Milieuzone Utrecht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rvdb20

Milieuzone Utrecht

Bericht door rvdb20 »

Mooie boel in Utrecht... Nu moeten we straks MRB betalen om vervolgens NIET meer Utrecht in te mogen:

[www.dichtbij.nl]

[www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2013 10:15 door rvdb20.
Carawagon

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Carawagon »

Als het positieve effect op voorhand al op nihil word geschat en het zo'n ingrijpend effect heeft op de bevolking hoe kan zoiets dan uberhaupt ooit door zo'n stemming heen gekomen zijn?
Ik snap het even niet meer... maar ik ben blij dat ik in het noorden woon.
Ik kom sowieso al zelden in de randstad of in welke grote stad dan ook, maar dit is reden te meer voor mij om deze gebieden te mijden als de pest..
Tegen de tijd dat ze heel Nederland hebben omgebouwd tot milieuzone hoop ik deze bende al lang te hebben verlaten.

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)

www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('e941aceca6977aa9be0730fd7cc6a715', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16831752, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
redfox

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door redfox »

Ik vraag mij af wat voor economische schade het brengt aan bedrijven. Ik kan mij voorstellen dat er klanten zijn die weg blijven, als je je bedrijf in de zone hebt. Moest een paar jaar geleden naar Berlijn met mijn "oude" Mercedes ML (heb ik nu niet meer). Het hotel stond dus in de groene zone. Oplossing, auto parkeren bij het vliegveld buiten de stad en met de trein een half uur rijden naar de stad en dan de metro. Nu had ik de auto toch niet nodig in de stad, maar echt handig was het niet. Ik had het hotel al geboekt voordat ik dit probleem in de gaten had. Later moest ik naar een beurs in Duitsland. Zelfde probleem dacht ik. Het parkeer terrein van de beurs lag echter precies net aan de goede kant van de zone, daar hadden ze dus over nagedacht. Ik weet niet hoe dat met de Jaarbeurs in Utrecht zit. Ik kom oorspronkelijk ook uit de buurt van Utrecht, maar woon gelukkig alweer meer dan 10 jaar op het platteland in Friesland.
Marijn & Simba

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Marijn & Simba »

Tsja, mooi staaltje linkse onwetendheid...

Vanaf welke euro-klasse ben je dan wél welkom? Euro 2? Euro 3? of mag mijn Punto met Euro 5 ook niet meer in Utrecht komen? (niet dat ik vrijwillig naar Utrecht wil, maar toch)

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe1775613ee4d29cb5bdc809b9dd6f96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16831858, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc-my-Words

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Marc-my-Words »

Marijn,

De radio zegt vanaf Euro2 dus een Td5 (ook de oude) mag nog steeds de (binnen)stad in.

Nu is het de vraag of je de binnenstad wel in wil met de auto.
Ik heb een aantal keren spullen moeten halen en brengen op de Oude Gracht, en daar wordt je niet blij van, zelfs als je de weg goed kent in Utrecht.

Als ik naar de tandarts moet zet ik de auto gewoon in een buitenwijk, ergens waar het nog onbetaald parkeren is en dan loop ik de rest (of ik neem de vouwfiets). Met de trein kan ook, maar inmiddels is de trein op zo'n pis-eindje zo duur (zelfs met korting) dat je er zelfs een LandRover voor kan laten rijden (de directe variabele kosten dan).

Marc
Marijn & Simba

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Marijn & Simba »

Euro 2 is met benzine een groene sticker in Duitsland en een diesel een gele.
m.a.w. je mag bijna overal nog komen.
Disco 1 V8 is euro 2, maar de 300tdi ook.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0e1f929e5c69dad9ba802278722b0a3b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16831935, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ken

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Ken »

Ze hebben groot gelijk om alles wat op diesel loopt en zo oud is te verbieden met die vieze luchtvervuiling daar .

Daarna gaan ze natuurlijk alle vervuilende dingen zoals alle woningen/bedrijven/bus- en tramdiensten / asfalt etc binnen de milieuzone gelijk verwijderen/platgooien en er een mooi park van maken met veel natuur en bomen , dat is pas gezond

Weer een ramp na het oldtimerdebacle , onverkoopbare Utrechtse diesels .
Peter&Jessica

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Peter&Jessica »

Utrecht? daar kom je toch alleen maar om over te stappen? Wat verbeelden die jochies zich wel
Die binnenstad is toch al onveilig. Toen mijn broertje daar woonde is er regelmatig ingebroken in zijn auto. & hij is toch helemaal niet van de dikke auto's
Groeten uit het schone Humsterland,
---Peter.
Lucas van Lierop

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Lucas van Lierop »

Wij gaan gewoon weg, iemand anders mag de stad straks sponsoren.
marcel 2

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door marcel 2 »

dan maar een landbouw trekker kopen!

voordelen trekker tov auto

- Geen parkeer geld, omdat er geen boete kan worden geschreven ivm ontbreken nummerbord.
- wielklem past niet.
- altijd goed zicht voor op in de file.
- geen mrb
- nooit vast door inparkeren door een ander.
- geen verbod milieu zone

groeten Marcel
jochem jongsma

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door jochem jongsma »

Hallo Marcel

zijn onze land rovers geen veredelde trekkers ??
hahaha

Groeten jochem
Pike

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Pike »

Uuuhhhhhh......

Er zijn plannen om ook tractoren kentenplichtig te maken. De volgende stappen zijn dan APK en MRB. De FEHAC is bezig deze maatregel voor historische trekkers tegen te houden.

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('479eaeb9ed97e1855d6588215a86e4cb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16832270, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
Hans 109

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Hans 109 »

Kom je dus gvd één keer in utrecht....wordt je auto leeggestolen in de parkeergarage van de Bijenkorf. Twee weken geleden dus.

mvg Hans
Franseslag

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Franseslag »

Dat kenteken voor trekkers zal er dan ook wel komen, zeker na de uitzending van dit soort stukjes:
Rijden zonder kenteken
Anton (Rumble)

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Anton (Rumble) »

Trekkers zie je in amsterdam ook al omdat niet alle vrachtwagens de stad in mogen. Een maatje van me moet dan buiten amsterdam parkeren en dan met trekkers en shovels de stad door. Wat geeft meer uitstoot.
Michael

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Michael »

Toch weer vreemd dat trekkers en shovels en andere van dit soort voertuigen ook niet verplicht een euro 2 norm motor moeten hebben
Je zou toch denken dat onze slimme regelmakers daar ook wel aan denken, of zouden ze bewust deze mazen bedenken om dat het anders voor de gemeente geld gaat kosten als ze iemand moeten inhuren om werkzaamheden in de stad uit te voeren, zoal aan het riool, de weg, metro, tram E.d.? Een aannemer zal het niet erg vinden om aan de regels te voldoen maar als hij allemaal nieuwe voertuigen moet kopen voorzien van schone motoren ( ook de trilplaat ) dan hangt daar natuurlijk direct een leuk prijskaartje aan, en dat vind de wethouder natuurlijk weer niet leuk
Anton (Rumble)

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Anton (Rumble) »

Trekkers en gelijke lopen 1 of 2 euro normen achter. Maar als je graag trilt met een trilplaat voorzien van een oudewetse hatz is dt geen probleem.
Michel WaZ

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Michel WaZ »

Het is een achterhaalde regel die alleen maar weer een boel geld gaat kosten. Laat ze eerst eens bereken wat de kosten tegen over het milieueffect zijn.
Het milieueffect echter is te verwaarlozen. 5 % van de wagens die Utrecht bezoeken is ouder dan 15 jaar.
dit is weer een hersenspinsel van een linkse wethouder die perse zijn wil oplegd en niet nadenkt over de problemen die deze maatregel weer gaat veroorzaken.
In de Duitse steden is deze maatregel alweer jaren achterhaald en afgeschaft.
Gebleken is dat de scooters en ook de 4 takt uitvoeringen zwaarder vervuilend zijn dan de bevoelde wagens.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8
Marc-my-Words

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Marc-my-Words »

Michel,

Ik denk ook dat het niet erg veel zal uitmaken, vooral ook omdat Utrecht nogal "ingepakt" is in een net van auto- en andere verbindingswegen (A2, A12, A27 om de groten te noemen).

Aan de andere kant moet je het (rekenkundige) effect ook weer niet te klein neerzetten want daarmee maak je je eigen positie weer zwak.
Stel dat die (gestelde) 5% vuile auto's ook 5% van de stadskilometers maken en stel dat een vuile auto 20x zo vuil is als een schone dan is de vervuilingsbijdrage van die 5% ruim de helft van de vervuiling veroorzaakt door het autoverkeer. Door deze 5% te weren heb je dan op het punt "vervuiling door autoverkeer" 50% winst -- bedenk daarbij dat autoverkeer in de stad een belangrijke factor is en autoverkeer een van de weinige zaken is die de locale politiek makkelijk beïnvloed en zie daar de "winst".

Echter, want het voorgaande was nogal speculatief, die 5% oude auto's rijdt niet 5% van de stadskilometers, de factor is geen 20 (zeker niet omdat de eerste 1-2 kilometers met een schone auto ook niet schoon zijn), en tenslotte dus alle andere ongein -- import vervuiling (die autowegen), brommers/scooters (met name de snorscooters), en ook het vermijdingsgedrag (auto net aan de rand van de verbodszone parkeren), dus de winst krimpt enorm.

Er zijn ook "slimme" oplossingen. Duurder parkeren, betere OV en fietsvoorzieningen etc. want de grootste winst is te behalen, nl 100% als je een schone of vervuilende auto gewoon stil laat staan. De stad wordt er ook nog eens een stuk mooier en leefbaarder door. Stel je voor: een Maliebaan zonder auto's (of alleen met zo nu en dan ééntje die werkelijk wat komt halen of brengen).
In Hasselt (België) hadden ze een leuk experiment: Gratis OV. Dit gratis OV werd betaald uit de minder-kosten voor nieuwe wegen. Bijwerking was dat mensen ook voor een niemendalletje in de bus stapten, maar het werkt dus wel. Of te wel: biedt werkelijk slimme alternatieven aan, dat werkt meestal beter als verbieden.

Marc

PS Ik heb 20 jaar in Utrecht gewoond, ik ken er de weg, maar ik kom niet graag in Utrecht met de auto, echter, met de trein naar Utrecht is zodanig geprijsd (nog afgezien van eventuele andere ongemakken) dat ik het niet gek vind dat erg veel mensen toch in de auto stappen (zoals ik zelf die 2x per jaar met de auto naar de rand van het onbetaald parkeren rijdt om daarna naar de tandarts te wandelen).
Michel WaZ

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Michel WaZ »

Hoi Marc,

Was vergeten dat het om oudere diesels gaat, was gisteren bij 1 vandaag. Wellicht kan je de uitzending even bekijken op uitzending gemist.
Ben het met je eens hoor over het OV duur en de reisduur......pfuuuuuu. Je kan bv ook een soort electrisch OV of taxi laten rijden door de stad. Betaald uit het parkeergeld van de mensen die een beetje eigenwijs zijn of zoals jij al meldt p plaatsen buiten de gaf en dan een gratis snelle pendeldienst naar de binnenstad over een soort busbaan.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8
Jup haans-klunder

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Jup haans-klunder »

Rijdt ik in de toekomst toch om die onvriendelijke steden heen. Zullen ze aan Juppe geen geld verdienen. Want als je daar niets te zoeken hebt, hoef je daar ook niets te zoeken.
Lucas van Lierop

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik hoop wel dat iedereen hier het verschil kan maken tussen onze mooie stad en het gemeentebestuur, met Utrecht als stad is weinig mis.
Marc-my-Words

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Marc-my-Words »

Lucas van Lierop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop wel dat iedereen hier het verschil kan
> maken tussen onze mooie stad en het
> gemeentebestuur, met Utrecht als stad is weinig
> mis.

Lucas,

Ik zou zeggen dat er met sommige stukken van die mooie stad niks mis is (ik heb er 20 jaar gewoond, en daarna ook nog gestudeerd, dus ik ken de weg).
Vroeger was het enige wat mis was: de Neude-flat die het stadsprofiel verk£ø††€, daarna kwam er HoogChagreine en als dieptepunt de paar honderd meter snelweg eronderdoor, en daarna ging het alleen maar meer helling af.

En dat gemeente bestuur: tja, dat is de weg een beetje kwijt (zelfs al moet ik bekennen dat ik één van de bestuurders nog ken van vroeger).

Marc

PS 't Is natuurlijk wel een reuze pluspunt dat we in Utereg een Lucas Bolwerk hebben. Had Lodewijk Napoleon (en zijn broer) het iets beter gedaan dan was dat Lucas Bolwerk overigens nu een Boulevard St Luc geweest.
Hans 109

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Hans 109 »

Ach....Partij van de armoe, of Portemonnee van de Ander...
Splinter/Balk enzo...

PVDA – burgermeester Aleid Wolfsen Ontving 17.000 euro te veel aan huisvestingskosten. Hij gebruikt zijn macht als burgermeester vervolgens om te voorkomen dat het verhaal in de krant verschijnt.
PVDA – raadslid PvdA-raadslid Mustafa Okcuoglu stapt op na ruzie binnen de fractie.
PVDA – FractieVoorzitter Harlow Brammerloo vertrekt naar een conflict over 18.000 Euro.
PVDA – Tweede Kamerlid John Leerdam vertrekt nadat hij voor lopende camera wordt betrapt op leugens.
PVDA – Wethouder Theo Vaes vertrekt naar gesjoemel met declaraties.
PVDA – Wethouder Jaap Kuin staopt op na diefsal boortjes uit bouwmarkt.
•PvdA – senator Edward Brongersma: overtreding wet op kinderporno
•PvdA – penningmeester Sharda Poese (A’dam-ZO): fraude, verduistering
•PvdA – raadslid Faiz Yerlibuçak (Beverwijk): banden met terreurorganisatie Grijze Wolven
•PvdA – minister: Als burgemeester Guusje ter Horst: dronken achter stuur, doofpotpoging, daarna gewoon mininister geworden, gesjoemeld met doktersbewijzen om een Audi-8 te verkrijgen vanwege ”rugklachten”
•PvdA – deelraadslid Randy Stena (A’dam-ZO): arbeidsverzuim, werkweigering
•PvdA – raadslid Jerry Sulaiman (A’dam-ZO): fraude, greep uit kas
•PvdA – raadslid Hakim Hmadouch (Arnhem): mishandeling echtgenote, bedreiging
•PvdA – raadslid Elvira Sweet A’dam: 2x veroordeeld voor dronken achter stuur
•PvdA – raadslid Ama Carr A’dam: zonder rijbewijs, onverzekerd rijden, valse naam
•PvdA – raadslid Mohammed Kaied uit Dalfsen: poging tot doodslag
•PvdA – Kamerlid Hamid Houda. Moest weg vanwege belastingfraude; nu toch verkiesbaar
•PvdA – raadslid Cebeli Gönül uit R’dam: mishandeling echtgenote
•PvdA – raadslid Mohammed el Yaakoubi A’dam: mishandeling, dumpen importbruid
•PvdA – raadslid Ernest Owusu-Skeyere A’dam-ZO: fraude, illegaal wapenbezit
•PvdA – raadslid Ronald Buld Nijverdal: mishandeling, verkrachting
•PvdA – raadslid Murat Yasar uit Kampen: mishandeling echtgenote
•PvdA – wethouder Paul Depla uit Nijmegen. Bekend om de fietsenhok-affaire. Op 1 april 2010 benoemd als burgemeester van Heerlen.
•PvdA – Kamerlid en huisarts Rob Oudkerk, die zieke en verslaafde prostituees bezocht voor zijn seksuele genoegens: DAT is nog eens seksueel misbruik!
•PvdA – Raadslid Tjeerd van Dekken, stalking
•PvdA – minister Koenders, gaf Fl 89 (= € 42) miljoen aan UNFPA. Is nu directeur van UNFPA. Toeval?
•PvdA – minister Herfkens. Weigerde onterechte huursubsidie van $275.000 terug te geven
•PvdA – minister Pronk, alcoholist, vernielde een auto van zijn ministerie. Vaak ladderzat en publique in het buitenland
•PvdA – minister Vredeling, drankmisbruik
•PvdA – Kamerlid Paul Tang – Lekken van miljoenennota
•PvdA – Bram Peper- Minister van Binnenlandse Zaken, in opspraak door zijn declaratiegedrag
•PvdA – Khadija Arib – Dubieus reisje naar congres in Marrakesh betaald door Marokkaanse overheid
•PvdA – Rob van der Mark – Burgemeester van Vlieland. Openbaar dronkenschap.
•PvdA – Burgermeester Cohen liet miljoenen in de Poldermoskee verdwijnen en miljarden in de metro
•PvdA – Deelraadslid Fatima Elatik die informatie achterhield, mede verantwoordelijk is voor de verdamping van 30 miljoen en een nagenoeg failliet stadsdeel Oost-A’dam achterliet. Huurde een tweede boot bij Sail Amsterdam voor liefst € 30.000.
PVDA Raadslid Jan Wierenga stapt op uit onvrede met het PVDA beleid.
PVDA Tweede Kamerlid Désirée Bonis stapt op uit onvrede met het PVDA beleid.
PVDA Raadslid Martin van Dijk stapt op uit onvrede met het PVDA beleid.
PVDA fractieleider Bernadette Zijp stapt op uit onvrede met het PVDA beleid.
PVDA Raadslid Annette Valent stapt op uit onvrede met het PVDA beleid.
PVDA fractieleider Andy de Vos stapt op uit onvrede met het PVDA beleid.
PVDA afdelingen in Amsterdam Zuidoost en Rotterdam Feijenoord zijn compleet overgenomen door respectievelijk Antilianen en Turken die vervolgens allerlei subsidies voor hun eigen achterban regelen
Michel WaZ

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Michel WaZ »

We hebben nog 1 , de burgemeester van Groningen.......wijgert zijn wachtgeld in te leveren en gaat vrijwilligers werk doen in ....jawel Barcelona,
Nederland, dat is gewoon legale Maffia ! Het maakt allemaal niet uit overheid, banken, verhuur coöperaties, zorginstellingen, multinationals ho vergeet Brussel.......en dan hebben eindelijk een klokkenluider......krijgt de zak!
Al die wethouders met hun idiote idealen of de provinciale bestuurders, die zijn nog erger in het voldoen van kansloze projecten.
Wijkertunnel, daar betalen we nog steeds als belastingbetaler € 0,50 per dag per auto voor. De ijzeren Rijn, de hoge snelheidstrein, de noord/zuidlijn, en de grootste misser komt eraan.......de JSF !
Dat gaat miljarden kosten en dat heeft Nederland niet............

Sorry maar ben diep teleurgesteld in het beleid van de afgelopen jaren, ben er zelf ook schuldig aan want ik heb mijn stem uitgebracht.

RRC '86 V8
Marc-my-Words

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Marc-my-Words »

Leuke opsomming, en vast nog niet compleet.

Maar .... zulke lijsten zijn er ook van CDA en VVD, deels gaat het om een andere doelgroep (als is de doelgroep "eigen portemonnee" wel altijd duidelijk aanwezig, kennelijk kleurt de "eigen-portemonnee" mee met de kleur van zijn baas).

Als je kijkt naar de partij-financiering (zie artikel in de NRC) dan hebben de CDA en zeker de VVD minstens zo grote zwakke plekken (om van de PVV maar te zwijgen, die zwijgen zelf nl ook over hun financiën).

Marc
Hans de Ruiter

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Hans de Ruiter »

Het lijkt hier soms meer op hollandbashing.startpagina.nl dan op een landrover forum... Jammer...

Met vriendelijke groet, Hans de Ruiter
Balthasar Gérard

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Balthasar Gérard »

Ach zolang ze denken dat auto's op accu's goed voor het milieu zijn.

De enige batterijen die er bij mij inkomen zijn van draagbare toestellen of een start accu, de rest is gewoon de rest van de maatschappij vernachelen en vern**ken.
Het wordt hoogste tijd dat er een nieuwe opstand komt !!!!

Zie mijn naamgenoot, helaas liep het uiteindelijk niet goed met hem af, maar toch eens goed om je geschiedenis te kennen.
Onder Koning W.L. , Schout Rutten en Joker Weekers de wederopstanding van de donkere middeleeuwen?

Saluut gij voetvolk,
B. Gérard
forbert 90-200Tdi

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door forbert 90-200Tdi »

Hahaha,

maar, mijn waarde, zo zal het altijd gaan; macht corrumpeert altijd!

C. Montesquieu
Carawagon

Re: Milieuzone Utrecht

Bericht door Carawagon »

Vanochtend een artikeltje op geenstijl.nl betreffende de voorgenomen milieuzone Utrecht met daarbij wat achtergrond informatie over een WOB aanvraagje bij de gemeente.

Kort samengevat:
Onderzoek naar de milieueffecten en haalbaarheid heeft ongeveer 375.000 euro gekost
Het aantal verwachte geweerde auto's uit de milieuzone is ongeveer 0,4% =+- 500 auto's
Behaalde milieueffect nihil
Kostenplaatje voor de belastingbetaler +- 750 euro per geweerde auto

artikeltje hier

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)

www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('38238c22f055fcdc8b48532569ba67f2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16853375, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
Plaats reactie