VNT turbo

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
oudijzer

VNT turbo

Bericht door oudijzer »

Hoi zijn er prikkers met een VNT turbo op een 300TDI en wat zijn de ervaringen? Bart heeft een jaar geleden al een iets gepost maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen?
Bart van Dessel

Re: VNT turbo

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi, ik rij er inderdaad mee, prima ervaringen. Ik heb 'm voor een leuke prijs kunnen kopen maar de dikke prijzen die er op internet voor gevraagd worden zou ik er nooit voor over hebben. Het vermogen is hetzelfde, hij pakt alleen veel eerder op en snellere gasrespons, met aanhanger is het fijn, als je 'm zonder aanhanger rijdt en je doet er geen zware dingen mee dan zou ik het niet doen, mits je bulkt van het geld maar dan zou ik voor een TD5 kiezen. Als ik een 300 tdi onder handen neem en ik ga aan de inspuitpomp schroeven en de rest van de motor optimaal maken dan gaat ie ook als een goeie....

Gr, Bart
Bart van Dessel

Re: VNT turbo

Bericht door Bart van Dessel »

bas4cars.nl verkoopt en monteert ze ook.

Groetjes, Bart van Dessel
[diensten-vakmensen.marktplaats.nl]

Foto550-KWVN6KNV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0dfbb529e0aecbabad670ba75b6c0259', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-KWVN6KNV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-KWVN6KNV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-KWVN6KNV.jpg', '', 16826671, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Oudijzer

Re: VNT turbo

Bericht door Oudijzer »

Hi Bart mijn turbo is niet nieuw meer en de 300tdi heeft nu 380.000 gelopen voorlopig ben ik dik tevreden maar aan alles komt een eind ik zat te denken aan een hs2.8 TGV powerstroke of een td5 voor in de rr classic.
Bart van Dessel

Re: VNT turbo

Bericht door Bart van Dessel »

De 2.8 zou ik persoonlijk niet doen, ik hoor er zeer uiteenlopende berichten over en het aanbod aan vervangingsdelen zou al problemen opleveren. De 380.000 km hoeft absoluut niet zorgwekkend te zijn, een revisie is ook heel goed te doen en niet duur. Een TD5 inbouwen, tja, weet waar je aan begint. Een Discovery TD5 kopen is verstandiger, dan ben je klaar. Of lekker doorrijden richting het half miljoen, een 300 tdi haalt het op z'n sloffen. Een andere turbo koop je voor niet teveel, zelfs een nieuwe is betaalbaar.

Gr, Bart
Arthur Verhalle

Re: VNT turbo

Bericht door Arthur Verhalle »

Zo'n 2.8 blok is niet verkeerd. Maar waar kan je ze nog kopen?

En inderdaad, zoals Bart terecht beweert, een 300tdi is zowel qua onderdelen, als qua levensduur, een beter verhaal.


Arthur
Lucas van Lierop

Re: VNT turbo

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik heb nog een gebruikte turbo liggen (preventief vernieuwd op 220.000) die je kan laten reviseren.
louis

Re: VNT turbo

Bericht door louis »

Arthur Verhalle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo'n 2.8 blok is niet verkeerd. Maar waar kan je
> ze nog kopen?
>
> En inderdaad, zoals Bart terecht beweert, een
> 300tdi is zowel qua onderdelen, als qua
> levensduur, een beter verhaal.
>
>
> Arthur

Ik heb een 2.8 TGV (32k gelopen) en is op dit moment te bewonderen, te voelen en te horen in 'n 101.
Bij interesse geef maar 'n gil. Alleen moet Bart 'm dan wel uitbouwen... Heb geen VNT maar 'n 300tdi turbo erop zitten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2013 16:13 door louis.
Ruud

Re: VNT turbo

Bericht door Ruud »

[www.ebay.co.uk]


Is dit wat?
rvdb20

Re: VNT turbo

Bericht door rvdb20 »

Is het een domme vraag als ik vraag of een hybride en VNT turbo hetzelfde zijn?!
Bart van Dessel

Re: VNT turbo

Bericht door Bart van Dessel »

Nou rvdb20 (of hoe je verder ook heet) ik vind dat een hele goeie vraag, op de site van turbotechnics staat deze hybride turbo ook, met 140 pk. Ik heb een paar jaar geleden ook deze vraag gesteld maar ben er niet op verder gekomen, ik kon toen ook een VNT kopen voor een reeël bedrag en daar rij ik nog steeds mee. Als iemand het weet dan ben ik ook benieuwd.
[landrover.startpagina.nl]

Groetjes, Bart van Dessel
[diensten-vakmensen.marktplaats.nl]

Foto550-KWVN6KNV.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f63d7f94ae9bbd194261b7c1d7a78f71', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-KWVN6KNV.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto550-KWVN6KNV.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto550-KWVN6KNV.jpg', '', 16830164, 600, 600, 'Loading image ...', false);
RoLandrover

Re: VNT turbo

Bericht door RoLandrover »

Nee is niet wat,.. tenzij je een stand-alone besturing kan maken welke de vaantjes bedienen.

@Bart : Hybride/VNT/VTG is volgens mij allemaal het zelfde . Holset heeft dacht ik nog wel een machanisch iets anders werkend systeem voor hele grote motoren.

grtn

RoLandRover
Disco

Re: VNT turbo

Bericht door Disco »

hier staan ze nog gewoon bij
linkje

Jo
Bart van Dessel

Re: VNT turbo

Bericht door Bart van Dessel »

Volgens TurboTechnics is Hybrid iets anders dan VNT: [www.turbotechnics.com] Op hun site staat er ook een uitleg over. Maar er staat wel 140 pk......cool.

Gr, bart
Bart van Dessel

Re: VNT turbo

Bericht door Bart van Dessel »

Staan er gewoon bij nog, hij zal nog wel wat blokjes op voorraad hebben. Je bent alleen niet bij je volle verstand als je dat geld uitgeeft voor een bejaard blok in een bejaarde auto.

Gr, Bart
louis

Re: VNT turbo

Bericht door louis »

is goedkoop... 'n nieuwe 300 tdi is 2x de TGV prijs.
[www.brit-car.co.uk]
rvdb20

Re: VNT turbo

Bericht door rvdb20 »

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens TurboTechnics is Hybrid iets anders dan
> VNT:
> [www.turbotechnics.com]
> Op hun site staat er ook een uitleg over. Maar er
> staat wel 140 pk......cool.
>
> Gr, bart

In dat lijstje staat een Discovery hybrid. En achteraan staat dan inderdaad tot 140pk. Niet heel duidelijk aangezien de Discovery ook al meer vermogen heeft.
Wel staat er dat die turbo 'maar' 495 pond kost.

Voor de TD5 staat er vanalles. En dat zijn dan VNT Turbo's.

Het roept bij mij meer vragen op dan dat het duidelijkheid geeft. :-)
JoostKenya

Re: VNT turbo

Bericht door JoostKenya »

Volgens mij is een Hybrid turbo geen VNT.
Hoe ik het begrijp is een hybrid turbo is een geoptimaliseerde standaard turbo.

Zolang er een conventionele waste gate op de turbo zit is het bovendien geen VNT.

Een hybrid VNT behoort wel tot de mogelijkheden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2013 17:10 door JoostKenya.
Plaats reactie