tijd tussen besluit en invoeren MRB

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
redfox

tijd tussen besluit en invoeren MRB

Bericht door redfox »

Hoi, is misschien al eens naar voren gekomen maar kan het zo niet vinden. Weet iemand hoe lang de minimale tijd is tussen het definitief doorgaan van het MRB verhaal en de invoering? Is daar een minimale tijd voor? zoals ik al vaker heb gepost ga ik van geel naar zakelijk grijs, heb alle spullen in huis maar wil nog even wachten tot het laatste moment (blijf hoop houden). Maar als het 20 december bekent is en 1 januari wordt ingevoerd ben ik te laat natuurlijk. groet Barend
Marijn & Simba

Re: tijd tussen besluit en invoeren MRB

Bericht door Marijn & Simba »

Kan zomaar van de ene op de andere dag. Is al wel met meer dingen gebeurd.
Zo gauw het door de 1e kamer is en in de Staatscourant is aangekondigd is van kracht.
Maar aangezien er nog gesteggel en amendementen op stapel staan... wordt het nu wel kort dag.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('135e40cc13b0d9b65c35b4fa24eb869d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16837305, 600, 600, 'Loading image ...', false);
TVR

Email met update

Bericht door TVR »

Zie hieronder;

Even een snelle update. Gisteren waren wij de hele dag in de Tweede Kamer. Wederom kwamen de oldtimers aan bod (beeld volgt mogelijk later) en weer had Weekers het moeilijk. Inmiddels staat vast dat onze bewering dat Weekers de Kamer onvolledig informeerde, juist was.

Eerste Kamer
Vandaag spreken wij de Eerste Kamer fracties van VVD en SGP. Heel belangrijk want dit zijn 2 van de 5 partijen die het belastingplan 2014 zullen steunen. En het is juist de Eerste Kamer die wetten controleert op kwaliteit. En van de oldtimermaatregel deugt natuurlijk weinig!

Facebook
Het lukt ons niet om bij iedere update een nieuwsbrief te struren vanwege de vele ontwikkelingen. Wij roepen daarom iedereen die op de hoogte wil blijven op zich aan te melden bij de groep Oldtimerliefhebbers op Facebook. Wij zijn daar ook actief en plaatsen regelmatig updates. Leuk is dat u daar zelf ook mee kunt praten. De groep is te vinden op [www.facebook.com].

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
redfox

Bericht door redfox »

Oeps, ik dacht dat er 2 maanden ofzo tussen zou zitten. Moet ik dus op tijd beginnen. Ombouw van het dak en andere zijwanden en de langsbankjes eruit kan wel in een weekend en dan langs de RDW. Moet ik er toch niet later dan eind November mee beginnen denk ik, Hoop dat er dan al wat meer zerkerheid is. Afwachten maar.
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Laat je niet gek maken, voorlopig word er nog gelobbyd .............

RRC '86 V8
Michel WaZ

Re: Email met update

Deze middag wederom een debat over onze hobby in de 2e kamer........

RRC '86 V8
redfox

Bericht door redfox »

Dat zegt mijn vrouw ook al Ben bezig de nieuwe zijwanden alvast in de goede kleur te schilderen etc. zodat ik direct los kan als het nodig is. Zal trouwens wel een beweging geven in autoland, ik ben uiteraard niet de enige die in deze positie zit. Zodra het bekend is wordt het een schorsen en ombouwen en keuren van je welste, of zou dat wel mee vallen.
Michel WaZ

Geen idee, maar mocht alles doorgaan gaat of de lpg installatie eruit of ga ik ook ombouwen. Dan de RDW bellen en een afspraak maken. Mocht voor die tijd toch die blauwe enveloppe in de bus liggen bezwaar aantekenen ivm drukte RDW ........en besluiteloze regering!
Ik denk dat er wel een soort overgangsregering komt, zou van de gekke zijn dat je je auto voor het eind van het jaar klaar hebt.

RRC '86 V8
jacob

Bericht door jacob »

ik wil juist van grijs na geel td5 90 1999.

dus als er mensen zijn die voor mij onderdelen in de aanbieding hebben.
achterbank gordels en opbouw. ik heb een grijs opbouw en dakje en tussenschot in de aanbieding.

:-)

mvg jacob
Menno SIII 109 & 88

Bericht door Menno SIII 109 & 88 »

Ja Jacob dat krijg je met gezinsuitbreiding.....
Berry [Land Rover]

Behandeling belastingplan 2013 (28-10-2014) inzake oldtimers

Bericht door Berry [Land Rover] »

Menno SIII 109 & 88

Bericht door Menno SIII 109 & 88 »

Geef de burger weer wat moed.
Joadalama

Re: Behandeling belastingplan 2013 (28-10-2014) inzake oldtimers

Bericht door Joadalama »

Wellicht wat selectief gemonteerd en hoor maar weinig van de coalitiepartijen, de bomenknuffelaars en de democraten die zijn blijven hangen in de sixties. Die partijen zijn samen lid van de club van rupsje nooitgenoeg en bepalen dus in de beide kamers of het verhaal door gaat. Wel leuk dat we even genoemd werden door Pieter Omtzigt en dat wij dus niet het probleem zijn (in zijn ogen dan).
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

tja belachelijk als dat de waarheid zou zijn .... en let op, het is/wordt (als de stompzinnige JSF) de ... dus wij hebben ons tussenschot voor in de 109 alvast klaar liggen, verrrrrr ...

groet Martijn
Gert

Bericht door Gert »

Wat een geneuzel van die suffe en ingedommelde kamerleden op pluche , gewoon zielig te noemen gezien het feit dat ze alle 3 vragen om een nette overgangsregeling voor de diesel en lpg auto's ..............en over die 40 jaar heel erg weinig klagen en alles monotoon oplezen vanaf hun briefje , bah
.
Range benzine € 120 euro per jaar - range lpg € 2408 euro per jaar = grove discriminatie van 1 bepaalde groep.

Tussenschot grijs kenteken = range 1978 = onbegonnen werk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2013 09:41 door Gert2.8dt.
redfox

Bericht door redfox »

Tja, dan maar hopen op dat kwarttarief (ik heb 110, RHD, 200tdi, 1984). Is altijd nog beter dan zakelijk grijs en ik hou mijn stoeltjes. Mocht dit gebeuren hou ik voor de zekerheid wel mijn grijs ombouw spullen op voorraad, je weet maar nooit wanneer het weer veranderd.
Michael

Bericht door Michael »

Mooi filmpje, vooral die Peter Omzicht van het CDA vind ik sympathiek overkomen.
en met mijn 110 diesel uit '84 zou ik enorm uit de brand zijn met een overgangsregeling voor 30+
Geeft de burger tochweer wat moet. mijn 110 moet eind deze maand gekeurt zijn en ik twijfelde heel erg, maar na het zien van dit filmpje laat ik hem toch maar keuren. kan ik in december in ieder geval nog rijden en in 2014 zien we dan wel weer. ik kan hem dan altijd nog schorsen!
Kaaskop

Bericht door Kaaskop »

Ik heb dit naar stichting autobelangen verstuurd vanwege Weekers' opvallende uitspraak over ECHTE oldtimers:

Beste Wouter van Embden,

Ik hoop dat u Dhr. Weekers weet te overtroeven met de cijfers uit uw rapport. In de debatten uit de filmpjes komt nog onvoldoende overtuigingskracht van de kamerleden naar voren,vind ik, al snijdt dhr. Omtzigt het juiste onderwerp aan, het verkeerd voorlichten van de kamer, gebaseerd op cijfers uit uw rapport. Ik hoop dat dhr. Weekers daar echt mee wordt geconfronteerd, dat men goed doorvraagt en dat hij heldere uitleg moet geven.

In het gesprek op 04-11-13, vanaf 19:33 spreekt dhr. Weekers aan het eind over dat een echte oldtimer droog hoort te staan en een echte oldtimerliefhebber daarvoor zorgt, want anders blijft er weinig over van de auto. Welnu, mijn auto is bijna 30 jaar oud en ik heb speciaal voor mijn oldtimer een carport gebouwd zodat deze droog kon staan. Dus mijn conclusie: mijn Landrover is volgens de woorden van dhr. Weekers een ECHTE oldtimer en ik ben een ECHTE oldtimerliefhebber. Het zijn Weekers' eigen woorden.
Zie hier mijn echte oldtimer in mijn droge stalling:

[picasaweb.google.com]

Volgens mijn verzekeringspolis dient voor de all-risk verzekering de auto op een oprit te staan, in ieder geval niet aan de straat.

Wie is dhr. Weekers trouwens om te bepalen wat echt rijdend erfgoed is? Wie bepaalt dat eigenlijk?

Veel succes.

Met vriendelijke groet,
Maikel Kauffman

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2013 14:16 door Kaaskop.
Gert

Bericht door Gert »

Diesel/lpg = hetzelfde tarief + volledige mrb naar gewichtsklasse tot 40 jaar vanaf datum 1ste tenaamstelling .
Benzine = overgangsregeling 25-40 jaar 120 per jaar en dan mag je tot nu bekend is 9 maand rijden+ 3 maand stallen .
Maar we wachten rustig af wat het gaat worden en hopen er het beste maar van ...................
redfox

Bericht door redfox »

Inderdaad afwachten maar,........ ik word er wel een beetje moedeloos van die onzekerheid,..... wel ombouwen niet ombouwen, wanneer ombouwen. De een keer denk ik, gaat toch wel door dus ombouwen maar, andere keer, er is nog hoop op een aanpassing, maar wat voor aanpassing. Zoals ik al eerder schreef, ik ben de enige niet. Denk eens aan al de Amerikaanse auto's etc. daar valt helemaal niets aan om te bouwen aan uitvoering of motoren en daar zijn er misschien nog wel meer van dan Land Rovers. We zien wel (zucht)
Hans

Bericht door Hans »

Gewoon rustig blijven . Wouter van Emden en de zijnen doen prima werk voor ons , heb zonet weer een donatie gedaan , zodat ze weer met volle kracht ertegen aan kunnen gaan . En mocht het hun niet lukken , wij zijn toch met alle oldtimer liefhebbers wel in staat om b.v. een hele dag een belangrijk stuk snelweg of wegen te kunnen blokkeren . Doen de vrachtwagen chaufeurs in Frankrijk ook als ze wat willen bereiken , en meestal lukt het hun ook op deze manier . Met z'n allen kunnen we heel wat .
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

ik heb toch ook maar gedoneerd. Dat wilde ik eigenlijk alleen bij positief resultaat doen, maar deze mensen zijn er nu al zo lang mee bezig dat hun inspanningen toch wel beloond mogen worden, zelf als het allemaal voor niets blijkt te zijn geweest. Ze zijn in elk geval de enigen die hun best voor ons blijven doen...
Eric&Betty Boop

Bericht door Eric&Betty Boop »

Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb toch ook maar gedoneerd. Dat wilde ik
> eigenlijk alleen bij positief resultaat doen, maar
> deze mensen zijn er nu al zo lang mee bezig dat
> hun inspanningen toch wel beloond mogen worden,
> zelf als het allemaal voor niets blijkt te zijn
> geweest. Ze zijn in elk geval de enigen die hun
> best voor ons blijven doen...

Dat idee had ik ook Paul. Doneren na behaalde resultaten. No cure,no pay. En ik hoef me niet eens echt zorgen te maken want Betty is bijna 43.
Maar die mannen doen nu al zo'n tijd hun best voor ons(als enigste) dat dat wel beloond mag worden.
Mijn donatie is onderweg.
En voor de mensen die denken dat het zakkenvullers zijn. Ik denk dat ze er niets aan overhouden want ik heb een beetje een idee wat dit soort ongein kost.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('147f8eea2edf2596cc618e1d95f24a32', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16843465, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('b3982bb1e7b3a6e2d27c878a5de3a4d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16843465, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tonny LR110

Bericht door Tonny LR110 »

En inderdaad een belangrijk stuk snel weg blokkeren als het de verkeerde kant op loopt.... YESSSSS dat zie ik ook wel zitten..
1dracht maakt macht... op dat punt kunnen we nog heel wat leren van die Fransen :-)..... ik zal in Januari of wanneer de kogel door de kerk is er ZEKERSSSSSSSSSS bij zijn ..........
Michel WaZ

Re: NET BINNEN, er is hoop!

Eindelijk beweging in de zaak!
Eerlijk gezegd kan ik het zelf bijna niet geloven, maar na maanden onophoudelijk werk van ons team, lijkt er eindelijk echt beweging in de zaak te komen! In 2009 wisten wij de regeling die youngtimers trof terug te draaien met algemene stemmen in de Tweede Kamer. Toen lagen de zaken wel heel anders, zo stond die maatregel niet in een regeerakkoord en bij die maatregel hadden niet een aantal partijen een akkoord gesloten met het ministerie van financiën. Ook toen was het tot op het allerlaatste moment super spannend, zelfs tot een uur voor de stemming hadden we toen geen enkele zekerheid. We mochten toen bij Bas van Werven en Carlo Brantsen op BNR Nieuwsradio live verslag doen van de stemmingen.

Onjuiste cijfers
Maar er zijn ook duidelijke overeenkomsten. Bij de youngtimer actie ging alles om cijfers, die spelen ook nu weer een cruciale rol. Ook toen bleken de door het ministerie van financiën gehanteerde cijfers onjuist. Eigen onderzoek wees ook toen uit dat de cijfers van financiën niet konden kloppen. Tot op het einde van de actie bleef financiën achter hun cijfers staan, maar de Kamer koos onze kant. Mocht u het interessant vinden, bekijkt u dan vooral dit fragment waarin Johan Remkes (VVD) ongekend hard uithaalt naar de indiener van het amendement.

Betrouwbare overheid
Overigens stond de VVD toen pal achter de oldtimerbezitter, de VVD wilde toen het amendement Cramer (dat de oldtimer vrijstelling bevroor op bouwjaar 1986) volledig schrappen en de vrijstelling blijven laten in gaan na 25 jaar. Vreemd dat diezelfde VVD per 1 januari 2012 via het amendement Van Vliet akkoord ging met een verscherping EN helemaal met de extreme maatregel die nu voorligt! En dan te bedenken dat de PvdA en VVD in hun toelichting op het regeerakkoord met lof spreken over de 'betrouwebare overheid'...

Rol Eerste Kamer
Bij onze vorige actie speelde de Eerste Kamer ook een belangrijke rol. Ook toen was namelijk de kwaliteit van wetgeving in het geding. Dat is met de oldtimers nog veel sterker aan de orde. U kent ons belangrijkste argument inmiddels: dit is de derde maatregel in 4 jaar die dezelfde groep hard treft. Dit zou de Eerste Kamer niet moeten toelaten en alles wijst er inmiddels op dat dit niet zal gebeuren! De Eerste Kamer heeft Weekers eerder dit jaar ook al teruggefloten inzake de pensioenen. Ook dit jaar hebben wij al gesproken met diverse Eerste Kamerleden. Zonder uitzondering zeggen zij dat er wel een heel sterke aanleiding moet zijn om de wet 3 maal in 4 jaar voor dezelfde groep ingrijpend te veranderen. En zoals wij hebben bewezen, is die aanleiding er juist niet!

Spannende week
Komende week wordt spannend. Maandag spreek ik met Helma Nepperus (VVD) en heb ik een afspraak op het ministerie van Financiën. Dinsdag wordt waarschijnlijk gesproken met verschillende Eerste Kamerleden en woensdag staat een afspraak met Wouter Koolmees (D66). Daarnaast zitten er nog verschillende afspraken met Kamerleden in de pijpleiding. 

FEHAC
De afgelopen maanden hebben wij goed contact onderhouden met de FEHAC. De FEHAC is blij met al het werk dat wij gedaan hebben. Aangezien het er nu toch echt op begint te lijken dat de oldtimerregeling in de huidge vorm (40 jaar compromis) het niet gaat halen, blijft afstemming met de FEHAC van belang. 

Wij geven de strijd niet op voordat de maatregel van tafel is!

Met vriendelijke groet,

RRC '86 V8
louis

Bericht door louis »

mailtje vandaag van Wouter:

Vandaag waren Arjan en ik in Den Haag. Wij hadden een afspraak met Helma Nepperus (Tweede Kamerlid VVD). Voor het eerst lukt het om iets beweging in de VVD te krijgen. Echter, er zijn nog geen concrete afspraken gemaakt.

Daarna hadden wij een afspraak op het Ministerie van Financiën. Wij hebben daar onze bezwaren toegelicht en uitleg gegeven over ons dossier. Zij bestuderen onze gegevens en komen daar op terug. Wij verlieten het Ministerie met een goed gevoel.

Vervolgens hebben wij met diverse fracties in de Tweede Kamer gebeld. Daaruit werd duidelijk dat wij geen enkele zekerheid hebben over het verdere verloop. Sterker nog, wij hebben in de Tweede Kamer nog geen Kamerlid gevonden die bereid is om een reparatie-amendement (wetswijzigingsvoorstel) in te dienen. Daarom zullen wij ook morgen weer in Den Haag zijn om ons uiterste best te doen verdere steun te krijgen. Zo spreken wij morgen Wouter Koolmees (Tweede Kamerlid D66). Hij is de financieel woordvoerder voor D66 en heeft gewerkt bij het Ministerie van Financiën en kan dus als geen ander de voorliggende maatregel beoordelen.

Wij gaan gewoon door! En als de Tweede Kamer het niet repareert dan zullen wij alles op alles zetten de Eerste Kamer dit plan te laten blokkeren.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2013 22:50 door louis.
Hans N

Bericht door Hans N »

fijn he.
dan weet ik of ik nog ff verder moet zoeken naar oude kentekens dan kan de hele stal 40 jaar of ouder worden

Laatst al met zo'n oud ("72) half vergaan lijk welke al 20 jaar stil staat naar de rdw geweest en gewoon een nieuw kenteken gekregen. Ongelofelijk.
Ik laat m nog maar even staan tot er duidelijkheid is. T lijk zou beter niet meer gebruikt kunnen worden maar ja er dreigt een veeleisende ouwe dag.
Tis behoorlijk veel werk om het om te bouwen maar ja wat moet dat moet. Ik doe het liever niet want de huidige (1986)staat is veel beter en zo'oud rrc chassis kan behoorlijk gaar zijn.
En dan maar weer hup de hele zaak verbouwen.
Wat een onzin. weer een winter lol en kouwe klauwen in de schuur....

Groet,
sjeroens

Bericht door sjeroens »

"Vandaag hadden wij een afspraak met Wouter Koolmees (D66) waarbij Ed Groot van de PvdA onverwacht aanschoof. Met zijn drieen hebben wij een bijzonder vruchtbaar gesprek gehad.

Er lijkt breed draagvlak te zijn in de Eerste en Tweede Kamer voor een oplossing die wij hebben bedacht, maar waarover wij helaas nu nog niet in detail kunnen treden. Wij hebben aan Pieter Omtzigt van het CDA gevraagd om deze oplossing vanavond voor te stellen aan Staatssecretaris Weekers en hopen dat hij dit gaat doen.

U kunt ons daarbij helpen en roepen daarom iedereen met een Twitter account op om een hele positieve tweet uit te sturen naar Pieter Omtzigt die namelijk keer op keer opkomt voor u als oldtimerbezitter. In deze tweet zou u bijvoorbeeld kunnen vragen: “Beste Pieter, wij waarderen uw inspanningen voor de oldtimerliefhebbers enorm en hopen dat deze tot een doorbraak kunnen leiden”.

Twitteraccount Pieter Omtzigt: @PieterOmtzigt

Wilt u live meekijken naar de ontwikkelingen omtrent het oldtimerdossier, kijk dan hier:
Livestream Tweede Kamer

Wouter zit op dit moment van schrijven uiteraard namens u op de publieke tribune.

Met vriendelijke groet,

Arjan Lenoir,
Namens Team VrijstellingOldtimer"
gerard series 3 88

Bericht door gerard series 3 88 »

ben benieuwd wat eruit gaat komen hopen op een goede afloop
Michel WaZ

Het is nog aan de gang....morgen komen er antwoorden van Weekers........

RRC '86 V8
louis

Bericht door louis »

Omtzigt vraagt 1 jaar uitstel. benieuwd wat W gaat antwoorden morgen.
Michel WaZ

19 november.......dan weten we het......pfuuuuuu

RRC '86 V8
Plaats reactie