electrisch probleem oplossen
electrisch probleem oplossen
Heb na 1,5 jaar auto weer rijdend, blijken nu wat electrische problemen op te duiken. wisselend branden zekeringen door, spitst zich toe op 3-4 groepen. Heb de bekabeling al minutieus nagelopen, maar op 1 los stekkertje na nog niks kunnen vinden. Bijv dimlicht re voor en re achter niet aan de praat te krijgen, vervolgens doet het het weer even feilloos, binnenverlichting werkt ene moment wel, andere niet. Benzine en temp meter werkt, andere moment zekering eruit. Het blok is eruit geweest, dat is denk ik nog wel belangrijke info, en ik wil graag een gericht stappenplan om eea uit te sluiten. Ik heb 0 technische kennis, maar heb met gbv (gezond boeren etc) al redelijk wat dingetjes kunnen oplossen. Het schema bijv is me helder. Graag wat tips.
Betreft een 110 uit 84.
En ik ben de filmpjes van Eric the car guy op you tube aan het kijken,
[www.youtube.com]
Die helpen ook wel op weg, vooral electrical basics 1 en 2
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2013 08:22 door Larosaurus.
Betreft een 110 uit 84.
En ik ben de filmpjes van Eric the car guy op you tube aan het kijken,
[www.youtube.com]
Die helpen ook wel op weg, vooral electrical basics 1 en 2
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2013 08:22 door Larosaurus.
Re: electrisch probleem oplossen
Hallo Laurosaurus,
Probeer eens je draad/ kabelboom te inspecteren wellicht heeft deze met terug monteren klem gezeten. Je hebt ergens een kabelbreuk zitten of wellicht ligt er een kabel " bloot ".
Je zegt dat het 3 of 4 groepen zijn en dat er dan wel en dan niet sluiting is. Ontkoppel de gebruikers van deze groepen eens en ga dan stap voor stap deze groepen weer aan sluiten.
Ik moet met moeders de vrouw mee, kom er later nog even op terug.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Probeer eens je draad/ kabelboom te inspecteren wellicht heeft deze met terug monteren klem gezeten. Je hebt ergens een kabelbreuk zitten of wellicht ligt er een kabel " bloot ".
Je zegt dat het 3 of 4 groepen zijn en dat er dan wel en dan niet sluiting is. Ontkoppel de gebruikers van deze groepen eens en ga dan stap voor stap deze groepen weer aan sluiten.
Ik moet met moeders de vrouw mee, kom er later nog even op terug.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Over het algemeen geeft een slechte massa ook idiote storingen.
Heb je 't blok opnieuw geaard aan het chassis?
Verder kunnen slechte contacten in de stekkerverbindingen moeilijk doen.
Qua knallende zekeringen, kabels die bloot liggen / doorgeschuurd zijn is een mogelijkheid, met name bij doorvoeren in oa het schutbord, of waar ze 'over een randje' liggen.
Succes met de zoektocht!
Jurgen
Heb je 't blok opnieuw geaard aan het chassis?
Verder kunnen slechte contacten in de stekkerverbindingen moeilijk doen.
Qua knallende zekeringen, kabels die bloot liggen / doorgeschuurd zijn is een mogelijkheid, met name bij doorvoeren in oa het schutbord, of waar ze 'over een randje' liggen.
Succes met de zoektocht!
Jurgen
Massakabel is goed,
Dimlicht rechts voor en achter blijft tenminst weer branden, ook kleine beschadiging aan kabel gerepareerd, op een aantal plekken met mantelkabel kabel weer netjes gemaakt, maar nergens echte beschadigingen.
Curieus probleem is volgende:
Contact, vervolgens loopt benzinemeter op naar volle tank terwijl hij leeg is, en als ik vervolgens lichtschakelaar omzet loopt de benzinemeter weer naar leeg. Ik kan dus met lichtschakelaar de benzinemeter bedienen (was hij dan ook maar echt vol
Dimlicht rechts voor en achter blijft tenminst weer branden, ook kleine beschadiging aan kabel gerepareerd, op een aantal plekken met mantelkabel kabel weer netjes gemaakt, maar nergens echte beschadigingen.
Curieus probleem is volgende:
Contact, vervolgens loopt benzinemeter op naar volle tank terwijl hij leeg is, en als ik vervolgens lichtschakelaar omzet loopt de benzinemeter weer naar leeg. Ik kan dus met lichtschakelaar de benzinemeter bedienen (was hij dan ook maar echt vol
Massa maak je wel. Als je de lichtschakelaar bediend verbreek je het circuit van de benzinemeter dus kijk nog even die steker of aansluiting na, heb je niet het stekkertje van je dashboard verlichting op je meter gezet?
RRC '86 V8
RRC '86 V8
Dashboard verlichting loopt via aparte schakelaar, maar ik ga het morgen bij daglicht eens even checken.
Ik heb een schema gezocht van een 110 maar ik kom alleen een wazige 110 militair tegen en die staat ook nog op het forum hier.......zal nog een keer kijken op landroverweb......
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2013 06:35 door Michel WaZ.
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2013 06:35 door Michel WaZ.
Wat gevonden wat goed duidelijk is, vanaf pagina 98 beginnen de elektrische schema,s kleurcodes van de bedrading staan er ook bij.
[www.landroverweb.com]
RRC '86 V8
[www.landroverweb.com]
RRC '86 V8
is exact dezelfde, deze had ik al goed bekeken, maar de combi benzinemeter lichtschakelaar gaat net even wat ver. Ik ga straks adhv de kleuren eens op zoek. benzinemeter moet met groen zwarte kabel en groene kabel verbonden zijn. Groen zwarte vanaf de meter in de tank, en groen naar de zekeringkast
Heb je trouwens nieuwe relais geplaatst?
RRC '86 V8
RRC '86 V8
Hi, Ik zou toch goed naar de massa kijken, m.n. die van de brandstofmeting en de verlichting, zoals je het nu beschrijft kan ook een slechte massa dit probleem veroorzaken.
Groet Sylvester.
Groet Sylvester.
Nog steeds niet opgelost, wel weer wat meer informatie. Op het moment dat zekering doorslaat waar de rechts voor en achter dimlichten op zitten gaat de tankmeter weer naar vol, als ik licht uitdoe gaat hij ook naar vol (wat overigens fout is)
Re: electrisch probleem oplossen Gevonden !
Nou fraai, net nog eens goed gekeken met zaklamp, blijkt het weer o zo simpel... waar de kabelboom uit chassis komt aan voorkant, is net de katalysator van de rr uitlaat die tegen kabel opduwde en inmiddels al goed op weg is van al die losse kabeltjes 1 geheel te smelten. Kabelboom naar achteren dus vervangen...
Gelukkig maar scheelt weer een hoop uitzoeken! Toch de kabelboom!
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8