hemeltje bekleden
hemeltje bekleden
Ik heb pas geleden een RRC hemel bekleed met 3M spuitlijm en fijne velours hemelstof. Ging echt perfect, oude stof en schuim ging er goed en volledig vanaf, hemeltje is weer geinstalleerd. Ik wil nu weer een andere hemel bekleden omdat de hemelstof hier en daar loslaat, de lijm- en schuimresten zijn echter nog vrij stug en niet geheel te verwijderen. Zou ik de hemel nu moeten voorbehandelen voordat ik de lijm er op doe? Ik zat de denken om in te rollen met muurverf of zo iets, zodat het vrij hard wordt en het plakkerige verdwijnt.
Iemand tips?
Gr, Bart
Iemand tips?
Gr, Bart
Re: hemeltje bekleden
Bart, ik zou er zeker even een schuurschijf overheen halen. het schuim wordt toch een keer zacht en dan valt alles er weer vanaf. Ik heb goede ervaringen met de fiberborstels die je op een slijper kunt zetten. Schuim vliegt eraf en als je niet oplet de hemel ook trouwens.
groet,
Benno
groet,
Benno
Ik heb het eens met behangselplak bekleed zit er na 3 jaar nog perfekt op en dan met stof die ze voot t shirts gebruiken.Wel goed de kleine klontjes
eruit
eruit
Hee,
heb de hardnekkige resten toen eraf gehaal met een
messing staalborstel. Da ging wel kan ik me herrineren.
heb de hardnekkige resten toen eraf gehaal met een
messing staalborstel. Da ging wel kan ik me herrineren.
Heeft iemand van de ervaringsdeskundigen een adresje om geschikte bekledingsstof te halen?
Groeten, Johan
Groeten, Johan
volgens mij moet je dan Witje110 oftewel Marijke hebben waar ik ook nog steeds langs moet voor een hemel
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
alleen echt schoonmaken is het advies.
gewoon met de hand los rullen en de stofzuiger erbij.
als je iets voor wil behandelen dan kan je dat best met bison kit doen.
goed laten drogen , en daarna als je eerst gedaan hebt.
paul (nog steeds autobekleder)
gewoon met de hand los rullen en de stofzuiger erbij.
als je iets voor wil behandelen dan kan je dat best met bison kit doen.
goed laten drogen , en daarna als je eerst gedaan hebt.
paul (nog steeds autobekleder)
gewoon bij een autobeklederij halen.
stuur maar een PB , paul
stuur maar een PB , paul
bij de plaatselijke gordijnen boer
bijv in tilburg bij de greef (voormalige noud van loon lokatie)
tricot nemen die in alle richtingen rekt dus zowel naar boven als beneden als naar links en rechts
spuitlijm bijv 3m even laten drogen stof ook inspuiten en aanbrengen met zo min mogelijk spanning
is niet moeilijk
suc6
bert
wiens auto was uitgebrand
bijv in tilburg bij de greef (voormalige noud van loon lokatie)
tricot nemen die in alle richtingen rekt dus zowel naar boven als beneden als naar links en rechts
spuitlijm bijv 3m even laten drogen stof ook inspuiten en aanbrengen met zo min mogelijk spanning
is niet moeilijk
suc6
bert
wiens auto was uitgebrand
Heb bij de Greef in Helmond toen een soort vilt achtig spul gehaald.
Werkt perfect, recht net genoeg voor de rondingen en ziet er sjiek uit.
Werkt perfect, recht net genoeg voor de rondingen en ziet er sjiek uit.
Ik heb er toendertijd in de Range Fleece van de markt opgespannen. Kost geen drol en ziet er toch netjes uit. 1.40 m breed dus net genoeg voor ons doel.
Benno
Benno
en ik heb het van vloerbedekking gemaakt met bisonkit vastgezet. kijk maar op [www.mijnalbum.nl]
plaetje
plaetje
nope, het gaat over het bekleden van de standaard hemel die erin zit.
Die hemel heeft wat voorgevormde rondingen (zonnekleppen enzo) dus dat krijg je met
vloerbedekking niet goed.
Die hemel heeft wat voorgevormde rondingen (zonnekleppen enzo) dus dat krijg je met
vloerbedekking niet goed.
Beste Bart,
in mijn oldtimer Jaguar moet ik in lichtgrijs de opstaande wand van de hoedenplank bekleden met lichtgrijs stof met rugzijde schuim. Weet jij wie dit materiaal op voorraad heeft?
in mijn oldtimer Jaguar moet ik in lichtgrijs de opstaande wand van de hoedenplank bekleden met lichtgrijs stof met rugzijde schuim. Weet jij wie dit materiaal op voorraad heeft?
Hi,
2 jaar geleden de hemel van onze RRC opnieuw bekleed, lijm en stof gekocht bij Woolies in UK. pasvorm was prima en de meebestelde lijm werkt goed.
Al met al een leuk klusje.
Succes,
Sylvester.
2 jaar geleden de hemel van onze RRC opnieuw bekleed, lijm en stof gekocht bij Woolies in UK. pasvorm was prima en de meebestelde lijm werkt goed.
Al met al een leuk klusje.
Succes,
Sylvester.
Hey Bart kijk net even op de site van westtrading, staat er gelijk op de eerste pagina: "Geen informatie of levering aan particulieren!" Ben jij dan tussen verkoper? Moet zelf ook deze klus oppakken, hmmm al jaren
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2013 16:05 door JanTD5.
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2013 16:05 door JanTD5.
heb licht grijs nog liggen en alst goed is nog beige ook.
ga van de week weer wat bestellen bij west dus als je een nummer hebt kan ik het mee laten komen.
zit omgeving roosendaal.
paul
ga van de week weer wat bestellen bij west dus als je een nummer hebt kan ik het mee laten komen.
zit omgeving roosendaal.
paul
Paul,
Dank voor je aanbod. Alleen heb eerst andere, belangrijke dingen, op de rol staan. Hou het in gedachten. Dit zijn van die linkjes die ik op sla voor de toekomst. Als ik er aan toe kom
Groeten Jan
Dank voor je aanbod. Alleen heb eerst andere, belangrijke dingen, op de rol staan. Hou het in gedachten. Dit zijn van die linkjes die ik op sla voor de toekomst. Als ik er aan toe kom
Groeten Jan