We hebben onze ogen laten vallen op een serie3 88 benzine .
Maar ! Waar op te letten bij aanschaf !?
Chassis en bulkhead zal ik zeer zeker op letten .
Technise staat zal ik ook kritisch naar kijken !
Verder nog puntjes waar ik op moet letten .
Uiteraard overal gaat mee voor grondige inspectie van de onderkant
En proefrit gaan we ook zeer zeker maken !
het moeilijkste is de bovenkant van de onderkant
ik heb een keer een landrover gekocht en werkelijk alle bekende plekken van het chassis beklopt en het leek redelijk maar toen ik het kaal had bleek er van bovenaf heel wat gaten te zijn, meer laswerk dan ik gehoopt had
kijk naar de voor ruitjes, op oudjes zit vaak nog gewoon gehard glas, gelaagd glas is veiliger, als er een steen tegen aan komt zit je niet met een auto vol glas en zit je niet gelijk in de buitenlucht
brede banden wil je er ook niet onder, tenzij je meisje aan bodybuilding doet
verder neem ik aan dat je er genoeg van af weet, bij twijfel, staan laten
mocht het in de Kop van NH zijn wil ik wel even mee kijken?
ben zelf ook in zo,n zo goed als nieuwe, met nieuwe apk en grote beurt getrapt ooit.
dus weet wel een beetje waar op te letten.
2 zien meer als 1
Vraag naar de papieren en controleer het chassis nummer op het chassis!
Kijk of er niet gerommeld is met slagcijfers.
Als er iets niet klopt: run for the hills!
Erg vriendelijk van je weer
Maar het is vanaf jou adres 172km enkele reis
Wij gaan zondag vroeg rijden vanuit Dordrecht en hebben er een paar die we gaan bekijken !
En als we er 1 kopen pikken we gelijk een roofrack op de terugweg op
Handige info
Bandjes zijn de smalle en ja had d'r idd al voor gewaarschuwd met spierballen kweken
Chassis blijft altijd lastig verhaal , zal vragen of die even het koetswerk wil lichten
En van het glas wist ik niet ook erg handig
Ik heb er ook 1 gehad uit het belgische leger uit 1972. Had ik hem maar gehouden.............
Tuurlijk hou je altijd werk aan zo`n 88. Als je voor klaar bent kan je achter weer beginnen met het vervangen van de vele keerringen.
Het is een heel werk om hem lekvrij te houden.
De voorste keerring vervangen tpv de krukas is nog wel te doen maar als de achterste keerring lekt tussen de bak, tja dat is weer wat meer werk....daar zou ik nu op letten bij aanschaf van een 88.
Verder verdienen de remmen wat aandacht maar dat is allemaal makkelijk te vervangen.
suc6 het is een leuke auto