Brrr...
Brrr...
Heb recent een 4,6 liter blok in auto gelegd, nou komt de temperatuur niet boven eerste streepje ik schat een graad of 60. Er zit een gewone radiator in maar ook nog een oliekoeler. Is het een idee bijv. De oliekoeler af te schermen en te kijken wat de temp. dan doet, of kan ik beter stukje radiator afdekken?
Re: Brrr...
Je kunt beter gewoon eerste met een externe thermometer kijken wat de werkelijke temp is.
In ieder geval komt uit de verwarming ook alleen maar (f)lauwe lucht en kan ik mijn hand zo op de radiator leggen.
Dan zou ik als eerste de thermostaat verdenken. Daarna het koelvloeistof niveau.
Ik zou ook eerst naar de thermostaat kijken en de o-ring van de thermostaat, kan ook zijn dat er koelvloeistof langs de thermostaat lekt.
Aangezien je er al mee gereden hebt neem ik aan dat het het blok goed ontlucht is en als alles lauw aanvoelt is dit wel waarschijnlijk de boosdoener.
De groeten,
Michel
Aangezien je er al mee gereden hebt neem ik aan dat het het blok goed ontlucht is en als alles lauw aanvoelt is dit wel waarschijnlijk de boosdoener.
De groeten,
Michel
Als je de oude radiateur van de V8 gehouden hebt kan dit wel kloppen als de thermostaat open blijft staan.
De capaciteit van de oude radiatuer is namelijk veel grote als die van een P38. (simpelweg odat de radiateur veel groter is)
Thermostaat even controleren of hij ook echt regelt.
De capaciteit van de oude radiatuer is namelijk veel grote als die van een P38. (simpelweg odat de radiateur veel groter is)
Thermostaat even controleren of hij ook echt regelt.