Krukaskeerring 2,25D 3x gelagerd
Krukaskeerring 2,25D 3x gelagerd
Beste mensen,
Iemand de gouden tip om de achterste krukaskeerring van een 2,25D (3x gelagerd)
dicht te krijgen en te houden?? Inmiddels is ie voor de 2e keer vervangen, maar lekt weer behoorlijk naar buiten.
Of moet ik toch maar naar een 2,5n/a toe??
gr Rik
Iemand de gouden tip om de achterste krukaskeerring van een 2,25D (3x gelagerd)
dicht te krijgen en te houden?? Inmiddels is ie voor de 2e keer vervangen, maar lekt weer behoorlijk naar buiten.
Of moet ik toch maar naar een 2,5n/a toe??
gr Rik
Re: Krukaskeerring 2,25D 3x gelagerd
Hallo Rik,
Zijn de t-stukjes ook vervangen?
Is de carterpan met het correcte moment vastgezet?
Is er misschien overdruk in het carter?
succes, Fenna
Zijn de t-stukjes ook vervangen?
Is de carterpan met het correcte moment vastgezet?
Is er misschien overdruk in het carter?
succes, Fenna
Jep, t stukken zijn vervangen, overdruk in her carter heb ik nog niet gecontroleerd. Carterpan is aangetrokken en lekdicht. De olie kwam de laatste keer en linkt nu ook weer via de achterzijde vanhet vliegwiel in het koppelingshuis te komen. Als deze kamertjes dan vol zijn gaat ie naar buiten lekken. Olie komt nu bijvoorbeeld ook uit de bevestiging (naad) van de startmotor.
Gr Rik
Gr Rik
Lekt ie altijd?
Het kan zijn dat ie onder het rijden niet lekt, dan is de keerring niet goed geplaatst in het "huis".
Dan lekt ie wel tijdens het stilstaan.
Let er op dat de sluiting in de twaalf uursstand staat.
Het kan zijn dat ie onder het rijden niet lekt, dan is de keerring niet goed geplaatst in het "huis".
Dan lekt ie wel tijdens het stilstaan.
Let er op dat de sluiting in de twaalf uursstand staat.
Niet echt logisch want het maximum olieniveau staat een stuk onder de krukas. Als hij alleen maar stilstaat kan hij dus nooit lekken.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Hoi Rik,
- Is de keerring-diameter van de krukas niet te ver ingesleten? Is het afdichtingsmateriaal op de keerringhouders (de 'halve maantjes') nog wel in orde?
- Heb je de halve maatjes ook vervangen?
- Voordat je de keerring monteert, zou ik eerst de keerring 'droog passen' in de halve maantjes. Soms is het afdichtmateriaal op de halve maantjes ietwat te rijk aangebracht zodat het ook op de diameters terechtkomt waar de keerring zit.
- Smeer de keerring aan de buitendiameter in met een dun laagje vloeibare pakking (b.v. Loctite 5910).
- Heb je de zijkanten van het achterste lagerblok ook ingesmeerd met een dun laagje vloeibaar pakkingmateriaal (b.v. Loctite 5910)? Ik weet het, dit staat niet in het WPHB, maar het heeft bij mij geholpen (ondanks dat de kurken pakkingen hier zitten).
- Zit het veertje van de keerring nog op de goede plaats?
Succes,
Willem
- Is de keerring-diameter van de krukas niet te ver ingesleten? Is het afdichtingsmateriaal op de keerringhouders (de 'halve maantjes') nog wel in orde?
- Heb je de halve maatjes ook vervangen?
- Voordat je de keerring monteert, zou ik eerst de keerring 'droog passen' in de halve maantjes. Soms is het afdichtmateriaal op de halve maantjes ietwat te rijk aangebracht zodat het ook op de diameters terechtkomt waar de keerring zit.
- Smeer de keerring aan de buitendiameter in met een dun laagje vloeibare pakking (b.v. Loctite 5910).
- Heb je de zijkanten van het achterste lagerblok ook ingesmeerd met een dun laagje vloeibaar pakkingmateriaal (b.v. Loctite 5910)? Ik weet het, dit staat niet in het WPHB, maar het heeft bij mij geholpen (ondanks dat de kurken pakkingen hier zitten).
- Zit het veertje van de keerring nog op de goede plaats?
Succes,
Willem
je heb spul dat de keering weer soepel maakt in de handel werkt goed voor een tijd
O ja, zit de keerring niet achterstevoren?
Groet,
Willem
Groet,
Willem