Hallo prikkers,
Even een vraag over het contactslot van mijn 109 diesel. Bij de koude start is er niets aan de hand: voorgloeien en starten. Bij een warme motor heb ik 't idee dat ik de contactsleutel steeds verder moet draaien om 'm te laten starten. Ik ben bang dat ik straks de sleutel heel ver ronddraai zonder dat de motor niet start.
Is dat een voorteken dat het contactslot binnenkort gaat overlijden? Of is er iets anders aan de hand?
contactslot 109
Re: contactslot 109
Komt me bekend voor....
Kan het contactblok zijn; maar ook het asje dat de cilinder met het contactblok verbind.
Ik had met mijn V8 ook dat probleem; en op het moment dat ie dan breekt ben je de sjaak.
Ben nij het winkelcentrum een uur bezig geweest om hem van stuurslot en lopend te krijgen omdat de (originel) anti diefstal bouten er nog in zaten.
Geen hond die raar staat te kijken overigens. Montage is daarna appeltje eitje (met gewone bouten....)
Kan het contactblok zijn; maar ook het asje dat de cilinder met het contactblok verbind.
Ik had met mijn V8 ook dat probleem; en op het moment dat ie dan breekt ben je de sjaak.
Ben nij het winkelcentrum een uur bezig geweest om hem van stuurslot en lopend te krijgen omdat de (originel) anti diefstal bouten er nog in zaten.
Geen hond die raar staat te kijken overigens. Montage is daarna appeltje eitje (met gewone bouten....)
Re: contactslot 109
Hallo Gargamel
En hoe heb je t uiteinelijk opgelost: een heel nieuw slot of kon je met het vervangen van onderdelen toe?
En hoe heb je t uiteinelijk opgelost: een heel nieuw slot of kon je met het vervangen van onderdelen toe?