Zo zout...
Zo zout...
Heb ik het nog nooit gegeten...
STC 4104, even bij de lokale landroveronderdelenleverancier besteld. Vandaag even door mijn zoon laten ophalen:
34,95 euro (zegge vierendertig euro vijf en negentig!)
Zal naam en plaats nog even niet noemen, dat gebeurt pas morgen als blijkt dat ik het niet terug heb kunnen brengen. Ik wil best iets meer betalen, maar hier heb ik er bij lr parts in nl minstens 3 voor!
rrrrrrrr
STC 4104, even bij de lokale landroveronderdelenleverancier besteld. Vandaag even door mijn zoon laten ophalen:
34,95 euro (zegge vierendertig euro vijf en negentig!)
Zal naam en plaats nog even niet noemen, dat gebeurt pas morgen als blijkt dat ik het niet terug heb kunnen brengen. Ik wil best iets meer betalen, maar hier heb ik er bij lr parts in nl minstens 3 voor!
rrrrrrrr
Re: Zo zout...
ach ik heb wel eens remblokken (p38) bij de lokale onderdelen boer besteld vroegen ze ruim honderd euro voor
effe rond bellen en googlen vond ik ze 2 dorpen verder voor 20 euro !
effe rond bellen en googlen vond ik ze 2 dorpen verder voor 20 euro !
Re: Zo zout...
Tssss
Kijk een op eBay.co.uk
Rond een tientje incl. Opsturen!
Kijk een op eBay.co.uk
Rond een tientje incl. Opsturen!
Re: Zo zout...
Dealer kan er niks aan doen, is de officiële prijs van Landrover.
Dus naam en plaats hoef je niet te noemen, hij kan er ook niks aan doen.
Dus naam en plaats hoef je niet te noemen, hij kan er ook niks aan doen.
Re: Zo zout...
Frans,
Grappig dat ik dan een maand of drie voor zelfde artikel bij zelfde leverancier 13,80 euro betaalde, alleen bleek die kapot geleverd te zijn en konden ze geen service verlenen als het al zo lang geleden was.
Natuurlijk is 35 euro voor een oliedruksensor niet de officiële prijs. Maar ik beloof je dat ik geen namen noem, dat ligt hier nog al eens gevoelig...
Grappig dat ik dan een maand of drie voor zelfde artikel bij zelfde leverancier 13,80 euro betaalde, alleen bleek die kapot geleverd te zijn en konden ze geen service verlenen als het al zo lang geleden was.
Natuurlijk is 35 euro voor een oliedruksensor niet de officiële prijs. Maar ik beloof je dat ik geen namen noem, dat ligt hier nog al eens gevoelig...
Re: Zo zout...
Is wel de officiële prijs, klik hier en vul je partnummer maar in.
Re: Zo zout...
gelijk is de advies verkoopprijs, bijzinder dat ik 3 mnd geleden 13,80 betaalde, wellicht korting gehad toen. Maar breng hem toch maar terug voor dat geld...
Re: Zo zout...
Larosaurus Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grappig dat ik dan een maand of drie voor zelfde
> artikel bij zelfde leverancier 13,80 euro
> betaalde, alleen bleek die kapot geleverd te zijn
> en konden ze geen service verlenen als het al zo
> lang geleden was.
> Natuurlijk is 35 euro voor een oliedruksensor niet
> de officiële prijs. Maar ik beloof je dat ik geen
> namen noem, dat ligt hier nog al eens gevoelig...
Je hebt normaal 6 maanden "consumenten-garantie".
Een product moet deugen en die eerste 6 maanden is het aan de verkoper om aan te tonen dat jij als koper schuldig bent aan het defect, daarna ben je ook nog niet rechtenloos: een product moet voldoen aan wat je er normaal van mag verwachten.
Marc
-------------------------------------------------------
> Grappig dat ik dan een maand of drie voor zelfde
> artikel bij zelfde leverancier 13,80 euro
> betaalde, alleen bleek die kapot geleverd te zijn
> en konden ze geen service verlenen als het al zo
> lang geleden was.
> Natuurlijk is 35 euro voor een oliedruksensor niet
> de officiële prijs. Maar ik beloof je dat ik geen
> namen noem, dat ligt hier nog al eens gevoelig...
Je hebt normaal 6 maanden "consumenten-garantie".
Een product moet deugen en die eerste 6 maanden is het aan de verkoper om aan te tonen dat jij als koper schuldig bent aan het defect, daarna ben je ook nog niet rechtenloos: een product moet voldoen aan wat je er normaal van mag verwachten.
Marc
Re: Zo zout...
Ik heb geen bonnetje meer, dus kan niets aantonen, dus geen service.
Re: Zo zout...
Je kan dan ook nu met de kapotte terug gaan ... ... geen bon, geen service, is lekker kort door de bocht (mij lijkt dat ze in de verkoop-administratie zo kunnen zien of jouw verhaal aannemelijk is). Ik ben van de verbeterde Tit-for-Tat, zo kunnen ze mooi hun vergissing goedmaken.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2013 21:51 door Marc-my-Words.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2013 21:51 door Marc-my-Words.
Re: Zo zout...
Larosaurus Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb geen bonnetje meer, dus kan niets aantonen,
> dus geen service.
Als je gepint hebt heb je WEL een tastbaar bewijs
-------------------------------------------------------
> Ik heb geen bonnetje meer, dus kan niets aantonen,
> dus geen service.
Als je gepint hebt heb je WEL een tastbaar bewijs
Re: Zo zout...
Tja, gevalletje van eerst goed overleg van te voren doen. Is mijn opinie. Ik vind dit niet iets om hier direct op de prik te gooien. Persoonlijk vind ik dat dit een klein akkefietje is dat je met de leverancier netjes op kunt lossen. En als dat niet lukt dan is dit een klein lesje voor de volgende keer. Ik heb een boekhouding waar alle bonnetjes in terecht komen. Gelukkig zijn dit maar een handjevol eurootjes waar je niet van wakker zal liggen, hoop ik..
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Zo zout...
Mocht je nog eentje nodig hebben, heb er hier nog 2 liggen en ze vermoedelijk nooit meer nodig, mag je rustig eentje gratis hebben als de verzendkosten betaald!
Cheers Bowy
p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('38c1e761f91601a54b8883f730815a24', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 16829826, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Cheers Bowy
p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('38c1e761f91601a54b8883f730815a24', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 16829826, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Zo zout...
@ bowy, net privebericht gestuurd.
Natuurlijk ga ik overigens niet wakker liggen van 34,95. Moet toevallig overigens vandaag zo vroeg op vanwege mijn werk
Ging mij even om het enorme prijsverschil aan te geven op artikelen, dat ik wist dat bestond, maar 300% was wel erg zout als gezegd.
Natuurlijk ga ik overigens niet wakker liggen van 34,95. Moet toevallig overigens vandaag zo vroeg op vanwege mijn werk
Ging mij even om het enorme prijsverschil aan te geven op artikelen, dat ik wist dat bestond, maar 300% was wel erg zout als gezegd.
Re: Zo zout...
Tsja, laat het dan ook door de garage monteren denk ik dan , dat zijn de vakmensen en dan is er garantie .
Als een particulier de door mij geleverde onderdelen/amaterialen zelf zou willen monteren dan is dat zijn risico en vervalt de garantie want je weet niet wat er is gebeurt .....te hard aangedraaid/ verkeerde maat/verkeerde spanning erop gezet etc .
Ja, ik ben bedrijfsmatig bezig en sleutel als hobbyist/particulier aan auto's dus heb beide meegemaakt en ben altijd erg blij als ik kan overleggen met de leverancier als er wat mis gaat en eventueel korting krijg of een nieuw deel
Als een particulier de door mij geleverde onderdelen/amaterialen zelf zou willen monteren dan is dat zijn risico en vervalt de garantie want je weet niet wat er is gebeurt .....te hard aangedraaid/ verkeerde maat/verkeerde spanning erop gezet etc .
Ja, ik ben bedrijfsmatig bezig en sleutel als hobbyist/particulier aan auto's dus heb beide meegemaakt en ben altijd erg blij als ik kan overleggen met de leverancier als er wat mis gaat en eventueel korting krijg of een nieuw deel
Re: Zo zout...
Ken Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> ...... zelf zou willen monteren
> dan is dat zijn risico en vervalt de garantie want
> je weet niet wat er is gebeurt .....te hard
> aangedraaid/ verkeerde maat/verkeerde spanning
> erop gezet etc .
>
Dit is niet wat de Nederlandse wet zegt. Je bent als leverancier gehouden om 6 maanden garantie te geven behoudens bewijs (dat je dan als leverancier moet leveren) dat het "product" is misbruikt.
Ik weet het, dit kan soms onredelijk uitpakken, maar het omgekeerde: leveranciers die gewoon zeggen: gekocht is gekocht, garantie vervalt bij het passeren van de kassa, heeft juist geleid tot deze consumenten-bescherming.
Marc
-------------------------------------------------------
>
>
> ...... zelf zou willen monteren
> dan is dat zijn risico en vervalt de garantie want
> je weet niet wat er is gebeurt .....te hard
> aangedraaid/ verkeerde maat/verkeerde spanning
> erop gezet etc .
>
Dit is niet wat de Nederlandse wet zegt. Je bent als leverancier gehouden om 6 maanden garantie te geven behoudens bewijs (dat je dan als leverancier moet leveren) dat het "product" is misbruikt.
Ik weet het, dit kan soms onredelijk uitpakken, maar het omgekeerde: leveranciers die gewoon zeggen: gekocht is gekocht, garantie vervalt bij het passeren van de kassa, heeft juist geleid tot deze consumenten-bescherming.
Marc
Re: Zo zout...
Wij kregen een claim van een afnemer te verwerken dat de door ons geleverde rvs achterwand voor een keuken 'roestvorming' had en hun klant ( partikulier , eigenaar keuken ) alles direkt vervangen wilde hebben .
Boel ellende en kosten gemaakt om de klant en afnemer tevreden te houden terwijl later bleek dat de partikulier er zelf tijdens het schoonmaken van de keuken per ongeluk met cementsluier verwijderaar op had gezeten en toch probeerde via ons de schade vergoed te krijgen , lekker toch ?
Ik bedoelde ermee dat het van beide kanten moet komen om tot een oplossing te komen zonder direkt met de term "wettelijk gezien " te gooien , met dat laatste gooi je meteen de deur al op slot .
Boel ellende en kosten gemaakt om de klant en afnemer tevreden te houden terwijl later bleek dat de partikulier er zelf tijdens het schoonmaken van de keuken per ongeluk met cementsluier verwijderaar op had gezeten en toch probeerde via ons de schade vergoed te krijgen , lekker toch ?
Ik bedoelde ermee dat het van beide kanten moet komen om tot een oplossing te komen zonder direkt met de term "wettelijk gezien " te gooien , met dat laatste gooi je meteen de deur al op slot .