Een overheid die bij aanpassing van wetgeving voor de ene categorie in een overgangsregeling voorziet en voor de andere categorie niet, draagt dat bij aan vertrouwen in de overheid?

Bij aanschaf van mijn oldtimer heb ik een vrijstellingsbeschikking ontvangen van de overheid. Ik citeer: “Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde voertuig 25 jaar of ouder is. Dit betekent dat u voor het voertuig geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Met ingang van ... verleen ik u daarom vrijstelling van motorrijtuigenbelasting.” In deze brief verleent de overheid mij zonder verwijzing naar om het even welke regeling of wetgeving en zonder enig voorbehoud vrijstelling voor MRB. De voorgenomen wetgeving staat haaks op hetgeen de overheid mij op een eerder moment schriftelijk heeft toegezegd. Een overheid die wetgeving aanpast en daarmee een eerdere toezegging aan haar burgers schendt, draagt dat bij aan vertrouwen in de overheid?

Op basis van bovenstaande ben ik van mening dat u met het belastingplan 2014 het vertrouwen in de overheid schaadt en daarmee in de kern ook de democratie.

Ik verzoek u daarom ook om de voorgenomen wetgeving voor vrijstelling MRB voor oldtimers te heroverwegen en te zoeken naar oplossingen die recht doen aan wat koning Willem Alexander in zijn toespraak bij zijn inhuldiging heeft gesproken.

Wanneer het belastingplan 2014 in zijn huidige vorm doorgang vindt, dan zal ik een rechtszaak aanspannen tegen de overheid en eisen dat de overheid gestand doet aan het geen zij schriftelijk aan mij heeft laten weten.

Hoogachtend,

...
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

... in hun brievenbussen gedaan! De 'zelfgekozen' minkukkels ... :-(

groet Martijn
landroverboer

Re:in sinterklaas sfeer kan je ook mailen.

morgen is de grote dag,of ik nog graag in nederland wonen mag!!!!!
(ivm mrb oltimers)
dat een boer dit nu weer bedenken moet.
landroverboer

Re: Re:in sinterklaas sfeer kan je ook mailen.

oeps,oldtimers.
Dennis Fabel

Bericht door Dennis Fabel »

Wederom alle mail adressen weer even berichtje gestuurd, niet geschoten is altijd mis.

Mvg,

Dennis
Heerhugowaard (NH)

Voorheen een Land Rover 90 van 1984, nu een Freelander van 2003 !

Freelander%20met%2090.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b9710af82a609f8edc296a2f2fbcd347', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F84214690%2FFreelander%2520met%252090.jpg', 'https://dl.dropboxusercontent.com/u/84214690/Freelander%20met%2090.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F84214690%2FFreelander%2520met%252090.jpg', '', 16860800, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Menno SIII 109 & 88

Bericht door Menno SIII 109 & 88 »

Als je maar niet zoals Nijboer een Duitser gaat worden Jan-Otto !!

gr Buch
landroverboer

hee kapitein buch
ik zal Nijboer even vragen offie even wil uitkijken naar opa,s fiets.
heb je al even naar de kamerleden gemailt,jij kan nog wel aardig verstandig praten namelijk,als ze het dan nog niet snappen kunnen ze beter op wachtgeld
maar niet meer als dat de gewone man ook beurt.
groet LB.
camprover

Bericht door camprover »

Heb ze ook een uitgebreide mail gestuurd.
Overigens beangstigend hoeveel 'niet aanwezig' meldingen je krijgt...

Groet aan allen vanaf de Veluwe
Marc
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Mijn kop was " betrouwbaarheid regering"........................ zonder emoticon natuurlijk!

RRC '86 V8
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

viel me ook op ... gooi maar op de berg heet dat (zouden wij eens als zzp-er eens moeten flikken ...).
grt Martijn
Hans N

Bericht door Hans N »

Geacht kamerlid,

Het is voor u persoonlijk misschien moeilijk voor te stellen maar na invoering van de MRB op oldtimers valt mijn vriendenclub uit elkaar waarmee ik inmiddels 15 jaar optrek bij off-road evenementen in binnen en buitenland.
De lijm in deze club is de liefde voor Klassieke landrovers.
Veel van deze exemplaren zijn zorgvuldig gerestaureerd en rijden netjes op LPG of Diesel. De meeste exemplaren zijn tussen de 27 en 37 jaar oud.
Een paar zijn er ouder dan 40 jaar! En een groeiend aantal is niet ouder dan een jaar of 8 tot 18.
Deze laatste 2 groepen hebben niets te vrezen. Ze weten tenslotte waar ze aan toe zijn of blijven buiten schot.

Echter de groep waarin mijn vrienden en ikzelf zitten krijgt vanaf 2014 te maken met een verhoging van de wegenbelasting van € 0,- naar resp. € 2248,- of € 2360,- voor het rijden op diesel of LPG.
Daarbij wordt met deze wagens niet meer dan gemiddeld 3000 km per jaar gereden.

Als liefhebber of Larofiel zoals we elkaar liefkozend noemen ben ik zelf in het bezit van 3 oude Landrovers op LPG van 32, 28 en 35 jaar oud.
Vanuit het niets naar ineens meer dan €6000, per jaar gaan betalen aan MRB gaat mij niet lukken.

Maar erger nog mijn vrienden ook niet!

Ik overweeg 1 wagen om te bouwen en de rest tot ze 40 jaar oud zijn te schorssen.
De € 120, per jaar aan MRB kan ik natuurlijk wel opbrengen.
Veel van mijn vrienden hebben die keuze niet omdat ze op diesel rijden!

Ik wil u met klem vragen om dit nieuwe plan te verwerpen of dan in ieder geval geen brandstof discriminatie toe te laten.

Vriendelijke groet,

Hans Noordijk

Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG

[plus.google.com]
Plaats reactie