Vraagje voor de slimmere dan ik?
Kan je de ABS sensors van de voorkant ook achter plaatsen. Dit ivm 2 inch verhoging waardoor de achterste te kort zijn als je het terrein in gaat. Helemaal als je de achterkant ook nog oppompt. Nu lijkt het dat de voorste een langer kabeltje hebben.
Dus kan dit of doet je ABS computer dan moeilijk.
Robert
Opel GT 2007
De Gele Kanarie
en
Discovery Td5 1999
Thunder
ABS Sensors D2
Re: ABS Sensors D2
Dat durf ik je niet te zeggen , wel hebben de wiel lagers ( compleet deel naaf, lager etc in een met ABS sensor ) voor en achter ieder een eigen nummer.
Tot 2"lift kun je de kabels met beleijd wat langer maken door het plastick voetje een aantal cm lager op het chassis te monteren en de kabel wat te trekken waardoor deze uit de mantel komt, dan heb je genoeg lengte om met een HD 2"lift tekunnen rijden, ook waneer je 2"langere dempers hebt.
Ik heb nooit de twee types naaf langs elkaar gehad, maar kan me voorstellen dat het enige verschil in de bedrading van de ABS sensor zou kunnen zitten.
Ik heb gelezen dat het mogelijk is de sensoren te verwijderen, maar of deze dan qua afmeting hetzelfde zijn kan ik je weer niet zeggen.
Qua electra maakt het niet uit welke sensor waar zit , ze doen alle vier hetzelfde.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Tot 2"lift kun je de kabels met beleijd wat langer maken door het plastick voetje een aantal cm lager op het chassis te monteren en de kabel wat te trekken waardoor deze uit de mantel komt, dan heb je genoeg lengte om met een HD 2"lift tekunnen rijden, ook waneer je 2"langere dempers hebt.
Ik heb nooit de twee types naaf langs elkaar gehad, maar kan me voorstellen dat het enige verschil in de bedrading van de ABS sensor zou kunnen zitten.
Ik heb gelezen dat het mogelijk is de sensoren te verwijderen, maar of deze dan qua afmeting hetzelfde zijn kan ik je weer niet zeggen.
Qua electra maakt het niet uit welke sensor waar zit , ze doen alle vier hetzelfde.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Ik heb een D1 dus kan heel anders zijn, maaar: ik heb de auto 60cm velengd en nog passen de originele kabels naar achter. Ik weet niet meer hoe de kabel vroeger liep maar nu loopt maar nu loopt ie direct van voor over de linker chassis balk en dan via het A-frame naar de achteras. Op deze manier zou verhogen ook geen punt zijn. Voor is er zoveel speling dat je de kabel makkelijk iets lager zou kunnen monteren.
Succes
Succes
Bij de D2 is het net iets anders Lucas, daar loopt de ABS sensor bedrading samen met die van ACE ( indien aanwezig ) en de brandstofpom/vlotter via de rechter chassis balk, deze splitst zich voor de brandstof tank en gaat vervolgens naar het linker en Rechter achter wiel.
Zowel de remleidingen als sensoren zijn per wiel, Bij Jouw auto lopen die samen over de A-frame en splitsens ze zich op de as.
Maar bij de D2 is er ook nog wat te winnen qua lengte, zolang met met beleid te werk gaat.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Zowel de remleidingen als sensoren zijn per wiel, Bij Jouw auto lopen die samen over de A-frame en splitsens ze zich op de as.
Maar bij de D2 is er ook nog wat te winnen qua lengte, zolang met met beleid te werk gaat.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Bedankt,
GA wel eens puzzelen. Ga nu toch werken in engeland en daar zijn die sensors niet zo duur en dan ga ik het wel eens proberen.
Robert
GA wel eens puzzelen. Ga nu toch werken in engeland en daar zijn die sensors niet zo duur en dan ga ik het wel eens proberen.
Robert