HELP PLEASE- June this year I bought my 7th LR- a 03 TD5 with extensive mods by Twisted Performance a few years ago including compushift auto box and various upgrades to about 200bhp- problem 1 is Twisted can't find any record of the actual upgrades and unless I want to spend £1000+ for them to take a look they aren't interested!
Problem 2 is any prolonged ( 5+ seconds) heavy right foot treatment resulting in boost gauge over 1.25 bar leads to temp gauge flying into red and momentary loss if power- very apparent on trip last month to Spain and France!
Was told it was a relay issue known to TD5 so changed All of them- but still happening!
Am I stuck with this or any other ideas?
help from England TD5
Re: help from England TD5
Ik dacht dat jij uit Amsterdam kwam Patrick?
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: help from England TD5
Om met je laatste vraag te beginnen, ja, je zit ermee.... de spreekwoordelijk poep is in de ventilator gekomen.. en oplossen gaat dus wat geld kosten.
Maar, we hebben hier toch ook tdt5 specialisten.... en wat voor upgrades kunnen dit soort ellende nu veroorzaken, los van een slechte re-map en een teveel van gesjoemel aan turbo/waste gate afstelling. Ruimere slangen, bochten intercoolers e.d. zonder voorgenoemde foutjes leveren alleen iets meer prestatie maar geen problemen.
Temporary. loss of power kan bij mijn beste weten ook gewoon een beveiliging zijn die erin vliegt als hij te warm wordt of teveel druk geeft, waarbij alle relais/beveiligingen dus werken zoals bedoeld, alleen je tuning niet.
Kortom, als je echt overweegt om 1000 pond voor een onderzoek uit te geven (en dan nog nergens garantie op hebt, want ze kennen hem niet), dan zou ik die 1000 pond gewoon bij een lokale specialist uitgeven. Zelfde resultaat, maar duidelijk minder logistieke rompslomp.
balen allemaal, dat wel,
Succes met de afwegingen, Wilberth
Maar, we hebben hier toch ook tdt5 specialisten.... en wat voor upgrades kunnen dit soort ellende nu veroorzaken, los van een slechte re-map en een teveel van gesjoemel aan turbo/waste gate afstelling. Ruimere slangen, bochten intercoolers e.d. zonder voorgenoemde foutjes leveren alleen iets meer prestatie maar geen problemen.
Temporary. loss of power kan bij mijn beste weten ook gewoon een beveiliging zijn die erin vliegt als hij te warm wordt of teveel druk geeft, waarbij alle relais/beveiligingen dus werken zoals bedoeld, alleen je tuning niet.
Kortom, als je echt overweegt om 1000 pond voor een onderzoek uit te geven (en dan nog nergens garantie op hebt, want ze kennen hem niet), dan zou ik die 1000 pond gewoon bij een lokale specialist uitgeven. Zelfde resultaat, maar duidelijk minder logistieke rompslomp.
balen allemaal, dat wel,
Succes met de afwegingen, Wilberth
Re: help from England TD5
ja ik kom uit Amsterdam,vandaar dat iemand uit engeland om hulp vraagt,zie de boven titel
Re: help from England TD5
ik wacht nog even andere commentaren af en dan zend ik het door naar de hulp behoevende