Ruitenwissers series 2a

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jochem jongsma

Ruitenwissers series 2a

Bericht door jochem jongsma »

hallo forumleden,

de ruitenwissers van mijn series 2a 1 motor helemaal links en dan met een kabel aangedreven gaan vrij langzaam
ik dacht eerst dat het gewoon was maar nu zag ik op youtube dat er series 3 waren waarvan de ruitenwisser veel sneller gingen

zit hier verschil in of is de kans dat de mijn kabel zwaar gaat waardoor die langzamer gaat ??

Alvast bedankt

Groetjes jochem
jos&zescil

Re: Ruitenwissers series 2a

Bericht door jos&zescil »

hallo Jochem
ik lift ff mee op jou vraag. kom nu net uit de schuur met drie ruitenwisserschakelaars van een serie3
deze zijn er in twee soorten een met 1-stand = langzaam en een met dus twee standen = langzaam en snel deze heb je dus op youtube gezien deze schakelaars zijn nog wel te koop alleen schrikbarend duur voor wat betreft die kabel je zou er eens wat olie in kunnen gieten bij t huisje dat onder je raam zit in waar je dus die wokkel zie draaien
groet jos
Rudolfo2

Bericht door Rudolfo2 »

Bij mijn LW IIa was er ook een groot verschil na montage van een goede dynamo. Wat extra spanning deed wonderen

Gr ruud
TVR

Bericht door TVR »

Je kan de afdekplaat van het schutbord afhalen, dan zie je de motor, en dan even de afdekplaat eraf halen, en daar nieuw vet in doen. Vaak is dat al erg oud, en zit het overal, behalve waar je het wil hebben.
Hetzelfde geld eigenlijk voor bij de wheelboxen door het schutbord, smeer dat ook goed.

Verder inderdaad spanning checken, en eventueel contactpunten van de motor.

Succes,
Tom
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Inderdaad. Bij mij 51 jaar oude ruitenwisser motortjes was het vet ook heel erg hard geworden. De motortjes wilden amper draaien. Oud vet lost op in kruipolie (Imal). Geen geknoei met wd40 dat is daar niet voor. Gewoon het vet oplossen en er uit spoelen en vervangen door vers. Je motortjes zal weer draaien als een speer. Contacten doe ik met zuurvrije vaseline. De contact druk van de contactvingers is normaal gesproken ruim voldoende om door de vaseline contact te maken. Zoniet, dan zul je daar iets moeten vervangen.
Plaats reactie