2x pompen om te remmen
2x pompen om te remmen
hallo,
ik heb het probleem dat ik 2 x moet pompen om te remmen, dit probleem kwam na vervangen van de rem blokken,
ik heb ondertussen ook rond om de cilinders vervangen en ook de hoofd rem cilinder is vervangen.
maar moet nog steeds 2 x pompen om te remmen.
ik weet het ff niet meer,
alvast bedankt.
joop.
ik heb het probleem dat ik 2 x moet pompen om te remmen, dit probleem kwam na vervangen van de rem blokken,
ik heb ondertussen ook rond om de cilinders vervangen en ook de hoofd rem cilinder is vervangen.
maar moet nog steeds 2 x pompen om te remmen.
ik weet het ff niet meer,
alvast bedankt.
joop.
Re: 2x pompen om te remmen
Joop,
Moet lucht zijn. Welk type heb je? Als je een series hebt dan is het zeer zeker lucht. Want die zijn een drama om te ontluchten. Gebruik de zoek functie maar dan vind je er vast wel iets over.
Groeten Jan
Moet lucht zijn. Welk type heb je? Als je een series hebt dan is het zeer zeker lucht. Want die zijn een drama om te ontluchten. Gebruik de zoek functie maar dan vind je er vast wel iets over.
Groeten Jan
Re: 2x pompen om te remmen
D'r is veel vervangen maar d'r staat niks over de remslangen.
Als er een bij is die last heeft van "ballon-vorming" dan heb je ook geen directe response.
Marc
Als er een bij is die last heeft van "ballon-vorming" dan heb je ook geen directe response.
Marc
Re: 2x pompen om te remmen
Kan vanalles zijn;
-zitten de achterste schoenen juist gemonteerd?
-Zijn de schoenen goed gesteld/te stellen?
-welk merk remdelen is gebruikt? Bij de goedkope spullen komt het voor dat de maatvoering zo slecht is dat de remmen nieuw al niet te stellen zijn..
Grtz. Erik
-zitten de achterste schoenen juist gemonteerd?
-Zijn de schoenen goed gesteld/te stellen?
-welk merk remdelen is gebruikt? Bij de goedkope spullen komt het voor dat de maatvoering zo slecht is dat de remmen nieuw al niet te stellen zijn..
Grtz. Erik
Re: 2x pompen om te remmen
hoi Erik.
de achterste schoenen kunnen er toch maar op een manier in? de cilinder zit boven dus kan er toch weinig fout gaan,
of ben ik nu te simpel, hahaha
greets joop
de achterste schoenen kunnen er toch maar op een manier in? de cilinder zit boven dus kan er toch weinig fout gaan,
of ben ik nu te simpel, hahaha
greets joop
Re: 2x pompen om te remmen
Nee er is verschil in de 2, hier is dat wel te zien. Ik denk dat dit het rechter achterwiel is, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Als ze verkeerd zitten werkt het in ieder geval niet goed. Knijp je remslang naar achteras ook eens dicht, weet je waar het zit.
brake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b07d572b5a5668dc313741e6c0d4f7da', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fcarspecsinformation.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F05%2Fbrake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg', 'http://carspecsinformation.com/wp-content/uploads/2013/05/brake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fcarspecsinformation.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F05%2Fbrake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg', '', 16765816, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Kijk naar het materiaal van de remvoering, daar zit het verschil in. Een 'hoge' en een 'lage'.
Grtz. Erik
Als ze verkeerd zitten werkt het in ieder geval niet goed. Knijp je remslang naar achteras ook eens dicht, weet je waar het zit.
brake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b07d572b5a5668dc313741e6c0d4f7da', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fcarspecsinformation.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F05%2Fbrake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg', 'http://carspecsinformation.com/wp-content/uploads/2013/05/brake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fcarspecsinformation.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F05%2Fbrake-shoes-leading-and-trailing-nq71kluv.jpg', '', 16765816, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Kijk naar het materiaal van de remvoering, daar zit het verschil in. Een 'hoge' en een 'lage'.
Grtz. Erik
Re: 2x pompen om te remmen
en je hebt per wiel op de schoenen de stelnokjes op net een andere plaats.
heb zelf ook een SIII 109 met imitatie remschoenen erfenis..., heb nu de OEM kwaliteit klaarliggen om vanmiddag te monteren en hoop dan ook van het 2 keer pompen af te komen (had met de 2e pomp wel een hard pedaal gelukkig)
groetjes, Fenna
heb zelf ook een SIII 109 met imitatie remschoenen erfenis..., heb nu de OEM kwaliteit klaarliggen om vanmiddag te monteren en hoop dan ook van het 2 keer pompen af te komen (had met de 2e pomp wel een hard pedaal gelukkig)
groetjes, Fenna
Re: 2x pompen om te remmen
Lijkt me iets van stellen te zijn. Lucht is onlogisch omdat de slangen er niet af zijn geweest. Of is er een cup uit een cilinder gevallen tijdens het wisselen?
Alle schoenen rondom tegen de trommel vast stellen en checken of je dan nog steeds 2x moet pompen. Als het dan nog steeds zo is, is er iets anders mis.
Alle schoenen rondom tegen de trommel vast stellen en checken of je dan nog steeds 2x moet pompen. Als het dan nog steeds zo is, is er iets anders mis.
Re: 2x pompen om te remmen
Ehhh, ik lees toch echt dat er nieuwe cilinders op zitten alsmede de hoofdrem cilinder vervangen
Groetjes Jan
Groetjes Jan
Re: 2x pompen om te remmen
@Erik, thx voor de foto. ging in 1 keer raak.
met de OEM remschoenen remt het bij mij nu eindelijk en met 1 keer trappen
groetjes, Fenna
met de OEM remschoenen remt het bij mij nu eindelijk en met 1 keer trappen
groetjes, Fenna
Re: 2x pompen om te remmen
JanTD5 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ehhh, ik lees toch echt dat er nieuwe cilinders op
> zitten alsmede de hoofdrem cilinder vervangen
>
> Groetjes Jan
Oeps...zit lekker op te letten haha
-------------------------------------------------------
> Ehhh, ik lees toch echt dat er nieuwe cilinders op
> zitten alsmede de hoofdrem cilinder vervangen
>
> Groetjes Jan
Oeps...zit lekker op te letten haha
Re: 2x pompen om te remmen
hallo joop
zoals al gezegd is t lucht in je leiding
de vooras van een 109 is een drama en daarover kan je hier op de prik heel veel over lezen/leren
ook de remschoenen goed of fout om kan je aardig wat kopzorgen geven
meer hier over kan je vinden op ;
land rover FAQ 109 rearbrakes [van expeditionlandrover]
de vooras van zescil moet ook nog worden ontlucht dus dat word leuk
ze zeggen met vacuum onderlangs gaat t beste maar zoals gezegd is hier al heel veel over geschreven en je bent dus niet de eerste en ook zeker niet de laatste
ook kan t zijn dat tijdens t ontluchten via je ontluchtingsnippel valse lucht word aangezogen en dan kan je aan de gang blijven tot.............??
remmenvet [dat is blauw en alleen voor remmen en dus ook niks anders gebruiken] op t schroefdraad van je nippel kan verschil maken tussen ergernis en succes
stelnokken om de remschoenen recht te zetten staat beschreven in de groene bijbel [werk plaats handboek]
je heb de remschoenen niet vervangen volgens mij want ook daarmee kan je flink de fout in gaan [verschillende afmetingen ed]
eerder al gezegd; flexiebele slangetje tussen chassis en as
deze willen nog wel eens uitdrogen... dus gaatjes/scheurtjes..dus lucht en dus ook lekkage en dat kan je zien
of ze zitten vol met vuil [na +/- 30 jaar kan heel goed] je trap op je rempendaal gaat goed dus de remolie gaat de goede kant op maar komt dus niet meer terug of andersom
zoals beschreven t ballon effect
verder remtrommels opschuren en met remmenreiniger schoonmaken en ..... karren
ik hoop dat je er wat aan heb maar zoals gezegd;
t blijft een apart hoofdstuk
groet jos&zescil
zoals al gezegd is t lucht in je leiding
de vooras van een 109 is een drama en daarover kan je hier op de prik heel veel over lezen/leren
ook de remschoenen goed of fout om kan je aardig wat kopzorgen geven
meer hier over kan je vinden op ;
land rover FAQ 109 rearbrakes [van expeditionlandrover]
de vooras van zescil moet ook nog worden ontlucht dus dat word leuk
ze zeggen met vacuum onderlangs gaat t beste maar zoals gezegd is hier al heel veel over geschreven en je bent dus niet de eerste en ook zeker niet de laatste
ook kan t zijn dat tijdens t ontluchten via je ontluchtingsnippel valse lucht word aangezogen en dan kan je aan de gang blijven tot.............??
remmenvet [dat is blauw en alleen voor remmen en dus ook niks anders gebruiken] op t schroefdraad van je nippel kan verschil maken tussen ergernis en succes
stelnokken om de remschoenen recht te zetten staat beschreven in de groene bijbel [werk plaats handboek]
je heb de remschoenen niet vervangen volgens mij want ook daarmee kan je flink de fout in gaan [verschillende afmetingen ed]
eerder al gezegd; flexiebele slangetje tussen chassis en as
deze willen nog wel eens uitdrogen... dus gaatjes/scheurtjes..dus lucht en dus ook lekkage en dat kan je zien
of ze zitten vol met vuil [na +/- 30 jaar kan heel goed] je trap op je rempendaal gaat goed dus de remolie gaat de goede kant op maar komt dus niet meer terug of andersom
zoals beschreven t ballon effect
verder remtrommels opschuren en met remmenreiniger schoonmaken en ..... karren
ik hoop dat je er wat aan heb maar zoals gezegd;
t blijft een apart hoofdstuk
groet jos&zescil
Re: 2x pompen om te remmen
thanx allemaal voor de input, ik ga van middag kijken of die schoenen goed zitten,
en of mijn leidingen nog goed zijn, en anders maar weer nieuwe schoenen zonder zuinig te zijn.
ik laat het weten als ik weet wat het is.
en of mijn leidingen nog goed zijn, en anders maar weer nieuwe schoenen zonder zuinig te zijn.
ik laat het weten als ik weet wat het is.
Re: 2x pompen om te remmen
nou Erik je had gelijk, de schoenen zaten verkeer om zodat het palletje die tegen de verstel slak aan loopt net iets lager zat en je hem niet goed kunt afstellen
ik heb het hele zooitje omgedraaid en nou doet ie het goed.
wat is het leven toch mooi he elke dag leren we weer bij.
iedereen bedankt.
greets joop.
ik heb het hele zooitje omgedraaid en nou doet ie het goed.
wat is het leven toch mooi he elke dag leren we weer bij.
iedereen bedankt.
greets joop.
Re: 2x pompen om te remmen
Hi Fenna,
Waar heb je de OEM remschoenen gekocht?
Groet,
Martijn
Waar heb je de OEM remschoenen gekocht?
Groet,
Martijn
Re: 2x pompen om te remmen
Hallo Martijn,
De OEM kwaliteit (=mintex) had ik bij Landro vandaan. Echter kan ik ze nu niet meer op hun website terugvinden...(nog wel de imitatie kwaliteit, maar daar zou ik ver weg van blijven)
groetjes, Fenna
De OEM kwaliteit (=mintex) had ik bij Landro vandaan. Echter kan ik ze nu niet meer op hun website terugvinden...(nog wel de imitatie kwaliteit, maar daar zou ik ver weg van blijven)
groetjes, Fenna
Re: 2x pompen om te remmen
budgetparts heeft ze en vis ook. Alleen kwam voor mij op het bestelmoment landro prijstechnisch het gunstigste uit (vis was inclusief de btw omgeveer de dubbele prijs tov landro, budgetparts zat met de ex-btw prijs vergelijkbaar met de incl btw prijs van landro)
groetjes, Fenna
groetjes, Fenna
Re: 2x pompen om te remmen
Dat is mooi Joop! Het is een veel voorkomende fout, maar als je het eenmaal weet stelt het weinig voor.
Grtz. Erik
Grtz. Erik
Re: 2x pompen om te remmen
Iemand ervaring met schijfremmen monteren onder een series 3? Of een compleet nieuwe as?
Want wat wil nu het geval...? Ik heb een as liggen van een defender 90 met schijfremmen voor!
Kom ik uit met de zelfde hoofdrem cylinder?
past het zonder alteveel aan te passen? (bladveren, spiraal veren)
En als ik de as laat zitten zou ik dan alleen de swiffels over kunnen zetten?
Chris
Want wat wil nu het geval...? Ik heb een as liggen van een defender 90 met schijfremmen voor!
Kom ik uit met de zelfde hoofdrem cylinder?
past het zonder alteveel aan te passen? (bladveren, spiraal veren)
En als ik de as laat zitten zou ik dan alleen de swiffels over kunnen zetten?
Chris
Re: 2x pompen om te remmen
Iemand ervaring met schijfremmen monteren onder een series 3? Of een compleet nieuwe as?
Want wat wil nu het geval...? Ik heb een as liggen van een defender 90 met schijfremmen voor!
Kom ik uit met de zelfde hoofdrem cylinder?
past het zonder alteveel aan te passen? (bladveren, spiraal veren)
En als ik de as laat zitten zou ik dan alleen de swiffels over kunnen zetten?
Chris
Want wat wil nu het geval...? Ik heb een as liggen van een defender 90 met schijfremmen voor!
Kom ik uit met de zelfde hoofdrem cylinder?
past het zonder alteveel aan te passen? (bladveren, spiraal veren)
En als ik de as laat zitten zou ik dan alleen de swiffels over kunnen zetten?
Chris
Re: 2x pompen om te remmen/resevoir verstopt
Druk bezig geweest met het ontluchten ging eerst redelijk goed en opeens kregen we helemaal geen druk meer op de pedaal.
Bleek de uitgang van het reservoir verstopt te zitten.
Wij maar grappig doen tegen elkaar dat je gewoon bij het begin moet beginnen!
Groeten vanuit een regenachtig Portugal
Bleek de uitgang van het reservoir verstopt te zitten.
Wij maar grappig doen tegen elkaar dat je gewoon bij het begin moet beginnen!
Groeten vanuit een regenachtig Portugal
Re: 2x pompen om te remmen/resevoir verstopt
Vandaag verder met ontluchten en jawel nog een probleem:
Na alle flexibele leidingen dichtgeknepen te hebben kwamen we bij de laatste leiding en jawel pedaal keihard.
Deze rem rechtsachter had al problemen om af te stellen (stelschroef / remschoenen). Door het afdichten van de flexibele leidingen hadden we vrij snel de oorzaak gevonden.
Ik voel me nu een ervaren Landrover 109 ontluchter.
Met vriendelijke groet uit een nog regenachtig PT (perfect voor het greenlanen,al moet ik nu eerst onderdelen bestellen),
Jaap
Na alle flexibele leidingen dichtgeknepen te hebben kwamen we bij de laatste leiding en jawel pedaal keihard.
Deze rem rechtsachter had al problemen om af te stellen (stelschroef / remschoenen). Door het afdichten van de flexibele leidingen hadden we vrij snel de oorzaak gevonden.
Ik voel me nu een ervaren Landrover 109 ontluchter.
Met vriendelijke groet uit een nog regenachtig PT (perfect voor het greenlanen,al moet ik nu eerst onderdelen bestellen),
Jaap