krukas lager disco 4.2 v8 gas

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gerard series 3 88

krukas lager disco 4.2 v8 gas

Bericht door gerard series 3 88 »

hallo een kennis van mij rijd in een disco bj 2005 4.2 liter v8.
nu is het vermoeden dat een krukas lager kapot is wie kan of zou hem willen helpen met dit probleem
natuurlijk tegen een vergoeding, het is omgeving groningen
groet gerard
gerard series 3 88

Re: krukas lager disco 4.2 v8 gas

wie o wie
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Is dit een Disco II? Dus nog met het klassieke Rover/Buickblok?

Gr, Bart
Bart van Dessel

Hallo hallo??
Disco

Bericht door Disco »

Allo,Allo lijkt mij het blok uit één van de laatste RRC (was toch de LSE?)

Jo
Bart van Dessel

Ja de 4.2 uit de LSE is nog een echt Rover blok, hoort alleen niet in een DiscoII thuis, maar past wel 1:1, daarvan kun je de drijfstanglagers relatief makkelijk vervangen vanonder de auto. De nieuwere blokken heb ik geen verstand van.

Gr, bart
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Gerard schrijft dat er waarschijnlijk een krukaslager defect is,misschien bedoeld hij een drijfstanglager .Als er een lager defect is,dan is het GEEN kwestie van even het carter eronder vandaan en een paar nieuwe lagerschaaltjes er in.In de allermeeste gevallen is er dan meer aan de hand en zal de motor uitgebouwd moeten worden en naar een revisiebedrijf gebracht moeten worden voor reparatie (als je het zelf niet kan). Misschien horen we nog van Gerard . Vr gr Henk B.
Bart van Dessel

Ik heb hele andere ervaringen Henk, misschien altijd geluk gehad Ik heb het altijd eerst geprobeert via de makkelijke weg (carterpan-lagerschaaltjes) en dat is altijd nog gelukt, ze rijden na jaren allemaal nog die ik heb vervangen. Drijfstanglagers slijten in de regel ook sneller dan de hoofdlagers.

Gr, Bart
gerard series 3 88

hallo nee bart ben verkeerd geinformeerd hoorde net dat het een 4,4 liter benzine gas is en een disco 3
reaktie heeft even lang geduurd ivm werk
gerard series 3 88

inderdaad er word bedoeld drijfstang lager heb navragen gedaan dat vermoeden bestaat er
gr gerard
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

OK Bart,bij een versleten lager is het wel eens mogelijk om het op zo'n manier op te lossen.Ik had begrepen dat het om een defect lager ging.Meestal is de krukas dan ook beschadigd. Vr gr Henk B.
Bart van Dessel

Een Disco III ben ik niet van op de hoogte helaas. Je zou 's kunnen informeren bij bas4cars.nl

Gr, Bart
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

De 4.4 V8 is toch de BMW motor. Een vriend van mij heeft een 4.4 V8 in zijn Range Rover en dat is een BMW motor. Ik geloof ook niet dat er ooit een 4.4 V8 Rover blok gemaakt is.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Bart van Dessel

Ik denk 't ook Wim, ze hebben ook Jaguar V8 motoren gehad maar die kwamen later.

Gr, Bart
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Volgens mij zit in de L322 de eerste tijd de 4.4 van BMW en zit er in de Disco en RRS vanaf het begin een Jaguar AJ-V8 die is opgeboord van 4.2 naar 4.4 liter. Ik heb de 4.2 versie in mijn Jaguar XJ V8 en het zijn normaal gesproken hele betrouwbare motoren, al hoeft zo'n motor in een lichte aluminium Jaguar natuurlijk lang niet zo hard te werken als in een zware land Rover.... Later kreeg de L322 ook de Jag motor..
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

In de Discovery 3 is idd vanaf dag 1 gebruik gemaakt van de Jaguar AJ-V8 gehad.
Ik denk dat een zoektochtje door de diverse Jaguar forums je meer info gaan opleveren. Op de D3 forums is niet zo heel veel te vinden over de V8, simpelweg omdat er niet zo heel veel van zijn....

Gerrit
Plaats reactie